Cât investește UE pentru promovarea produselor agro-alimentare europene

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Parlamentul European a adoptat miercuri bugetul Uniunii Europene
Parlamentul European a adoptat miercuri bugetul Uniunii Europene
Comisia Europeană a anunţat marţi că în anul 2020 va aloca suma de 200,9 milioane euro pentru a finanţa activităţi de promovare a produselor agro-alimentare europene atât în interiorul cât şi în afara Uniunii Europene, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.

'Reputaţia Europei pentru produse agro-alimentare nu are rival la nivel mondial. UE nu este din întâmplare cel mai mare exportator mondial de produse agro-alimentare. Politica noastră de promovare, care beneficiază de un buget majorat, îi sprijină pe producătorii din UE să îşi facă cunoscute produsele atât în interiorul cât şi în afara UE', a declarat comisarul european pentru Agricultură, Phil Hogan.

UE: Acord privind bugetul pe 2020. Sunt prevăzute anumite creșteri

Mai mult de jumătate din bugetul pentru 2020 (118 milioane euro) va merge spre campanii de promovare pe pieţele din afara UE cu un potenţial mare de creştere, precum Canada, China, Japonia, Coreea de Sud, Mexic şi SUA. Printre sectoarele eligibile se numără lactatele şi brânzeturile, uleiurile alimentare, uleiul de măsline şi vinurile. Campaniile de promovare selectate ar urma să crească competitivitatea şi consumul de produse agro-alimentare din UE, să le majoreze vizibilitatea şi cota de piaţă în ţările ţintă.

De asemenea, în anul 2020 a fost alocată o sumă de 100 milioane de euro pentru programe simple, în timp ce alţi 91,4 milioane euro vor merge spre programe multiple. O sumă suplimentară de 9,5 milioane euro a fost pusă deoparte pentru finanţarea propriilor iniţiative ale Comisiei. Acestea includ participarea la târguri şi campanii de comunicare, precum şi ofensive diplomatice conduse de comisarul european pentru Agricultură. Apelul pentru trimiterea de propuneri pentru campaniile de promovare din anul 2020 va fi publicat în luna ianuarie 2020.

Organizaţii ale producătorilor şi organizaţii responsabile de activităţi de promovare sunt eligibile să aplice pentru finanţare şi să îşi trimită propunerile. Programele simple pot veni de la una sau mai multe organizaţii din aceeaşi ţară membră în timp ce în cazul programelor multiple trebuie să vină de la cel puţin două organizaţii naţionale din cel puţin două state membre. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ilie Boloja și Sorin Grindeanu / Foto: George Călin / Mălina Norocea / Inquam Photos
Judecător / Foto: Freepik
O femeie alimentează mașina la o benzinărie / Foto: Freepik
Carduri sociale
Casa de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Energie verde / Foto: Freepik
MIPE schimbă și simplifică obținerea banilor / Foto: Freepik
Abonament la internet
Temu / Foto: DCBusiness
Pașapoarte

Pașapoartele românești se schimbă radical din septembrie

Guvernul a adoptat o hotărâre prin care schimbă atât...

ROBOR la trei luni crește
Sticle cu vin / Foto: Freepik
Oleoductul Drujba a fost închis
Ministerul Finanțelor
Banii din fondurile europene sunt puși la adăpost
Panou, Anghel Saligny / Foto: Tribuna
UAT-urile și locatarii vor plăti mai puțin pentru anveloparea blocurilor / Foto: Gabriel / Flickr
Bucharest City Tour”
Gaze naturale / Foto: Freepik
ANAF

Vacanţe la mare cu până la 60% mai ieftine. Află detalii

Cea de-a 47-a ediţie a programului "Litoralul pentru...

Freepik.com
Foto: Freepik.com
Freepik.com

Spotify scumpește abonamentele şi anunţă noi servicii

Spotify va majora prețurile pe măsură ce investește în...

Bani. Freepik.com
Rafinărie / FOTO: Freepik

pixel