Centura de sud a Capitalei, finalizată cel mai devreme la jumătatea lui 2021

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Camioane
Camioane
CNAIR a anunțat câștigătorul licitației pentru lotul 3 al Autostrăzii de Centură a Bucureștilor, asocierea Aktor SA - Euro Construct Trading 98 SRL. Contractul care include proiectarea și construcția acestui lot este în valoarea de 853,4 milioane de lei fără TVA, iar termenul de finalizare este de 30 de luni de la semnarea contractului. Dacă nu vor exista întârzieri legate de contestații, cei 18 kilometri de autostradă ar putea finalizați cam pe la jumătatea anului 2021.

”Cei 17,965 kilometri de autostradă trebuie proiectaţi de Asocierea câştigătoare în 12 luni şi construiţi în 30 de luni de la semnarea contractului. Constructorul trebuie să ofere inclusiv o garanţie de bună execuţie, pentru o perioadă de 5 ani”, precizează Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere într-un comunicat de presă.

Lotul 3 al Autostrăzii de Centură Bucureşti (A0) este împărţit în două sectoare, cu lungimi de 15,465 kilometri (sectorul 1, aferent Centurii de Sud), respectiv 2,5 kilometri (sectorul 2, aferent Centurii de Nord). Finanțarea este asigurată prin fonduri europene nerambursabile.

Contractul va putea fi semnat doar după ce expiră perioada legală de 10 zile de la transmiterea comunicărilor privind rezultatul procedurii, interval în care pot fi depuse contestaţii, precizează CNAIR. În cazul în care vor fi înregistrate contestaţii, CNAIR SA va trebui să aştepte soluţionarea acestora.

Citește și: Ministerul Transporturilor cere de la Comisia Europeană bani pentru Centura Capitalei

Lotul 3 al noii autostrăzi de Centura a Capitalei (A0) urmează să pornească după intersecţia cu DN 6, pe direcţia nord-vest, trecând la sud-vest de localităţile Clinceni şi Domneşti. La km 93+150 traseul autostrăzii de centură traversează CF 900 Bucureşti - Craiova, iar în continuare traseul traversează râul Sabar, la vest de Dărvani şi canalul de aducţiune Argeş.

În continuare, traseul autostrăzii traversează pădurea Berceni, intersectează DJ 601 (km98+350), traversează pârâul Ciorogârla (km 99+950) şi DJ 602 (km 100+150) şi se termină în proximitatea autostrăzii Bucureşti - Piteşti (A1).

În ceea ce priveşte elementele în plan, traseul în aliniament trebuie să asigure o viteza de proiectare de 140 km/h, iar în zonele unde acest lucru nu este posibil din cauza constrângerilor fizice din teren, trebuie asigurată o viteză minimă de proiectare de 120 km/h.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

pexels.com
Certificat de înregistrare fiscală / Ilustrație: DCBusiness
Vladimir Putin / Foto: kremlin.ru
Sebastian Burduja
Oameni de afaceri / Foto: Freepik
Știrile dimineții

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

În această dimineață vă aducem o selecție cu cele mai...

Donald Trump
Inquam Photos / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Locuri de muncă
Un cuplu semnează un contract / Foto: Freepik
Bitcoin / Foto: Unsplash
Elon Musk / FOTO: Facebook
Curs valutar / Foto: DCBusiness
Santierul Naval Mangalia
Ursula von der Leyen la Forumul Economic Mondial de la Davos
Reactorul EAST / Foto: HFIPS
Strângere de mână / FOTO: Freepik

Deficit record în România, în contrast cu trendul european

Deficitul bugetar al României crește, contrar tendinței...

Ilie Bolojan / FOTO: Captură ecran
Beijing / FOTO: Freepik
Mină de suprafață / Foto: Pexels

Producţia de cărbune a României s-a prăbuşit

Cifre oficiale de la INS despre producţia de cărbune a...

Dolari / Foto: Freepik
TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio
ANAF / Foto: DCBusiness
Adrian Negrescu / Foto: arhiva personală
Acord între Statele Unite și Uniunea Europeană privind TAXELE vamale pentru oţel şi aluminiu
Christel SCHALDEMOSE
ECOFIN / Foto: Comisia Europeană

pixel