SUA au evitat un dezastru bugetar înainte de Crăciun
Pe ultima sută de metri!
1. Afacerile de familie practică minimalismul
Într-o lume unde inovația este extrem de cerută și apreciată este tentant să te dai pe valul oricărui trend care apare în industrie. O afacere de familie de succes, însă, au un obicei de practică minimalismul atunci când vine vorba de administrarea afacerii. Asta înseamnă că aceste afaceri vor fi tot timpul un pic mai sceptice în ceea ce privește entuziasmul de moment și vor analiza cu grijă în ce-și investesc economiile sau noua arie dezvoltată pentru afacerea lor. Acesta e unul din motivele pentru care o afacere de familie va avea cu greu un birou precum Google sau Apple care să fie pe placul oricărui milenial sau pretențios. O afacere de familie își va investi capitalul în angajarea unor oameni-cheie pentru companie care, atunci când recesiune va apărea, nu vor fi subiectul unei concedieri. Ce înseamnă asta pentru un business de familie? Ei bine, poate nu vor fi norocoșii care să aibă un boom într-o perioadă economică fastă, însă în timpul unei crize globale o afacere de familie poate supraviețui mult mai ușor, păstrându-și angajații.
2. Afacerile de familie nu prioritizează maximizarea profitului
Un astfel de business anticipează faptul că vor fi prezenți în piață pentru o perioadă mai lungă față de un start-up, așadar majoritatea au tendința de a-și realiza și o strategie defensivă. Asta înseamnă siguranță și pentru patron/i, și pentru angajați. Secretul numărul doi este reprezentat de faptul că o afacere de familie va face profit, însă nu-și va seca angajații săi pentru a obține tot timpul maximum de capital posibil, ceea ce face dintr-un astfel de business o "aventură" pe termen lung potrivită pentru aproape orice mediu economic.
3. Afacerile de familie evită conflictul
Al treilea secret despre care vom discuta aici este legat despre certuri. O mare slăbiciune al acestui tip de business este reprezentat de faptul că membrii familiei vor avea tot timpul ceva de comentat, de adăugat, de făcut în plus sau în minus și inevitabil, se va ajunge la o situație conflictuală. Soluția? Definirea clară a fiecărui rol deținut de fiecare membru al familiei în firmă, așa ne având riscul unor certuri care ar putea crea perioade de incertitudine pentru companie. Acest lucru este aplicat cu succes de peste 50 de ani de Jayco, o companie producătoare de RV-uri din SUA. CEO-ul Jayco spune că o regulă pe care au aplicat-o încă de la început este că acasă, la întruniri de familie sau la masă nu discută niciodată despre muncă. Afacerile se fac la birou și acolo vor avea loc orice discuții sau ședințe necesare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Pe ultima sută de metri!
Dumitru Nancu, directorul...
Grupaj de știri.
Vicepreședintele Administrației...
Cred că de la Bucureşti sau Budapesta nu putem evalua cu...
Creșterea rapidă din ultimele trimestre pune presiune...
În ultimul an, prețul boabelor de cacao a crescut...
Banca Națională a României a...
Decizia vine în urma...
Președintele ales și-a transmis mesajul printr-o postare...
Agenţia Fitch a revizuit...
Totul devine prea scump pentru această țară europeană.
CEC Bank a listat vineri pe...
Dezamăgirea investitorilor a fost foarte mare.
Președintele Klaus Iohannis a promulgat, vineri, o lege...
O criză „foarte, foarte...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB)...
Măsură esențială pentru reconfigurarea pieței energetice...
O reformă esențială, dar care...
Gazprom anunță că livrează gaze...
O companie sud-coreeană revoluționează industria...
Raiffeisen Bank International (RBI), cea mai mare bancă...
Negocierile pentru formarea...
Asociatia Nationala a...
Astăzi vă aducem în prim-plan cele mai importante...