Avtovaz le oferă angajaţilor 3.000 de dolari dacă părăsesc voluntar compania
Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Moldovagaz a transferat către Gazprom banii pentru gazele naturale livrate în septembrie și avansul pentru octombrie
Moldovagaz a transferat către Gazprom banii pentru gazele naturale livrate în septembrie și avansul pentru octombrie
Constructorul auto rus Avtovaz, care a fost nevoit să îşi suspende o parte din producţie din cauza sancţiunilor internaţionale şi a lipsei de componente, a anunţat miercuri că a decis să le ofere muncitorilor de la uzina din Izhevsk salarii compensatorii în valoare de 3.000 de dolari dacă părăsesc voluntar compania, transmite Reuters.

Grupul francez Renault a decis în luna mai să îşi vândă participaţia majoritară pe care o deţinea la Avtovaz, cel mai mare producător de automobile din Rusia, către un institut de cercetare în schimbul unei sume simbolice de o rublă.

În luna iunie, Avtovaz a reluat producţia unor populare modele de automobile Lada la principala sa uzină de la Togliatti. Însă constructorul rus nu a putut relansa producţia modelului Lada Vesta şi în consecinţă şi-a trimis cei 3.200 de angajaţi de la uzina din Izhevsk în concediu plătit, încă din luna martie.

Miercuri, Avtovaz a cerut angajaţilor de la uzina din Izhevsk, un oraş cu o populaţie de aproximativ 645.000 de locuitori amplasat la 1.200 de kilometri est de Moscova, fie să îşi găsească un nou loc de muncă în cadrul companiei fie să demisioneze de comun acord.

Cei care vor demisiona vor beneficia de un pachet compensatoriu echivalent cu cinci până la şapte salarii medii lunare, sau aproximativ 12 salarii minime pe economie. Valoarea maximă a pachetului compensatoriu se ridică la 183.348 de ruble (3.161 de dolari).

"Avtovaz vrea să sublinieze faptul că firma nu intenţionează să recurgă la concedieri în masă iar măsurile de sprijin propuse personalului au caracter voluntar pentru fiecare angajat", a precizat compania într-un comunicat de presă.

Industria auto din Rusia, puternic dependentă de componente şi echipamente din străinătate, a fost afectată de criza globală de semiconductori şi, recent, de exodul producătorilor străini care au decis să renunţe la operaţiunile din Rusia din cauza războiului din Ucraina.

Având în vedere că multe uzine de asamblare de automobile sunt amplasate în oraşe mici monoindustriale, constructorii ruşi preferă să nu elimine locuri de muncă ci mai degrabă să păstreze angajaţii în concediu plătit sau să introducă un program de lucru redus cu salarii mai mici. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Preţul cafelei nu va scădea prea curând. Care sunt motivele

Veşti proaste pentru iubitorii cafelei.

Valoarea acordului Aramco - FIFA, pusă la secret

FIFA a anunţat acordul global cu Aramco.

Programul magazinelor Carrefour de 1 Mai şi Paşte 2024

Programul magazinelor Carrefour în perioada...

BHP vrea să ”aprindă” întreaga industrie a cuprului

Anglo American a confirmat primirea unei oferte de...

România are încă un aeroport la standarde Schengen

Lucrările de modernizare și extindere a Aeroportului...

EasyJet recrutează: Are nevoie de 1.000 de piloți

Compania aeriană britanică deschide un program de...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel