Apple, nevoită să își ceară scuze pentru o reclamă șocantă VIDEO

Autor: Matei Ion
Data actualizării:
Data publicării:
Reclama Apple a șocat
Reclama Apple a șocat
Gigantul de tehnologie a fost acuzat de insensibilitate și lipsă de respect pentru cultură, după ce a emis o reclamă pentru noul său iPad.

Apple și-a cerut scuze pentru reclama în care instrumente muzicale, instrumente artistice și jocuri sunt zdrobite de o presă hidraulică gigantică.

Videoclipul de un minut a fost lansat de directorul general al Apple, Tim Cook, pentru a susține noile sale iPad-uri, fiind prima dată în ultimii doi ani când grupul tehnologic american își revizuiește gama de tablete, în încercarea de a inversa tendința de scădere a vânzărilor.

Clipul, al cărui coloană sonoră este hitul All I Ever Need Is You al lui Sonny și Cher din 1971, este conceput pentru a arăta cât de mult a reușit Apple să strecoare într-un dispozitiv și mai subțire. Reclama a fost produsă intern de către echipa de creație a Apple, potrivit presei de specialitate.

Reclama s-a lovit de un val de indignare, notează Financial Times, utilizatorii rețelelor de socializare reacționând la postarea lui Cook pe X acuzând Apple că zdrobește "frumoasele instrumente creative" și "simbolurile creativității umane și ale realizărilor culturale".

Directorii din industria publicitară au susținut că reclama a fost un pas greșit pentru compania din Silicon Valley, care, sub conducerea regretatului cofondator Steve Jobs, a fost lăudată pentru capacitatea sa de a capta atenția consumatorilor prin campaniile anterioare.

Actorul Hugh Grant a acuzat Apple de "distrugerea creativității umane prin amabilitatea Silicon Valley" într-o postare pe rețeaua de socializare X.

Cu toate acestea, Richard Exon, fondator al agenției de marketing Joint, a declarat: "O întrebare mai importantă este: își face treaba reclama? Este memorabilă, distinctivă și acum știu că noul iPad are și mai multe în el, dar este mai subțire ca niciodată".

Platforma de analiză a consumatorilor Zappi a realizat un studiu de consum asupra anunțului care a sugerat că ideea presei hidraulice care zdrobește arta a creat diviziuni.

Potrivit acesteia, spotul publicitar nu a avut performanțe suficiente în ceea ce privește emoțiile căutate în mod obișnuit, precum fericirea și râsul, și a avut performanțe excesive în ceea ce privește emoțiile negative tradiționale, cum ar fi șocul și confuzia, persoanele în vârstă fiind mai predispuse să aibă un răspuns negativ decât consumatorii mai tineri.

Nataly Kelly, director de marketing la Zappi, a declarat: "Este reclama la Apple iPad o operă de geniu sau semnul unor vremuri distopice? Depinde cu adevărat de vârsta pe care o aveți. Valoarea de șoc este puterea acestei reclame, care este controversată prin concepție, așa că faptul că oamenii vorbesc despre ea este un câștig."

 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

foto: pexels.com
pexels.com
foto: pexels.com
Cartierul deafaceri din Moscova / Foto: Freepik
Magazin / FOTO: Freepik
Kristalina Georgieva (FMI)
Sebastian Burduja, de vorbă cu Bogdan Chirieac
Christine Lagarde / FOTO: Facebook
Kristalina Georgieva

Șefa FMI, apel la cooperare „în aceste vremuri tulburi”

Directoarea generală a Fondului Monetar Internațional...

Termocentrala

Termoenergetica anunță când încep testele la cald

Compania Municipală Termoenergetica Bucureşti (CMTEB) a...

Agenție BRD
Euro / sursa foto: Freepik.com
Transelectrica
Bursa
Parlament
BNR
Aur / FOTO: Nord Gold

Aurul cochetează cu noi recorduri într-un context tensionat

Aurul s-a apropiat, joi, de valorile record înregistrate...

Warren Buffett
foto: pexels.com
Astronaut / FOTO: Freepik

Prada, Casa de modă din spatele noilor costume de astronaut

O nouă provocare pentru Casa de modă și rezultat al...

Influencer / Foto: Freepik
Platforma marina / Foto: Freepik
BCE / Foto: BCE

Investitorii europeni, în așteptarea deciziei BCE

Decizia este așteptată să fie confirmată joi, la...

Strângere de mână / FOTO: Freepik
Un bărbat la cumpărături / Foto: Freepik
Inflatie

pixel