Capitalizarea social media a scăzut cu 180 miliarde de dolari. Snap a creat haosul
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
A fost o zi a pierderilor la bursa din New York
A fost o zi a pierderilor la bursa din New York
Capitalizarea companiilor care dețin rețele de socializare și care obțin majoritatea veniturilor din publicitatea online s-a prăbușit cu aproximativ 180 de miliarde de dolari în ședința de tranzacționare din 24 mai, a estimat Bloomberg.

Acțiunile rețelelor de socializare au înregistrat o vânzare masivă după ce Snap a avertizat asupra unei scăderi a veniturilor și profiturilor pentru trimestrul curent.

Acțiunile companiei de tehnologie Snap, ale cărei principale venituri provin din publicitatea online, s-au prăbușit marți cu 40% la tranzacționare, cea mai mare scădere intraday din istoria companiei, potrivit Bloomberg. Valoarea de piață a proprietarului Snapchat, deținătorul mesagerului Snapchat, a scăzut cu aproximativ 15 miliarde de dolari, ajungând la 36,8 miliarde de dolari pe parcursul zilei, acțiunile Snap fiind tranzacționate la 13,4 dolari. 

Vânzarea a început cu acțiunile altor companii ale căror venituri depind de publicitatea online, inclusiv Meta Platforms, căreia îi aparține rețeaua de socializare Facebook, precum și Alphabet, care deține Google și YouTube, și cu acțiunile Twitter și Pinterest. Toate aceste companii au pierdut în total o capitalizare de 180 de miliarde de dolari.

Snap a anunțat că reduce numărul de angajări și, de asemenea, și-a reviziuit în scădere previziunile de creștere a veniturilor și a profitului pentru al doilea trimestru. Compania continuă să se confrunte cu ritmul galopant al inflației și a ratelor dobânzilor, cu probleme legate de lanțul de aprovizionare și de întreruperi, cu modificări ale politicilor de platformă, cu impactul conflictului din Europa de Est și cu multe alte probleme. Prin urmare, veniturile și EBITDA ajustat vor fi probabil sub limita inferioară a intervalului de orientare pentru al doilea trimestru din 2022, a precizat compania.

Citește și Microsoft s-a răzgândit și modifică unele practici, dar nu de bunăvoie

Snap a anunțat în aprilie că se așteaptă ca veniturile din al doilea trimestru să crească cu 20-25% față de anul trecut. Compania spera ca profitul ajustat înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare (EBITDA ajustat) să se situeze între 0 și 50 de milioane de dolari. Luni, 23 mai, CEO-ul Evan Spiegel a declarat că, de la sfârșitul lunii aprilie, mediul macroeconomic s-a deteriorat mai puternic și mai rapid decât se aștepta, iar compania nu-și va atinge propriile obiective de venituri și profit ajustat pentru trimestrul curent.

Snap a prosperat în timpul pandemiei, când oamenii aveau nevoie de divertisment în timpul carantinei, dar acum preferințele consumatorilor s-au schimbat și, din cauza inflației în creștere, oamenii tind să economisească bani, au declarat analiștii pentru BCS World Investments. În acest caz, veniturile din publicitate ale Snap au de suferit, motiv pentru care compania a declarat că își asumă riscuri.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Oficialii Nissan, pesimişti cu privire la profitul anual

Nissan a înrăutăţit estimările anuale de profit.

Tesla recheamă mii de modele Cybertruck în service

Cunoscutul producător de mașini electrice, deținut de...

Benzină și motorină. Guvernul ungar vrea să umble la prețuri

Subiectul figurează pe agenda de săptămâna viitoare a...

O importantă companie intră pe piața energiei din România

Este vorba despre unul dintre cei mai mare dezvoltatori...


pixel