479 de consumatori au sunat la ANRE în prima zi de funcționare a serviciului de informații

Autor: Matei Ion
Data actualizării:
Data publicării:
Un număr de 479 de consumatori au sunat joi la call-center-ul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie (ANRE), în prima zi în care acest serviciu a funcţionat, au declarat, pentru AGERPRES, reprezentanţii instituţiei.

Principalele întrebări ale oamenilor au fost legate de preţul energiei de la 1 ianuarie, în cazul în care nu trec în piaţa concurenţială.

De asemenea, unii consumatori au întrebat cum se poate folosi comparatorul de preţuri de pe site-ul ANRE, iar alţii au semnalat că furnizorii răspund greu la cererile de ofertă concurenţială.

Majoritatea celor care au sunat au fost persoane în vârstă, cel mai bătrân fiind de 89 de ani.

Deocamdată, cei care răspund la telefon sunt experţii ANRE, însă instituţia se pregăteşte să externalizeze acest serviciu.

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a dat în folosinţă, de joi, un call-center pentru a veni în ajutorul consumatorilor interesaţi de liberalizarea pieţei de electricitate, au declarat, miercuri, pentru AGERPRES, reprezentanţii ANRE.

Liberalizarea prețului la energie electrică. Ce recomandă ANRE

"Este vorba despre o linie telefonică dedicată special liberalizării, pentru a veni în ajutorul consumatorilor care doresc să afle mai multe despre acest proces sau doresc să primească ajutor pentru a accesa comparatorul de preţuri de pe site-ul ANRE", au spus reprezentanţii autorităţii.

Ulterior, instituţia a transmis un comunicat de presă în care arată că numărul de telefon este 0374.554265 şi poate fi apelat începând cu data de 7.01.2021, de luni până duminică, între orele 8:00 - 18:00.

"Experţi din cadrul ANRE vor acorda consiliere tuturor consumatorilor care întâmpină dificultăţi în procesul de încheiere a unui nou contract în piaţa concurenţială", se arată în comunicatul ANRE.

Piaţa de energie electrică a fost complet liberalizată la 1 ianuarie 2021.

Începând cu această dată, consumatorii care erau până acum în regim reglementat vor plăti preţuri mai mari cu 13-26%, dacă păstrează actualul contract.

Autorităţile şi specialiştii recomandă consumatorilor casnici să încheie contracte pe piaţa concurenţială, fie cu actualul furnizor, fie cu un altul, licenţiat de ANRE.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Vânzare online / Foto: Freepik
Investiții / Foto: Freepik
REMAT
Atacurile cibernetice au devenit normă în spațiul digital din România
Fermieri / Foto: Freepik

25 de milioane de euro sprijin pentru fermierii români

Fermierii români vor beneficia de un sprijin financiar...

Dronă militară / Foto: Freepik
Documente
Casă de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Supermarket. Freepik.com
Factura. Freepik.com
Taxe / Foto: DCBusiness
Industrie. Foto: Pexels.com
Banca Națională a României

BNR: ROBOR a scăzut, însă IRCC a ajuns la o valoare record

Veşti bune pentru românii care au credite în lei...

Energia, călcâiul lui Ahile al Europei / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com

Tinerii îngroaşă rândurile şomerilor

În trimestrul III al anului 2025, rata de ocupare a...

Wall Street. Foto: Freepik.com
Sediul Băncii Centrale Europene / Foto: BCE / Flickr
Foto: Freepik.com
Grecia
BVB
Diana Buzoianu
Banca Europeană de Investiții / Foto: BEI
Acces gratuit la apă potabilă în aeroporturile din România. Ce spune Ministerul Transporturilor - FOTO: Freepik@EyeEm
Se modifică modul de acordare a alocațiilor pentru copii
Angajați
TVA / Foto: Freepik.com
masini de lux - FOTO: Freepik@maxmamchurov

pixel