Black Friday 2022. Românii au devenit mai strânși la pungă
Autor: Matei Ion
Data actualizării:
Data publicării:
Românii au devenit mai strânși la pungă
Românii au devenit mai strânși la pungă
Numărul tranzacţiilor online cu cardul a crescut cu aproximativ 27%, de "Black Friday 2022", comparativ cu ediţia precedentă, iar, în medie, românii au cheltuit online circa 322 lei, arată datele publicate, joi, de un procesator de plăţi.

Suma medie cheltuită de către consumatorii români, în ediţia din acest an a evenimentului reducerilor, a fost în scădere faţă de 2021, când s-a situat la aproape 370 lei, arată Netopia Payments.

Potrivit sursei citate, în medie, s-au procesat 80 de tranzacţii/minut, de "Black Friday", pe 11 noiembrie 2022, vârful de tranzacţii fiind înregistrat la ora 14:15. Cea mai mare sumă raportată în perioada de referinţă a depăşit 35.000 lei, pentru un echipament de supraveghere.

În ceea ce priveşte categoriile de produse preferate de către români, cu ocazia "Black Friday 2022", în topul achiziţiilor online s-au aflat: încălţămintea, retailul generalist, suplimentele alimentare şi cosmeticele, urmate de aparatura foto şi cărţi.

De asemenea, peste două treimi (68,5%) din totalul comenzilor procesate au fost realizate de pe dispozitive mobile, cei mai mulţi dintre utilizatori preferând această variantă în detrimentul desktop-ului (31%). Într-o pondere mai redusă au fost consemnate achiziţii realizate de pe dispozitive de tip Smart TV.

Datele demografice de anul acesta ale procesatorului de plăţi relevă faptul că majoritatea achiziţiilor online au fost efectuate de către femei, în proporţie de 54,1%, în timp ce ponderea bărbaţilor a fost de 45,9%.

Grupa de vârstă cu cele mai multe achiziţii a fost de 35-44 ani (25,72%), urmată îndeaproape de 25-34 ani (23,69%), 45-54 ani (21,24%), 18-24 ani (12,77%), 55-64 ani (9,74%) şi peste 65 de ani (6,83%).

Grupul Netopia, lider pe piaţa locală a procesărilor de plăţi digitale şi marketing digital prin SMS, a fost înfiinţat în anul 2003. În prezent, circa 20.000 de comercianţi folosesc serviciile şi soluţiile companiei. 

Citește și:

BLACK FRIDAY 2022. Se estimează vânzări online de 7 miliarde de euro

Pelivan (ARMO): Estimăm că vom ajunge la vânzări online de 7 miliarde de euro, în 2022.

Vânzările din online, în România, vor înregistra creşteri probabil între 5 şi 10% şi pentru tot anul 2022 estimăm că vom reuşi să ajungem la pragul de şapte miliarde de euro, a declarat, vineri, directorul executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), Cristian Pelivan, la evenimentul online "Black Friday HUB by Pay", organizat de PayU România.

"În ciuda tuturor celorlalte provocări - inflaţie crescută, preţul la energie mai mare, iată că am recuperat pe parcursul anului şi, astăzi, toţi comercianţii şi toate estimările arată că vânzările vor fi, probabil, între 5 şi 10% mai mari. Şi noi estimăm pentru tot anul 2022 că vom reuşi să ajungem la pragul de şapte miliarde de euro vânzări. Asta ne spun şi partenerii noştri de la E-commerce Europe, pe baza datelor pe care le-au studiat ei. Asta vedem şi dinspre curieri. Pare că vom reuşi să atingem sau cel puţin să fim foarte aproape de acest prag. Noi suntem foarte optimişti. În 2020 am văzut un salt al numărului celor care au cumpărat ceva online vreodată. În 2019 eram în jur de 19%, cred, şi în 2020 am sărit la 45% şi pe la 45% am rămas de atunci. Cauzele pentru care nu mai creşte acest procent ţin poate de competenţe digitale. Pe măsură ce magazinele online îşi fac infrastructura sau procesul de cumpărare îl fac să fie cât mai uşor, cât mai accesibil, în contextul în care 92% din populaţia României foloseşte social media şi în care noi suntem la 14% comerţ electronic în total retail, potenţial există", a afirmat el.

"Black Friday 2022" va genera, în România, încasări de peste 400 milioane de euro, după ce anul trecut, ediţia cu numărul 11 a evenimentului a înregistrat vânzări de aproximativ 350 de milioane de euro, potrivi estimărilor realizate de consultanţii Frames.

În ceea ce priveşte valoarea medie a coşului de cumpărături, în online, aceasta va trece de nivelul de 500 de lei, faţă de 450 de lei, cât a fost anul trecut, asta şi pe fondul scumpirii produselor, nu neapărat a dorinţei românilor de a cumpăra mai mult. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

BCE are undă verde pentru reducerea dobânzii

BCE are cale liberă pentru reducerea dobânzii după ce...

China a creat Vidu, capabil să concureze cu OpenAI

China intenționează să se poziționeze în fruntea...

Salariile din agricultură au explodat în România

Salariile din agricultură încep să concureze cu cele din...

Noi reglementări pentru taxi și transportul alternativ

În contextul reglementării transportului alternativ s-a...

Aurul se repliază pe o piață cuprinsă de dezamăgire

Aurul scade pe măsură ce speranțele legate de o reducere...

Întreprinderile europene, vedete la răscumpărare de acțiuni

Valoarea totală a răscumpărărilor de acțiuni a scăzut cu...

Tona de cupru, metalul strategic, a depășit 10.000 de dolari

Prețul metalului roșu, element strategic al traziției...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel