Armata SUA se pregătește pentru o "super-autostradă spațială"

Autor: Matei Ion
Data publicării:
SUA sunt într-o cursă contra-cronometru cu China pentru stabilirea acestor rute
SUA sunt într-o cursă contra-cronometru cu China pentru stabilirea acestor rute
La fel ca orice călătorie cu familia, viitoarele misiuni pe Lună și dincolo de ea ar putea necesita câteva opriri. 

U.S. Transportation Command și U.S. Space Force văd un viitor sistem de super-autostrăzi spațiale în care Statele Unite, partenerii comerciali și aliații ar putea face călătorii multiple și regulate spre Lună sau dincolo de ea, folosind mai multe noduri unde ar putea să alimenteze, să facă lucrări de întreținere și chiar să arunce gunoiul.

Americanii se gândesc să pună în funcțiune aceste popasuri orbitale cât mai curând posibil. Pentru că nu este vorba doar de a face călătoria lunară de 384.399 km mai confortabilă. Este vorba de a împiedica China să construiască prima aceste hub-uri. 

"Există un avantaj al primului venit aici", a declarat miercuri generalul de brigadă al Forțelor Spațiale, John Olson, în cadrul unui grup de discuții cu TRANSCOM, la un seminar al Asociației Naționale de Transport al Apărării privind logistica spațială. 

"Am văzut politici declarate, în special de către chinezi", cu privire la ambițiile lor spațiale, a spus Olson. "Îmi propun să ajut să conduc națiunea noastră înainte, în strânsă colaborare cu TRANSCOM și cu celelalte elemente de conducere extinsă pentru a duce primii la îndeplinire acest lucru".

"Pentru că în acest fel, noi stabilim standardul, stabilim doctrina, guvernanța dintre principiile în care credem", a spus el. "Și, la fel cum engleza este limba Organizației Aviației Civile Internaționale, pentru spațiu, cred că trebuie engleza să fie utilizată pentru transportul spațial și pentru aceste elemente logistice largi și elemente de transport și nu mandarina." 

SUA și China se află deja într-o cursă nu foarte subtilă pentru a se întoarce pe Lună. Primul care va ajunge acolo va fi primul care va avea acces la râvnita proprietate lunară, unde o bază ar putea avea acces la rezerva de apă care să asigure viața. 

Eșecul spectaculos al „Concordski”, avionul de pasageri supersonic construit de sovietici

Tratatul privind spațiul cosmic din 1967 nu permite unei națiuni să "revendice" nicio porțiune din Lună și nici nu permite unei țări să pretindă că un pasaj prin spațiu este un teritoriu suveran.  Însă, dacă SUA și aliații săi vor să păstreze deschisă principala cale de acces spre Lună și dincolo de ea, s-ar putea să fie nevoiți să ajungă acolo înaintea Chinei, a declarat Olson. 

"Ei cred că Luna este un destin manifest pentru ei. Face parte din economia lor, face parte din ecuația lor de securitate", a spus el. 

În cazul în care China își construiește active pe Lună sau printr-un hub cislunar important și apoi revendică teritorial acel pasaj, așa cum a făcut cu Insulele Spratly din Marea Chinei de Sud, acest lucru ar putea fi problematic, a spus Olson. 

Planul este ca pozițiile hub-urilor de pe orbita joasă a Pământului, orbita geosincronă și orbita cislunară să ofere o rută de călătorie susținută către Lună. 

"În acest deceniu, probabil până la jumătatea deceniului, vom începe să vedem cum se vor desfășura operațiuni pe suprafața lunară", a declarat Sam Ximenes, director executiv al Exploration Architecture Corporation, (XArc), care a luat, de asemenea, cuvântul în cadrul panelului. 

Anul trecut, peste 7,2 miliarde de dolari au fost investite în companii spațiale mici, care s-au concentrat inițial pe accesarea spațiului și pe orbita joasă a Pământului, iar acum "vedem cum acești bani se mută în domeniul orbital, unde se vor mona zone de depozitare", a spus Ximenes. 

În ceea ce privește preconizata autostradă spațială, Olson a spus că o mare parte din această infrastructură centrală pentru aprovizionarea navelor spațiale în tranzit va fi dezvoltată de companii private. 

Această infrastructură va crește și se va dezviolta, pe măsură ce tot mai multe companii - și țări - vor stabili baze lunare, a spus Ximenes. "Vor exista misiuni de reaprovizionare, pe măsură ce vom avea baze acolo, va fi nevoie să schimbăm echipajele, așa că acest lanț de aprovizionare spațială a viitorului se apropie".

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Documente ANAF. Freepik.com
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...

Gaze naturale

România a importat cu 72% mai mult gaz în 2025

Producţia de gaze naturale utilizabile a României a...

Cariera Tismana

20 de hectare de pădure s-au surpat la mina Tismana

Deputatul Radu Miruţă (USR) anunţă că o alunecare de...

Bursa de Valori București
Pilonul III de pensii
Anker PowerCore 10000
Donald Trump la summitul G7 din 2028
Srâmtoare Ormuz
Platină
Lingouri de aur
Sediul Hidroelectrica
Hidroelectrica
Trenuri
ANAF

Buletinul electronic creează mai mult probleme românilor

Noile cărți electronice de identitate, emise cu...

Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Ilie Bolojan

Bolojan: Deficitul bugetar mare nu mai poate fi susținut

Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...

Donald Trump

MAGA, divizată din cauza războiului Israeliano-Iranian

După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...

Freepik.com
Freepik.com
Bani. Freepik.com
Uzină Ford / Foto: Flickr
Ucraina se aşteaptă ca viitorul pachet de sancţiuni europene contra Moscovei să vizeze şi compania de stat Rosatom

Rosatom construiește prima centrală nucleară din Kazahstan

Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...

Uzinele Dacia

pixel