Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Compania, cunoscută anterior sub numele de Facebook, a înregistrat un venit net de aproape 10,3 miliarde de dolari în ultimele trei luni ale anului trecut, o scădere de 8% față de aceeași perioadă a anului trecut și sub proiecțiile analiștilor de pe Wall Street.
Scăderea profitului survine în contextul în care Meta (FB) investește masiv în tehnologiile VR și AR care, în opinia sa, vor contribui la construirea metaversului, o formă imersivă a internetului, deocamdată doar conceptuală, pe care directorul general Mark Zuckerberg a identificat-o ca fiind viitorul companiei. În același timp, Meta se luptă cu o modificare a iOS de la Apple, care a cântărit mult asupra activității sale principale de publicitate.
Acțiunile Meta s-au prăbușit cu până la 23% în urma raportului.
Meta a înregistrat o pierdere de peste 10 miliarde de dolari pentru anul în curs în cadrul unității sale de realitate augurală și realitate virtuală, Reality Labs, fiind prima dată când a raportat date financiare pentru această unitate. Directorul financiar Dave Wehner avertizase anterior că investițiile în Reality Labs vor reduce profitul operațional global al companiei în 2021 cu aproximativ 10 miliarde de dolari. Unitatea a adus venituri de doar 2,3 miliarde de dolari în cursul anului.
"Investitorii vor privi cu atenție aceste cifre ca pe un prim indicator al cât de departe este Metaverse de a fi o realitate profitabilă", a declarat Tom Johnson, directorul global digital al agenției media Mindshare Worldwide, într-un comentariu trimis prin e-mail.
Mugur Isărescu, predicţii despre viitorul economic al României
Meta a raportat o încetinire a creșterii în activitatea sa principală de publicitate, care încă reprezintă aproximativ 99,5% din veniturile sale totale. Veniturile din publicitate au crescut cu 20% de la an la an - cel mai lent ritm de creștere al său pentru anul în curs - până la 32,6 miliarde de dolari, în condițiile în care modificările aduse iOS au îngreunat publicitatea direcționată. De asemenea, compania nu a reușit să își crească bazele de utilizatori activi zilnici sau lunari pe Facebook față de trimestrul al treilea, o ratare neobișnuită pentru companie.
Veniturile totale ale companiei pentru anul în curs au atins aproape 118 miliarde de dolari, fiind pentru prima dată când veniturile sale anuale au depășit 100 de miliarde de dolari.
Meta a împărtășit, de asemenea, o prognoză aproximativă pentru următorul trimestru, spunând că se așteaptă ca veniturile să crească doar între 3% și 11% din cauza "vânturilor din față atât în ceea ce privește creșterea numărului de impresii, cât și a prețurilor" în activitatea sa de publicitate. Aceasta a adăugat că platformele sale se confruntă cu o concurență sporită pentru timpul oamenilor.
Rezultatele dezamăgitoare vin, de asemenea, după luni de știri critice și audieri cu legislatorii legate de documentele Facebook, după o serie de plecări recente ale unor directori de profil înalt și pe fondul discuțiilor purtate de autoritățile de reglementare cu privire la modul în care ar trebui să ia măsuri împotriva gigantului tehnologic.
În întregul an 2022, "este posibil ca Meta să genereze doar o creștere a veniturilor cu o singură cifră", a declarat Scott Kessler, liderul sectorului global al Third Bridge, într-un e-mail. "Și asta înainte de orice alte evoluții și acțiuni legale și de reglementare. Se pare că mulți [investitori] reevaluează în timp real".
Problemele de publicitate ale Meta
Directorii Meta au dat vina în primul rând pe modificările aduse de Apple la iOS, care au îngreunat atât direcționarea campaniilor publicitare, cât și măsurarea performanțelor acestora, pentru provocările din domeniul publicității. Sheryl Sandberg, COO al Facebook, a declarat miercuri, în cadrul unei convorbiri cu analiștii, că Meta și-a îmbunătățit capacitatea de a măsura performanța publicitară de la aceste schimbări, dar mai ales pentru clienții mari. Meta se bazează în mare măsură pe anunțurile de la nenumărate întreprinderi mici și mijlocii.
Directorul financiar al Meta, Dave Wehner, a declarat că inflația și întreruperile din lanțul de aprovizionare afectează, de asemenea, în mod negativ bugetele advertiserilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...