Consecințele politicii lui Donald Trump de scădere a dolarului
Donald Trump ar dori să vadă...
Această situație este prevăzută și reglementată de Legea asociațiilor de proprietari 196/2018.
Legea mai sus menționată spune că pentru a asigura sumele necesare plăților curente, asociația de proprietari este obligată să stabilească cuantumul și cota de participare a proprietarilor la constituirea unui fond de rulment.
Și mai mult, legea prevede că fondul de rulment încasat ”se restituie la transmiterea dreptului de proprietate, dacă prin actele translative de proprietate nu se stipulează altfel”.
Mai precis, dacă în contractul de vânzare-cumpărare a locuinței nu se stabilește că vânzătorul primește contravaloarea fondului de rulment direct de la cumpărător, vânzătorul poate ridica banii aferenți fondului de rulment de la asociația de proprietari.
Recuperarea banilor se face printr-o cerere adresată administratorului.
Cu toate acestea, cel care își vinde apartamentul nu va putea recupera toți banii plătiți de-a lungul anilor ca fond de rulment (când a fost cazul), ci doar valoarea care apare în tabelul administrației la momentul vânzării.
Fondul de rulment trebuie stabilit, potrivit legii, astfel încât să se poată acoperi cheltuielile curente ale condominiului timp de o lună calendaristică.
Stabilirea cuantumului fondului de rulment, notează Avocatnet, se face prin echivalare cu suma necesară pentru acoperirea cheltuielilor lunare înregistrate de asociația de proprietari în luna cu cheltuielile cele mai mari din anul anterior, majorate cu rata inflației.
Pe de altă parte, în cazurile asociațiilor de proprietari nou-înființate, valoarea se stabilește prin comparația cu fondul de rulment stabilit la alte asociații de proprietari echivalente ca mărime.
“Fondul de rulment se constituie prin plata anticipată a cotei ce revine fiecărui proprietar, potrivit hotărârii adunării generale a asociației de proprietari, iar reîntregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afișate pe lista de plată”, scrie legea.
Totodată, actul normativ prevede că la încasarea fondului de rulment, administratorul trebuie să elibereze chitanță nominală separată de cea pentru plata întreținerii.
Te-ar putea interesa și:
Viața la bloc. Regulamentul blocului, obligație ignorată de multe asociații
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Donald Trump ar dori să vadă...
Hidroelectrica a semnat un...
Reformă de amploare la...
Carnajul bursier continuă pentru actorii din acest...
Guvernul pregătește compensații...
Leul s-a apreciat ușor joi în...
Fondul suveran al Norvegiei, afectat de declinul pieței...
După ce a jucat încă de la...
În ședința de Guvern de astăzi,...
Guvernul urmează, în ședința de...
Guvernul amână sancțiunile pentru e-Transport până la...
Firme care întrețin spații...
ROBOR în ușoară creștere,...
Guvernul continuă Programul de...
Cristian Popa (BNR) spune că:...
După ce a controlat inflația,...
CEC Bank acordă și în 2025...
Trump pierde omul-cheie din...
După aproape 100 de zile de...
Banii vin la timp în luna mai,...
Comisarul european Piotr...
Grupaj de știri.
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a încheiat sesiunea de...
O estimare sub prognoza FMI,...
Termoenergetica se pregătește...
În același timp, Uniunea Europeană nu intenționează să...
China are în vedere crearea...
„Unii constructori auto ar...