Capitalizarea social media a scăzut cu 180 miliarde de dolari. Snap a creat haosul
Autor: Simona Haiduc | 24 mai 2022, 22:31
A fost o zi a pierderilor la bursa din New York
A fost o zi a pierderilor la bursa din New York
Capitalizarea companiilor care dețin rețele de socializare și care obțin majoritatea veniturilor din publicitatea online s-a prăbușit cu aproximativ 180 de miliarde de dolari în ședința de tranzacționare din 24 mai, a estimat Bloomberg.

Acțiunile rețelelor de socializare au înregistrat o vânzare masivă după ce Snap a avertizat asupra unei scăderi a veniturilor și profiturilor pentru trimestrul curent.

Acțiunile companiei de tehnologie Snap, ale cărei principale venituri provin din publicitatea online, s-au prăbușit marți cu 40% la tranzacționare, cea mai mare scădere intraday din istoria companiei, potrivit Bloomberg. Valoarea de piață a proprietarului Snapchat, deținătorul mesagerului Snapchat, a scăzut cu aproximativ 15 miliarde de dolari, ajungând la 36,8 miliarde de dolari pe parcursul zilei, acțiunile Snap fiind tranzacționate la 13,4 dolari. 

Vânzarea a început cu acțiunile altor companii ale căror venituri depind de publicitatea online, inclusiv Meta Platforms, căreia îi aparține rețeaua de socializare Facebook, precum și Alphabet, care deține Google și YouTube, și cu acțiunile Twitter și Pinterest. Toate aceste companii au pierdut în total o capitalizare de 180 de miliarde de dolari.

Snap a anunțat că reduce numărul de angajări și, de asemenea, și-a reviziuit în scădere previziunile de creștere a veniturilor și a profitului pentru al doilea trimestru. Compania continuă să se confrunte cu ritmul galopant al inflației și a ratelor dobânzilor, cu probleme legate de lanțul de aprovizionare și de întreruperi, cu modificări ale politicilor de platformă, cu impactul conflictului din Europa de Est și cu multe alte probleme. Prin urmare, veniturile și EBITDA ajustat vor fi probabil sub limita inferioară a intervalului de orientare pentru al doilea trimestru din 2022, a precizat compania.

Citește și Microsoft s-a răzgândit și modifică unele practici, dar nu de bunăvoie

Snap a anunțat în aprilie că se așteaptă ca veniturile din al doilea trimestru să crească cu 20-25% față de anul trecut. Compania spera ca profitul ajustat înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare (EBITDA ajustat) să se situeze între 0 și 50 de milioane de dolari. Luni, 23 mai, CEO-ul Evan Spiegel a declarat că, de la sfârșitul lunii aprilie, mediul macroeconomic s-a deteriorat mai puternic și mai rapid decât se aștepta, iar compania nu-și va atinge propriile obiective de venituri și profit ajustat pentru trimestrul curent.

Snap a prosperat în timpul pandemiei, când oamenii aveau nevoie de divertisment în timpul carantinei, dar acum preferințele consumatorilor s-au schimbat și, din cauza inflației în creștere, oamenii tind să economisească bani, au declarat analiștii pentru BCS World Investments. În acest caz, veniturile din publicitate ale Snap au de suferit, motiv pentru care compania a declarat că își asumă riscuri.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ştiri Recomandate

Ora de iarnă 2022: Când se schimbă, de fapt, ora în acest an

Trecerea la ora de iarnă 2022 ar putea fi ultima,...

Bani pentru polițiști. S-au schimbat datele problemei

Este un termen care a fost prelungit, până acum, de trei...

Codul muncii. Se introduc noi tipuri de contracte de muncă

Codul muncii se modifică și apar noi tipuri de contracte...

Nivelul de radiații din România. Anunțul făcut de CNCAN

Măsurătorile efectuate în România confirmă valori...

Crossuri externe