Ce se întâmplă cu fondul de rulment când îți vinzi apartamentul

Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Bloc de locuințe
Bloc de locuințe
În momentul în care cineva își vinde apartamentul se pune și întrebarea ce se întâmplă cu fondul de rulment? Se recumeprează ceva? Dacă se recuperează, cât?

Această situație este prevăzută și reglementată de Legea asociațiilor de proprietari 196/2018.

Legea mai sus menționată spune că pentru a asigura sumele necesare plăților curente, asociația de proprietari este obligată să stabilească cuantumul și cota de participare a proprietarilor la constituirea unui fond de rulment.

Și mai mult, legea prevede că fondul de rulment încasat ”se restituie la transmiterea dreptului de proprietate, dacă prin actele translative de proprietate nu se stipulează altfel”. 

Mai precis, dacă în contractul de vânzare-cumpărare a locuinței nu se stabilește că vânzătorul primește contravaloarea fondului de rulment direct de la cumpărător, vânzătorul poate ridica banii aferenți fondului de rulment de la asociația de proprietari.

Recuperarea banilor se face printr-o cerere adresată administratorului.

Cu toate acestea, cel care își vinde apartamentul nu va putea recupera toți banii plătiți de-a lungul anilor ca fond de rulment (când a fost cazul), ci doar valoarea care apare în tabelul administrației la momentul vânzării.

Fondul de rulment trebuie stabilit, potrivit legii, astfel încât să se poată acoperi cheltuielile curente ale condominiului timp de o lună calendaristică.

Stabilirea cuantumului fondului de rulment, notează Avocatnet, se face prin echivalare cu suma necesară pentru acoperirea cheltuielilor lunare înregistrate de asociația de proprietari în luna cu cheltuielile cele mai mari din anul anterior, majorate cu rata inflației.

Pe de altă parte, în cazurile asociațiilor de proprietari nou-înființate, valoarea se stabilește prin comparația cu fondul de rulment stabilit la alte asociații de proprietari echivalente ca mărime.

“Fondul de rulment se constituie prin plata anticipată a cotei ce revine fiecărui proprietar, potrivit hotărârii adunării generale a asociației de proprietari, iar reîntregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afișate pe lista de plată”, scrie legea.

Totodată, actul normativ prevede că la încasarea fondului de rulment, administratorul trebuie să elibereze chitanță nominală separată de cea pentru plata întreținerii.

Te-ar putea interesa și:

Viața la bloc. Regulamentul blocului, obligație ignorată de multe asociații

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Cadastru / Foto: Freepik
Lingou de aur
Mike Huckabee, ambasadorul SUA în Israel
Jerome Powell

Fed nu mișcă dobânda, dar avertizează: vine stagflația!

Rezerva Federală a Statelor Unite (Fed) a decis miercuri...

Adrian Negrescu / Foto: Agerpres
BVB
Programe AFM 2025
Oameni pe strada

Doar 3 români din 10 au loc în adăposturi în caz de război

Lipsa unei strategii naționale, adăposturi construite...

Transelectrica
Showroom / Foto: Freepik

APIA condamnă suspendarea programului "Rabla" 2025

APIA avertizează: decizia AFM de suspendare a Rabla Auto...

Avioane Craiova
Reuniunea G7 din Canada
Andrei Șercanean
Ridesharing
Doraly

Comisarii ANPC au găsit nereguli grave la Doraly 1 și 2

Comisarii pentru protecţia consumatorilor au aplicat,...

Cosmin Marinescu
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu

Leul a pierdut teren în faţa euro şi a dolarului

Leul s-a depreciat, miercuri, în raport cu principalele...

București / Foto: Oana Pavelescu
Freepik.com
ANAF
SUA-Rusia / FOTO: Freepik
Kelemen Hunor
Foto: Freepik.com
Bitcoin / FOTO: Freepik
Transelectrica

pixel