Șantierele Bucureștiului. Cinci proiecte majore care nu vor fi gata nici in acest an
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Se lucrează, nu se lucrează
Se lucrează, nu se lucrează
Capitala va rămâne și în 2019 un vast șantier, cu numeroase lucrări începute, întrerupte, reluate și iar oprite. În unele cazuri este vorba de întârzieri de mulți ani, în altele de doar câteva luni. Totuși, când vor fi date în exploatare obiectivele la care se lucrează este greu de spus.

Podul Ciurel

Proiectul Podul Ciurel, un ansamblu format dintr-un pod hobanat și o porțiune clasică, pe piloni, cu rampe de ieșire pe Șoseaua Virtuții și Splaiul Independenței, datează de 10 ani. Primul termen limită de predare a fost 2014. Dar, din diferite motive, precum contestarea în instanță a autorizației de contrucției, anulată de câteva ori, lucrările au demarat, practic, în anul în care trebuia finalizat.

Cu costuri estimate la 128 milioane de euro, pasajul reprezintă prima etapă a proiectului drumului expres care va lega Splaiul Independenței de Autostrada București - Pitești.

Park&ride Pantelimon

Conform anunțurilor făcute de primarul Gabriela Firea, lucrările urmau să înceapă în 2018. La fața locului există o groapă, săpată însă în urmă cu mulți ani. Pentru ce? Pentru un pasaj cu parcare subterană cu două niveluri și cu un număr de aproximativ 320 de locuri. Lucrările la această construcție ar fi trebuie să demareze în 2012. Dar...

Studiilor de teren efectuate la faza de proiectare au arătat că pânza freatică depășește cota fundațiilor și acționează ca o presiune hidrostatică asupra pereților de incintă și a radierului, lucru care a determinat schimbarea soluției tehnice de proiectare a parcării.

Prin urmare, proiectul a fost modificat pe varianta unei parcări supraterane și terminal STB Park&Ride, tot cu două etaje, dar pentru circa 498 locuri de parcare. Schimbarea intervenită reclamă semnarea unui act adițional la contractul inițial în vederea negocierii prețurilor. Numai după aceea se va trece și la treabă. Durata de execuție este de 16 luni și totul va costa în jur de 15 milioane de euro.

Pasajul de la Nicolae Grigorescu

Deși executate în proporție de peste 90%, lucrările la Pasajul de la Nicolae Grigorescu nu au fost finalizate din cauza unor linii de înaltă tensiune, care trebuie mutate. Stâlpii aparțin Transelectrica, iar procedura durează.

Pasajul face parte din străpungerea Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu care constă în lărgirea B-dului Nicolae Grigorescu la trei benzi pe sens, realizarea unui scuar median de 7-12 metri și lărgirea trotuarelor la 5 metri, construirea unui pasaj peste Dâmbovița. În etapa a doua artera va ajunge până în Șoseaua Olteniței.

Citește și Bucureștiul are două noi linii regionale. Care sunt traseele

Proiectul a fost început în martie 2010 și ar fi trebuit încheiat la sfârșitul anului 2012. Lucrarea a fost însă blocată circa patru ani deoarece Consiliul General al Municipiului București nu a aprobat exproprierile, estimate la o valoare de 35 milioane lei. În urma unei licitații, valoarea proiectului a fost stabilită la 90 milioane lei. Lucrările au fost reluate în luna martie 2014. Exproprierile pentru prima etapă a lucrării sunt estimate la 30,9 milioane de lei.

Separarea liniilor de tramvai

Proiectul de separare a liniilor de tramvai de restul traficului a continuat și în 2018, după ce, în 2017, Primăria Capitalei a implementat acest model pe linia tramvaiului 21. Până în prezent s-au realizat 3 tronsoane din cele 4, cum a fost împărțit proiectul:
- tronsonul 1 - între Bd. Timișoara și Șos. Viilor
- tronsonul 2 - între Pasajul Obor și B-dul Timișoara, pe Șos. Ștefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Bd. Vasile Milea.
- tronsonul 3 - între Obor și Piața Sudului.

Prelungirea Ghencea

Lucrările de lărgire a străzii Prelungirea Ghencea nu au început nici în 2018, deși fuseseră anunțate din 2007. Noua arteră va avea câte două benzi pe sens, linie de tramvai în zona mediană, piste de biciclete, trotuare cu o lățime de 6 m, spații verzi între trotuar și partea carosabilă (3m). Toate intersecțiile cu drumurile laterale vor fi reamenajate, iar cele cu străzile Brașov, Valea Oltului și Râul Doamnei vor fi semaforizate.

Se va realiza, de asemenea, un nod intermodal (tramvai 41, autobuze și microbuze ale liniilor preorășenești) și o parcare de tip Park&Ride cu o capacitate de 300 de locuri, ce poate fi extinsă până la 500 de locuri într-o dezvoltare ulterioară. Proiectul propus se va corela cu Nodul Rutier de la Domnești care se află sub coordonarea CNAIR.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cod galben de inundaţii, sâmbătă seara. Zonele vizate

A fost emis un cod galben de inundaţii.

Compania de audit a Trump Media, acuzată de fraudă

Firma de audit a Trump Media, compania care conduce...

Datoria guvernamentală a sărit de 52% din PIB

Ministerul Finanţelor a publicat cifrele privind...


pixel