Apel public pentru stabilitate economică: Mesajul lui Negrescu către Guvern
Analistul economic Adrian...
Apicultura riscă să devină în câţiva ani o amintire, spun crescătorii de albine. Ei se plâng că de cinci ani nu mai produc miere în cantităţile obişnuite. De vină sunt vremea şi pesticidele utilizate în agricultură, iar în acesată situaţie preţul mierii va creşte, după cum transmite corespondenta noastră Marcela German.
Neşansele s-au ţinut lanţ pentru apicultori încă din perioada de creştere a albinelor, când temperaturile au oscilat. De frig, insectele nu şi-au putut îngrijit puietul, apoi, când ar fi trebuit să iasă la cules, căldura mare le-a ţinut în stupi. Nici culturile melifere nu mai dau randamentul de altădată din cauza secetei, arşiţei şi a pesticidelor utilizate de fermieri.
Apicultorii din Mureş nu au avut succes la niciuna dintre culturi: rapiţă, salcâm, tei, iar acum floarea soarelui, la care o familie de albine ar trebui să obţină măcar 40 de kg de miere, dar a scos 15 şi asta îi aduce pe apicultori la limita supravieţuirii. În schimb, se vor scumpi produsele, spun crescătorii, din cauza preţului la care a ajuns combustibilul. Mierea de salcâm, pe care o dădeau anul trecut cu 40 de lei, ar putea ajunge anul acesta la 55 de lei kg, transmite Rador.
O familie din Croaţia a deschis un "hotel" pentru albine care oferă spre vânzare stupi productivi clienţilor cărora le-ar plăcea să crească albine însă nu au timp sau spaţiu să poată avea grijă de micile făpturi, relatează Reuters.
Fermierul Domagoj Balja afirmă că iniţiativa răspunde unei curiozităţi crescânde printre cumpărătorii săi despre modul în care este produsă mierea, într-un moment în care apicultura suferă din cauza unei scăderi globale a populaţiilor de albine.
Fermierul a afirmat că la târgurile de agricultură "a fost deseori întrebat: Mierea este cu adevărat producţie proprie? ... În calitate de crescători de albine, ne-am simţit oarecum supăraţi, chiar ofensaţi", a mai spus Domagoj Balja.
"Apoi, împreună cu soţia mea am venit cu ideea să-i lăsăm pe oameni să înveţe cum funcţionează având proprii stupi", a spus Balja, a cărui familie are o tradiţie de zeci de ani în apicultură.
Familia, din oraşul Garesnica, în nord-estul Croaţiei, le oferă oamenilor care doresc să aibă propria miere, un contract de trei ani, în valoare de 391,32 dolari.
"Pot cumpăra de la noi un stup de care avem grijă pe parcursul celor trei ani, iar jumătate din producţia de miere este a lor", a spus el. "Colectăm împreună mierea de la stup. În momentele bune, un stup poate produce aproximativ 30 de kilograme de miere pe an", a spus Balja.
Douăzeci şi cinci de clienţi deţin în prezent albine la fermă. În timp ce majoritatea clienţilor provin din oraşe croate, unii sunt cetăţeni străini, între care un pilot din Dubai şi un antrenor de fotbal din Jeddah.
"Acest aspect al muncii noastre nu are de-a face cu acumularea de profituri, ci despre a învăţa oamenii despre creşterea albinelor", a spus Balja, care şi-a propus să aibă în cele din urmă 40 de clienţi la "hotelul" său pentru albine.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Analistul economic Adrian...
Invitat la interviurile DCNews,...
Călin Georgescu, câștigătorul...
Banca Națională a României a calculat valoarea leului...
Bursa de la București nu a...
Orizontul pentru producătorii...
Compania a achiziționat...
În prima zi a săptămânii, investitorii au exprimat o...
Analistul economic Adrian...
Comerţul online ia amploare în Germania.
Sunt date publicate de...
Chiar dacă inflația în zona...
Grupaj de știri.
Performanțele variate ale...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...