Când va fi gata prima autostradă din România care va traversa munții

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Când va fi gata prima autostradă din România care va traversa munții
Când va fi gata prima autostradă din România care va traversa munții
România ar putea avea prima autostradă care va traversa munții abia în 2028. Acesta este planul Ministerului Transporturilor. Este vorba de Pitești – Sibiu, autostradă aflată în diferite faze ale proiectului.

Pe tronsoanele mai ușoare se lucrează deja. Pe bucățile mai dificile, din munți, o licitație este încă în desfășurare.

Lucrările pe acest lot de autostradă au început încă de anul trecut, din septembrie. Acum au ajuns la un stadiu de 5 la sută. Compania care a câștigat licitația are la dispoziție 400 de milioane de euro și un termen clar, să termine bucata de autostradă care nu trece munții în 2025.

Autostrada este decopertată pe toată lungimea ei. Dar din cauza vremii capricioase nu pot fi turnate straturi de balast ori asfalt.

În schimb, se poate lucra la pasaje. Așa cum este și acesta cu o lungime de 1 kilometru, peste un canal al râului Argeș. În total vor fi 16 poduri pe acest tronson.

Deși santierul pe care se lucrează nu este în munți, există anumite dificultăți. Sunt de pildă, probleme cu infiltrațiile, acolo unde pânza freatică este la suprafață.

În plus, compania nu găsește suficienți muncitori în România și vrea să aducă din Asia. Câțiva angajați străini sunt deja pe șantier, dar numărul lor va ajunge la 300 în scurt timp. La vară vor fi peste o mie de cetățeni din Vietnam.

Salariul minim, mai mic decât coşul de consum pentru trai decent

Cei o mie de vietnamezi vor pune umărul la construirea în România a bucății de autostradă care începe de la Pitești și se oprește la Curtea de Argeș. Tronsonul are o lungime de 30 de kilometri.

Urmează 10 kilometri între Curtea de Argeș și Tigveni unde lucrează austriecii de la Porr. Partea aceea trebuie terminată până în 2026 și va costa 400 milioane de euro.

Pe tronsonul de 37 km de la Tigveni și până în localitatea Cornetu nu se lucrează. Șoseaua de viteză este în licitație și se bat 15 companii pentru ea. Este o zona de muntoasă, cu 95 poduri, un tunel de aproape 2 kilometri. Autostrada ar trebui terminată până în 2028, iar prețul sare de 1 miliard de euro.

Nici pe bucata din munți între Cornetu și Boița de aproape 31 de kilometri nu se lucrează. Dar aici avem un câștigător al licitației: o asociație de companii turcești în frunte cu firma Mapa. Turcii trebuie să facă 49 de poduri sau viaducte, dar și 7 tuneluri cu lungimi de până la 1 kilometru și jumătate. Și această autostradă ar trebui terminată în 2028 și va costa un miliard de euro.

Ultima bucată de 13 kilometri este de la Boița la Sibiu. Acolo se construiește din 2020, iar lucrările, ajunse la aproape 60 la sută, ar putea fi gata anul viitor și vor costa 140 de milioane de euro.

Cu alte cuvinte, am putea ajunge pe autostradă de la Pitești la Sibiu, prin munți, fără să ne înghesuim pe Valea Oltului în 2028, spune Ministerul Transporturilor.

„Practic sunt șanse de 99% ca până în 2028, chiar până în 2027 să finalizăm această autostradă cap-coadă, pentru că, de exemplu, secțiunile 1 și 5 vor fi finalizate mai devreme”, a declarat Alin Șerbănescu, consilier al ministrului Transporturilorarată, potrivit Știrile Pro TV.

Doar că pentru a putea ieși pe autostradă din țară pe la Nădlac, ar trebui să se termine și construcția tronsonului de aproape 30 de km între localitățile Margina și Holdea. Această șosea de viteză este în licitație și dacă nu există contestații, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere crede că ar putea să o dea în circulație în 2026.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia

pixel