Recepţia construcţiilor constituie o componentă a sistemului calităţii şi este procesul prin care se certifică, în condiţiile legii, finalizarea lucrărilor pentru realizarea unor construcţii noi sau a unor intervenţii la construcţii existente, din domeniul infrastructurii feroviare de interes naţional, cu respectarea cerinţelor fundamentale aplicabile şi în conformitate cu prevederile autorizaţiei de construire/ desfiinţare, precum şi ale documentelor prevăzute în cartea tehnică a construcţiei.
Conform prevederilor Regulamentului privind recepţia construcţiilor din domeniul infrastructurii rutiere şi feroviare de interes naţional recepţia pe tronsonul feroviar Simeria-Sighişoara se realizează pentru următoarele categorii de lucrări: terasamente, infrastructură, suprastructură, poduri, podeţe, tuneluri, viaducte, pasaje rutiere, energoalimentare, linie de contact, construcţii civile, sistem de informare, instalaţii electrice, instalaţii sanitare, instalaţii termoventilaţie, scurgerea apelor şi siguranţa circulaţiei, iluminat macazuri şi treceri la nivel, substaţii de tracţiune şi protecţia mediului.
Procedura de recepţie a lucrărilor necesită centralizarea şi transmiterea unui set complet de documente tehnice - cartea tehnică a obiectivelor, detalii de execuţie, planurile/ planşele avizate de proiectant, referatele proiectanţilor/ diriginţilor de şantiere, memoriile/ planurile certificare de Inginer/ Consultant pentru fiecare obiectiv în parte, notificarea tuturor autorităţilor abilitate - ISU, ISC, administraţiile teritoriale, ordonatori de credite etc, precum şi deplasarea comisiei pe teren pentru verificarea îndeplinirii tuturor prevederilor legale şi semnarea procesului verbal la terminarea lucrărilor, document care atestă îndeplinirea condiţiilor legale pentru fiecare obiectiv finalizat.
CFR mai arată faptul că lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare finalizate între Simeria şi Sighişoara (aproximativ 144 km) au ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin-Dunăre (ramură nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar şi sporirea vitezei de circulaţie.
Compania Naţională de Căi Ferate 'CFR' SA - companie care administrează infrastructura feroviară publică - desfăşoară o activitate de interes public şi contribuie la libera circulaţie a persoanelor, mărfurilor şi a bunurilor în interiorul ţării şi peste graniţă, în condiţii ecologice, eficiente şi de siguranţă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Criptomonedele TerraUSD și Luna...
România a renunţat la un...
Guvernul înăsprește sancțiunile...
Leul s-a depreciat ușor luni,...
Inteligența artificială pregătește cea mai mare...
Guvernul a aprobat un nou model...
PPC accelerează planurile de...
Începând cu 2 septembrie 2025,...
Rabla pentru persoane fizice va...
Inflația a accelerat puternic...
După declanșarea invaziei rusești în Ucraina, statele...
Banca Națională a României a...
Bursa de Valori București (BVB)...
Uniunea Europeană a efectuat...
BNR modifică regulile...
Veste bună pentru angajați: în august 2025, sărbătoarea...
Economistul Mark Zandi avertizează că economia SUA se...
Camera Consultanților Fiscali a...
România ar putea fi noul...
Când și cum poate ANAF verifica...
Reducerea valorii voucherelor...