Cum a apărut WatsApp: Au vrut un singur proiect și a fost un succes global!
Autor: Simona Haiduc
Data actualizării:
Data publicării:
Pentru a înțelege natura idealistă a fondatorului WhatsApp, Yan Koum, este suficient să amintim una dintre declarațiile lui: ”Vreau să fac un singur proiect, dar să-l fac bine”. 

Totul a început în octombrie 2009, când prietenul și fostul coleg de la Yahoo! al lui Koum, Brian Acton, au strând 250.000 de dolari pentru a porni o afacere proprie: WhatsApp. Înainte de toate, cei doi tineri și-au dorit să creeze un mijloc de comunicare puternic, eliberat de avanlanșa de reclame din Yahoo și mult timp au evitat capitalul de risc de teamă că, la un moment dat, vor fi nevoiți să accepte compromisuri.

În plus, Yan și Brian doreau ca noua lor realizare să asigure confidențialitate, alături de posibilitatea de a forma grupuri de comunicare, de a transmite file-uri.

Apărători convinși ai vieții private, cei doi au promis, patru ani mai târziu, să păstreze integritatea WhatsApp când au anunțat că vând afacerea celor de la Facebook pentru suma impresionantă de 22 de miliarde de dolari. Respectându-și principiile, în 2016, WatsApp a introdus criptarea end-to-end și, în pofida presiunilor exercitate de servicii și alte instituții ale statului, au refuzat să creeze un backdoor, adică să ofere acces la date criptate.

Dar vânzarea serviciului a fost ca o ”bombă cu efect întârziat”. Conflictul a fost inevitabil de la bun început: rețeaua socială trebuia să câștige bani din această aplicație și să amortizeze investiția costisitoare. Era o singură modalitate de a -și atinge obiectivele: strângerea datelor utilizatorilor pentru campanii de publicitate.

Concomitent, practic, cu introducerea sistemului de criptare end-to-end, WathApp a adăugat în invitația adresată utilizatorilor un punct privind transmiterea de date către Facebook pentru recpectivele campanii de publicitate, pentru îndeplinirea măsurilor de securitate, etc. Structurile europene de reglementare s-au înfuriat.

În acest context de confruntare, practic, a două culturi, Yan și Brian, doi idealiști, au decis, în primăvara acestui an, să părăsească compania. Cei doi au plecat la interval de o lună.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Obligații noi pentru bănci față de clienții cu credite

Într-o mișcare care ar putea aduce un val de alinare...

Start-Up Nation. Condiții noi pentru cei care vor să aplice

Ministerul Economiei și Antreprenoriatului propune o...

Tesla propune o nouă mașină-minune. Cât mai repede posibil

Și ce dacă rezultatele financiare pe primul trimestru al...

Boeing va plăti în avans pentru a-și menține producția

Producătorul american de avioane Boeing va plăti un...

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor începe în luna...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel