Clasica geantă Chanel a depășit pragul de 10.000 $

Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Clasica geantă Chanel a devenit mai scumpă de 10.000 $
Clasica geantă Chanel a devenit mai scumpă de 10.000 $
Clasica geantă de mână Chanel a depășit pragul de 10.000 de dolari, cu ocazia ultimei majorări de preț a brandului. 

"Chanel stabilește prețurile genților sale și ale articolelor mici din piele în funcție de prețul de cost", a scris un purtător de cuvânt al brandului prin e-mail. "Cu toate acestea, la fel ca întregul sector al luxului, ne confruntăm de câteva luni cu o inflație puternică a prețului materiilor prime și a costurilor de producție, ceea ce ne-a determinat să ne ajustăm prețurile în buticuri."

Lansat pentru prima dată în 1955, modelul a fost realizat inițial cu o închidere rotativă, lipsit de orice logo, și costa 220 de dolari iar dacă ar fi să echivalăm prețul acesta azi ar fi de 2.479 de dolari.

"Coco Chanel a fost super inovatoare și cu mult înaintea timpului ei în ceea ce privește faptul că a avut propriul brand și a creat modele care au rezonat cu  femeile moderne", spune șefa departamentului de modă și accesorii de la Sotheby's, Cynthia Houlton. "Chiar nu s-a schimbat prea mult în ceea ce privește designul său și rămâne relevantă pe baza funcționalității și a calității genții."

Designul cu clapetă caracteristic al lui Chanel a devenit unul dintre cele mai populare accesorii din istorie datorită atemporalității și funcționalității sale. Karl Lagerfeld a modernizat geanta cu clapetă în 1983 care avea atunci un preț de 1.000 de dolari (aproximativ 3.033 de dolari astăzi). Dar, pe măsură ce piața luxului continuă să se încălzească în buticuri și la revânzare, la fel se întâmplă și cu prețurile accesoriilor - iar prețul acestei genți reprezentative pentru Chanel s-a dublat din 2016, potrivit datelor colectate de Sotheby's.

Aceste tipuri de creșteri de preț nu sunt se înregistrează numai la Chanel. Dior și Hermès ajustează, de asemenea, prețurile modelelor clasice, cele mai bine vândute, în mod regulat.

Ce determină creșterea acestor prețuri

În afară de costurile mai mari, ce ar putea împinge mai mult prețurile genților Chanel la o creștere? Există cererea iar oferta este limitată. Dar o parte din aceasta ar putea fi, de asemenea, despre dorința de a menține o poziție de exclusivitate în cadrul pieței de lux.  

Poziționarea mărcii joacă, de asemenea, un rol în aceste creșteri accelerate de preț, sunt de părere experții din domeniu care mai explică și că pentru ca o marcă de lux să își păstreze exclusivitatea, trebuie să aibă o poziționare ridicată a prețurilor. Chanel are loialitatea față de marcă și puterea de stabilire a prețurilor pentru a face acest lucru.

Unele branduri de lux au experimentat cu versiuni cu discount și versiuni mai mici ale mărcii lor. Și, în cea mai mare parte, nimic din toate acestea nu a funcționat bine. Majoritatea companiilor caută modalități de a stimula creșterea. Creșterea prețurilor este o modalitate foarte bună de a face acest lucru, oferă marje mai mari și le permite să investească în afacerea lor și să continue să investească în designeri de top și în materiale excelente.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Tricolorul României
Liberty Galați, fostul Sidex
Casetă de valori / Foto: Freepik
Petroliști
Bani
Copii nu mai au acces pe rețele de socializare / Foto: Freepik
Barajul Paltinu
Argintul a avut cea mai proastă evoluție dintre metalele prețioase
Emmanuel Macron / Foto: Banca Mondială / Flickr
O femeie folosește un ATM și se uită la telefonul său / Foto: Freepik

Tot mai puține ATM-uri, dar crește puternic rețeaua POS

Numărul total al cardurilor active din România a ajuns,...

Ploaie
Vot în Elveția / Foto: Freepik
Imaginea dezastrului / FOTO: Facebook DEER – Muntenia Nord
ANAF / Foto: Freepik

Impozitul suplimentar de 15%. Cum arată noua declarație ANAF

ANAF a publicat în transparență proiectul de ordin care...

Ghișeu
Cineva va citi toate conversațiile / Foto: Freepik
Wizz Air
Centrala de la Iernut / Foto: Romgaz
Ministrul Agriculturii, Florin Barbu

Rosneft intră în zid: profitul s-a prăbușit cu 70% în 2025

Rosneft, cel mai mare producător de petrol al Rusiei, a...

Explozii în Marea Neagră / Foto: Twitter
JP Morgan / Foto: Ben Sutherland / Flickr

JP Morgan, prinsă între scandalul Epstein și Bitcoin

Banca americană JPMorgan se confruntă cu un val de...

Titluri de stat Fidelis
Bursă / Foto: Freepik

Bursa de Valori Bucureşti a închis săptămâna pe roşu

BVB a închis pe roşu ultima şedinţă de tranzacţionare a...

Baterii / Foto: Freepik

pixel