Ce se întâmplă cu fondul de rulment când îți vinzi apartamentul

Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Bloc de locuințe
Bloc de locuințe
În momentul în care cineva își vinde apartamentul se pune și întrebarea ce se întâmplă cu fondul de rulment? Se recumeprează ceva? Dacă se recuperează, cât?

Această situație este prevăzută și reglementată de Legea asociațiilor de proprietari 196/2018.

Legea mai sus menționată spune că pentru a asigura sumele necesare plăților curente, asociația de proprietari este obligată să stabilească cuantumul și cota de participare a proprietarilor la constituirea unui fond de rulment.

Și mai mult, legea prevede că fondul de rulment încasat ”se restituie la transmiterea dreptului de proprietate, dacă prin actele translative de proprietate nu se stipulează altfel”. 

Mai precis, dacă în contractul de vânzare-cumpărare a locuinței nu se stabilește că vânzătorul primește contravaloarea fondului de rulment direct de la cumpărător, vânzătorul poate ridica banii aferenți fondului de rulment de la asociația de proprietari.

Recuperarea banilor se face printr-o cerere adresată administratorului.

Cu toate acestea, cel care își vinde apartamentul nu va putea recupera toți banii plătiți de-a lungul anilor ca fond de rulment (când a fost cazul), ci doar valoarea care apare în tabelul administrației la momentul vânzării.

Fondul de rulment trebuie stabilit, potrivit legii, astfel încât să se poată acoperi cheltuielile curente ale condominiului timp de o lună calendaristică.

Stabilirea cuantumului fondului de rulment, notează Avocatnet, se face prin echivalare cu suma necesară pentru acoperirea cheltuielilor lunare înregistrate de asociația de proprietari în luna cu cheltuielile cele mai mari din anul anterior, majorate cu rata inflației.

Pe de altă parte, în cazurile asociațiilor de proprietari nou-înființate, valoarea se stabilește prin comparația cu fondul de rulment stabilit la alte asociații de proprietari echivalente ca mărime.

“Fondul de rulment se constituie prin plata anticipată a cotei ce revine fiecărui proprietar, potrivit hotărârii adunării generale a asociației de proprietari, iar reîntregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afișate pe lista de plată”, scrie legea.

Totodată, actul normativ prevede că la încasarea fondului de rulment, administratorul trebuie să elibereze chitanță nominală separată de cea pentru plata întreținerii.

Te-ar putea interesa și:

Viața la bloc. Regulamentul blocului, obligație ignorată de multe asociații

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ilie Bolojan
Bani / Foto: DCBusiness

Acord în coaliție. Salariul minim crește de la 1 iulie 2026

Salariul minim va crește de la 1 iulie 2026. Coaliția...

Guvern. Foto: Mihai Ciobanu
Lingouri de cupru / Foto: DCBusiness

Bloomberg: Cuprul intră într-un deficit structural din 2026

Piața globală a cuprului se îndreaptă spre un deficit...

Donald Trump și Vladimir Putin
Ministerul Finanțelor
Ghișeu
Barajul Paltinu
Arcelor Mittal Tubular Products Iași
Inflație / Foto: Freepik

România continuă să fie ţara cu cea mai mare inflaţie din UE

România a fost şi în luna noiembrie ţara UE cu cea mai...

România se află pe locul doi la exportul de grâu moale
Bani
Document. Foto: Freepik.com
Discutii la Guvern
Oameni pe stradă / Foto: Oana Pavelescu
factura. Freepik.com
Documente ANAF. Freepik.com
Muncitor în construcții / FOTO: Freepik
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Industrie / Sursa: Freepik.com
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Oameni pe stradă
Palatul Știrbei
Netflix / Foto: Freepik
Podul Giurgiu - Ruse
Ispectori ai ANAF și Vamei
Foto: Facebook MADR
Nave petroliere / Foto: Freepik
Oameni de afaceri / Foto: Freepik

pixel