Ajutor pentru încălzirea locuinței. Ce documente trebuie pregătite
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Sunt destule acte
Sunt destule acte
Deși ajutorul lunar pentru încălzirea locuinței se va acord, conform Legii consumatorului vulnerabil, începând cu 1 noiembrie, cererile pentru obținerea lui vor trebui depuse până pe 15 octombrie. De asemenea, urmează să fie aprobate procedura și modelul actelor necesare, prevăzute într-un proiect de hotărâre pus în dezbatere de Ministerul Muncii. 

Înainte de toate trebuie amintit că, OUG nr. 70/2011 stabilește (până pe 1 noiembrie, când va fi abrogată) că, în cazul energiei termice, ajutorul poate fi obținut de familiile cu un venit net mediu lunar pe membru de până la 800 de lei și de persoanele singure cu un venit net mediu lunar de maximum 1.082 de lei.

În cazul ajutoarelor pentru gaze naturale, energie electrică și lemne, cărbuni și combustibili petrolieri, limita maximă a venitului net mediu lunar pe persoană (persoana singură sau membrul de familie) trebuie să fie, în principiu, de cel mult 800 de lei.

Revenind la documente, până la menționată mai sus, 1 noiembrie 2021, cei cu venituri ce se încadrează în limitele de mai sus trebuie să depună, la primăria de care aparțin, o cerere și o declarație pe propria răspundere, din care să reiasă componența familiei, veniturile acesteia și sistemul de încălzire utilizat.

La completarea cererii, solicitanții trebuie să menționeze corect componența familiei, veniturile membrilor acesteia, precum și bunurile mobile și imobile deținute, după cum scrie în Legea 226/2021. Pentru a stabili dreptul la ajutorul pentru încălzire, primarii vor cere persoanelor interesate acte doveditoare care atestă identitatea și veniturile realizate de membrii familiei.

Citește și Debranșarea de la curent electric. Ce trebuie să știe toți consumatorii

Primarul stabilește dreptul la ajutor pentru încălzire fie solicitând informații altor instituții ori autorități, fie, după caz, pe baza anchetei sociale efectuate de serviciul public de asistență socială.

Documentele de mai sus pot fi transmise primăriilor fie individual, fie prin asociațiile de proprietari ori locatari. Aceleași documente trebuie depuse și acum pentru obținerea ajutorului de încălzire, potrivit OUG nr. 70/2011, ce urmează să fie abrogată, din 1 noiembrie, de Legea 226/2021.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

Cât cheltuie românii pentru masa de Paşte (Studiu)

În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel