Cât investește UE pentru promovarea produselor agro-alimentare europene

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Parlamentul European a adoptat miercuri bugetul Uniunii Europene
Parlamentul European a adoptat miercuri bugetul Uniunii Europene
Comisia Europeană a anunţat marţi că în anul 2020 va aloca suma de 200,9 milioane euro pentru a finanţa activităţi de promovare a produselor agro-alimentare europene atât în interiorul cât şi în afara Uniunii Europene, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.

'Reputaţia Europei pentru produse agro-alimentare nu are rival la nivel mondial. UE nu este din întâmplare cel mai mare exportator mondial de produse agro-alimentare. Politica noastră de promovare, care beneficiază de un buget majorat, îi sprijină pe producătorii din UE să îşi facă cunoscute produsele atât în interiorul cât şi în afara UE', a declarat comisarul european pentru Agricultură, Phil Hogan.

UE: Acord privind bugetul pe 2020. Sunt prevăzute anumite creșteri

Mai mult de jumătate din bugetul pentru 2020 (118 milioane euro) va merge spre campanii de promovare pe pieţele din afara UE cu un potenţial mare de creştere, precum Canada, China, Japonia, Coreea de Sud, Mexic şi SUA. Printre sectoarele eligibile se numără lactatele şi brânzeturile, uleiurile alimentare, uleiul de măsline şi vinurile. Campaniile de promovare selectate ar urma să crească competitivitatea şi consumul de produse agro-alimentare din UE, să le majoreze vizibilitatea şi cota de piaţă în ţările ţintă.

De asemenea, în anul 2020 a fost alocată o sumă de 100 milioane de euro pentru programe simple, în timp ce alţi 91,4 milioane euro vor merge spre programe multiple. O sumă suplimentară de 9,5 milioane euro a fost pusă deoparte pentru finanţarea propriilor iniţiative ale Comisiei. Acestea includ participarea la târguri şi campanii de comunicare, precum şi ofensive diplomatice conduse de comisarul european pentru Agricultură. Apelul pentru trimiterea de propuneri pentru campaniile de promovare din anul 2020 va fi publicat în luna ianuarie 2020.

Organizaţii ale producătorilor şi organizaţii responsabile de activităţi de promovare sunt eligibile să aplice pentru finanţare şi să îşi trimită propunerile. Programele simple pot veni de la una sau mai multe organizaţii din aceeaşi ţară membră în timp ce în cazul programelor multiple trebuie să vină de la cel puţin două organizaţii naţionale din cel puţin două state membre. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Numără dolari / FOTO: Freepik
Sediul Băncii Centrale Europene / Foto: BCE / Flickr
Aur vs Bitcoin / FOTO: Freepik
Nicușor Dan / Foto: Președinția României
ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Oameni pe stradă / Foto: Freepik
Generalul Alexus Grynkewich și șeful NATO, Mark Rutte
PLan cadastral / Foto: Freepik

Vești bune: unele acte cadastrale se obțin gratuit

ANCPI a modificat tarifele serviciilor cadastrale și...

Dolari și aur / Foto: Freepik
Coadă la benzină / Foto: X.com
WDS24 MARSS Interceptor MR
London Metal Exchange
Piața Roșie din Moscova
Lynn Forester de Rothschild
Bani
Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm
Schimb valutar / Foto: Freepik
Strangere de mana. Foto: Pexels.com
Stație de transformare
Mihai Daraban
Freepik.com

Care sunt cele mai profitabile companii din România

Rețeta rezilienței: cum au reușit 145 de companii să...

Documente ANAF. Freepik.com
Fitch Ratings

Retrogradarea Franței de către Fitch agită piețele europene

Randamentele obligațiunilor guvernamentale din zona...


pixel