Săptămână complicată la Bursa de la București, cu suișuri și coborâșuri
Performanțele variate ale...
Uniunea Europeană a propus interzicerea petrolului transportat pe mare din Rusia, amânând în același timp restricțiile de import printr-o conductă cheie, în încercarea de a satisface obiecțiile Ungariei și de a ajunge la un acord asupra unui pachet de sancțiuni care a stagnat.
Comisia Europeană a trimis sâmbătă o propunere revizuită guvernelor naționale care ar elimina transporturile de petrol prin conducta Drujba, care este principala sursă de importuri de țiței a Ungariei, potrivit unor persoane familiare cu această chestiune.
Statele membre ar urma să își elimine treptat importurile de țiței maritim în termen de șase luni și de produse petroliere rafinate în opt luni, au declarat persoanele, care au cerut să nu fie identificate deoarece discuțiile sunt private.
Propunerea ar oferi mai mult timp Ungariei, care s-a opus acordului, pentru a găsi o soluție tehnică care să-i satisfacă nevoile energetice. De asemenea, ar răspunde preocupărilor altor țări fără ieșire la mare, inclusiv Slovacia și Republica Cehă.
Conform proiectului revizuit, Bulgaria ar beneficia de o perioadă de tranziție până în iunie sau decembrie 2024, iar Croația ar putea obține o scutire pentru o anumită categorie de produse. Comisia a propus, de asemenea, restricționarea reexporturilor de petrol rusesc furnizat prin conducte către alte state membre sau țări terțe.
Ambasadorii UE urmează să se întâlnească duminică, când ar putea discuta pachetul revizuit. Unele state membre fac presiuni pentru a obține un acord înainte ca liderii UE să se întâlnească luni la Bruxelles pentru a discuta despre războiul din Ucraina.
Pachetul de sancțiuni are nevoie de sprijinul tuturor statelor membre. Mai multe națiuni se opuseseră anterior distincției între livrările pe cale maritimă și cele prin conducte, fiind îngrijorate că o astfel de împărțire este nedreaptă, deoarece ar afecta în mod disproporționat livrările lor.
Anterior, UE propusese eliminarea treptată a tuturor importurilor de petrol rusesc până la începutul anului viitor. Ungaria și Slovacia ar fi avut termen până la sfârșitul anului 2024 pentru a se conforma, în timp ce Republica Cehă ar fi beneficiat de o derogare până în iunie 2024. Aceste țări depind în mare măsură de petrolul rusesc, dar reprezintă o parte relativ mică din totalul importurilor UE de la Moscova.
Exceptarea petrolului din conducte de la aceste măsuri - pe care Ungaria o ceruse anterior ca o condiție pentru a susține pachetul, alături de mai mult timp și investiții în infrastructură - va diminua impactul sancțiunilor. Anul trecut, Rusia a livrat aproximativ 720.000 de barili de țiței pe zi către rafinăriile europene prin principala sa conductă către regiune. Pentru comparație, livrările pe mare sunt de 1,57 milioane de barili pe zi.
Cea mai mare parte a livrărilor prin conducte este destinată Germaniei și Poloniei, care au semnalat că se vor renunța la livrările rusești indiferent de acțiunile UE.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanțele variate ale...
Într-o notă adresată recent...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...