Acțiunile rețelelor de socializare au înregistrat o vânzare masivă după ce Snap a avertizat asupra unei scăderi a veniturilor și profiturilor pentru trimestrul curent.
Acțiunile companiei de tehnologie Snap, ale cărei principale venituri provin din publicitatea online, s-au prăbușit marți cu 40% la tranzacționare, cea mai mare scădere intraday din istoria companiei, potrivit Bloomberg. Valoarea de piață a proprietarului Snapchat, deținătorul mesagerului Snapchat, a scăzut cu aproximativ 15 miliarde de dolari, ajungând la 36,8 miliarde de dolari pe parcursul zilei, acțiunile Snap fiind tranzacționate la 13,4 dolari.
Vânzarea a început cu acțiunile altor companii ale căror venituri depind de publicitatea online, inclusiv Meta Platforms, căreia îi aparține rețeaua de socializare Facebook, precum și Alphabet, care deține Google și YouTube, și cu acțiunile Twitter și Pinterest. Toate aceste companii au pierdut în total o capitalizare de 180 de miliarde de dolari.
Snap a anunțat că reduce numărul de angajări și, de asemenea, și-a reviziuit în scădere previziunile de creștere a veniturilor și a profitului pentru al doilea trimestru. Compania continuă să se confrunte cu ritmul galopant al inflației și a ratelor dobânzilor, cu probleme legate de lanțul de aprovizionare și de întreruperi, cu modificări ale politicilor de platformă, cu impactul conflictului din Europa de Est și cu multe alte probleme. Prin urmare, veniturile și EBITDA ajustat vor fi probabil sub limita inferioară a intervalului de orientare pentru al doilea trimestru din 2022, a precizat compania.
Citește și Microsoft s-a răzgândit și modifică unele practici, dar nu de bunăvoie
Snap a anunțat în aprilie că se așteaptă ca veniturile din al doilea trimestru să crească cu 20-25% față de anul trecut. Compania spera ca profitul ajustat înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare (EBITDA ajustat) să se situeze între 0 și 50 de milioane de dolari. Luni, 23 mai, CEO-ul Evan Spiegel a declarat că, de la sfârșitul lunii aprilie, mediul macroeconomic s-a deteriorat mai puternic și mai rapid decât se aștepta, iar compania nu-și va atinge propriile obiective de venituri și profit ajustat pentru trimestrul curent.
Snap a prosperat în timpul pandemiei, când oamenii aveau nevoie de divertisment în timpul carantinei, dar acum preferințele consumatorilor s-au schimbat și, din cauza inflației în creștere, oamenii tind să economisească bani, au declarat analiștii pentru BCS World Investments. În acest caz, veniturile din publicitate ale Snap au de suferit, motiv pentru care compania a declarat că își asumă riscuri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Agenția Națională de...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...