Activiştii Greenpeace anunţă "prima victorie în instanță împotriva Neptun Deep"
Greenpeace România a câștigat...
"Pot să confirm că următorul director general nu a fost încă selectat. Singurul indiciu pe care pot să vi-l dau este că aş dori să fie un profesionist din industria auto pentru că în contextul de transformare radicală prin care trece sectorul auto, este nevoie de profesionişti. Aş dori ca următorul director general de la Renault să fie un profesionist" a declarat duminică Bruno Le Maire pentru postul de televiziune BFM TV.
Statul francez este principalul acţionar de la Renault cu o participaţie de 15%.
În octombrie, consiliul de administraţie al Renault a votat în favoarea demiterii directorului general Thierry Bolloré şi de asemenea a desemnat-o pe Clotilde Delbos, care ocupa funcţia de director financiar, în postul de director general interimar.
Renault va avea un director străin? Totul este posibil
Potrivit surselor citate de Reuters, Clotilde Delbos şi-ar fi exprimat dorinţa de a fi luată în considerare pentru o numire permanentă dar deocamdată nu este sigur că se va pe lista scurtă. Această listă scurtă, care nu era finalizată vineri seara, ar urma să fie compusă doar din trei nume şi va fi trimisă în zilele următoare comitetului de guvernanţă al grupului Renault. Printre candidaţii pentru această listă scurtă se numără Didier Leroy, director la Toyota, care era văzut ca un posibil înlocuitor al lui Ghosn după arestarea acestuia. Alţi candidaţi, susţin sursele, ar fi franco-germanul Patrick Koller, director general al producătorului de componente auto Faurecia, şi Luca de Meo, şeful SEAT, subsidiara Volkswagen.
Analiştii se aşteaptă ca producătorul auto să aleagă un nou director general până la finalul anului pentru a se concentra deplin pe operaţiunile sale, în condiţiile în care vânzările auto sunt în scădere pe plan global. Mai mult, săptămâna aceasta agenţia de evaluare financiară Fitch a înrăutăţit perspectiva ratingului de credit pe termen lung atribuit Renault de la stabilă la negativă.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Greenpeace România a câștigat...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...