”Bomba” cu hidrogen a lui Grindeanu, o petardă eco pentru alegătorii lui Ghinea. Pe ce sparge 1 miliard Ministerul Transporturilor

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
 ”Bomba” cu hidrogen a lui Grindeanu, o petardă eco pentru alegătorii lui Ghinea. Pe ce sparge 1 miliard Ministerul Transporturilor
”Bomba” cu hidrogen a lui Grindeanu, o petardă eco pentru alegătorii lui Ghinea. Pe ce sparge 1 miliard Ministerul Transporturilor
Ministerul Transporturilor s-a lăudat ieri cu avizarea indicatorilor de investiție pentru achiziția primelor trenuri nepoluante pe hidrogen din România. Vechea formulă, indicatori tehnico-economici, a fost evitată, fiindcă aceste trenuri nu sunt deloc economice. Doar 12 bucăți costă 1,1 miliarde de euro.

Nici din punct de vedere tehnic nu stăm prea bine, aceste trenuri fiind proiectate pentru distanțe mici, gen București-Ilfov sau București-Giurgiu. Sau, poate cu realimentare, vor ajunge din Capitală până în Craiova.

Cu suma de 1,1 miliarde de euro s-ar fi putut cumpăra 100 de automotoare clasice, capabile să parcurgă distanța București-Suceava, nu doar București-Otopeni. La un nivel de top al performanței și confortului, un astfel de tren costă aproape 10 milioane de euro, în vreme ce un automotor cu hidrogen ajunge să coste în jur de 96,5 milioane bucata.

Proiectul pentru achiziția de trenuri cu hidrogen a fost scris de celebrul Cristian Ghinea, care dorea să mulțumească publicul hashtag și ong-urile de mediu care i-au sprijinit campania electorală.

Dacă PSD și Marius Budăi încearcă măcar să corecteze aberațiile din PNRR, pe legislația Muncii, ba chiar au demarat discuții cu Bruxelles-ul, ministrul Transporturilor a îmbrățișat fără rezerve aiureala de 1 miliard de euro a USR-ului. E drept că necesită mai puțin efort să cumperi 12 trenuri scumpe și fără rost decât să reabilitezi 10 kilometri de cale ferată, potrivit DCNews.

În plus, noul ministru se poate afirma ca un continuator al lui Ghinea și Drulă, cu al căror public Grindeanu are afinități din epoca protestelor din Piața Victoriei.Trenurile SF ar putea fi o adevărată ”bombă” cu hidrogen pentru imaginea eco a ministrului, chiar dacă din punct de vedere al reducerii poluării vorbim doar despre o petardă electorală.

Bloomberg: Putin devine mai disperat, Occidentul ar trebui să îşi amintească de Pearl Harbor

Cu cele 200 de locomotive noi, pentru trenurile de marfă, sau cu cele 100 de automotoare care s-ar fi achiziționat cu banii pentru hidrogen se reducea mult mai mult poluarea. România folosește acum locomotive din anii 70 ai secolului trecut, al căror consum este de zece ori mai mare decât al locomotivelor clasice, diesel sau electric. În locul unui program Rabla pentru locomotive și automotoare, care ar fi atras finanțarea europeană, datorită impactului masiv pe reducere a amprentei de carbon, ne-am ales cu 12 trenulețe pentru aeroport, unde tot orașul merge cu taxi-ul.

Achiziția unui lot masiv de trenuri clasice ar fi însemnat nu doar economie la combustibil, ci și la  întreținere și reparații, deci ar fi dat un balon de oxigen CFR Călători și CFR Marfă.

Balonul de hidrogen preluat de Grindeanu de la Ghinea nu va reuși să-i ridice cota, nici măcar la publicul hashtag, care se duce la aeroport cu bicla.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Investitori la bursă / FOTO: Freepik
Lacătul pe ușă
COP29 BAKU / FOTO: https://cop29.az/en/media-hub/media-gallery/35/album?slide=8
Garage DDD / FOTO: Captură ecran
Donald Trump / Foto: Flickr, Casa Albă

Echipa Donald Trump II: Loialitate în slujba unei ambiții

Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...

Carne / FOTO: Freepik
În laboratoare / FOTO: https://www.leti-cea.fr/cea-tech/leti/Pages/presse/Phototheque.aspx
Mașină electrică / FOTO: Freepik
Unicredit

UniCredit exclude relocarea sediului central în Germania

Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...

Unilever / FOTO: Freepik

Unilever vrea să renunțe la o serie de produse alimentare

Este o manevră care face parte din planurile de...

foto: pexels.com
O colaborare de succes
Bună dimineața! Să aveți o zi minunată!
Euro vs dolar / FOTO: Freepik

Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar

Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...

Foto: pexels.com
Mașină electrică / sursa: Freepik.com
Jeff Bezos și Elon Musk
La volan, fără griji! FOTO: Freepik
Bitcoin / Foto: Freepik
Bentley

Bentley spune „nu încă”: ce ascunde strategia Beyond100+

Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
Bună dimineața! / Foto: rawpixel.com
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic

pixel