Clasica geantă Chanel a depășit pragul de 10.000 $
Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Clasica geantă Chanel a devenit mai scumpă de 10.000 $
Clasica geantă Chanel a devenit mai scumpă de 10.000 $
Clasica geantă de mână Chanel a depășit pragul de 10.000 de dolari, cu ocazia ultimei majorări de preț a brandului. 

"Chanel stabilește prețurile genților sale și ale articolelor mici din piele în funcție de prețul de cost", a scris un purtător de cuvânt al brandului prin e-mail. "Cu toate acestea, la fel ca întregul sector al luxului, ne confruntăm de câteva luni cu o inflație puternică a prețului materiilor prime și a costurilor de producție, ceea ce ne-a determinat să ne ajustăm prețurile în buticuri."

Lansat pentru prima dată în 1955, modelul a fost realizat inițial cu o închidere rotativă, lipsit de orice logo, și costa 220 de dolari iar dacă ar fi să echivalăm prețul acesta azi ar fi de 2.479 de dolari.

"Coco Chanel a fost super inovatoare și cu mult înaintea timpului ei în ceea ce privește faptul că a avut propriul brand și a creat modele care au rezonat cu  femeile moderne", spune șefa departamentului de modă și accesorii de la Sotheby's, Cynthia Houlton. "Chiar nu s-a schimbat prea mult în ceea ce privește designul său și rămâne relevantă pe baza funcționalității și a calității genții."

Designul cu clapetă caracteristic al lui Chanel a devenit unul dintre cele mai populare accesorii din istorie datorită atemporalității și funcționalității sale. Karl Lagerfeld a modernizat geanta cu clapetă în 1983 care avea atunci un preț de 1.000 de dolari (aproximativ 3.033 de dolari astăzi). Dar, pe măsură ce piața luxului continuă să se încălzească în buticuri și la revânzare, la fel se întâmplă și cu prețurile accesoriilor - iar prețul acestei genți reprezentative pentru Chanel s-a dublat din 2016, potrivit datelor colectate de Sotheby's.

Aceste tipuri de creșteri de preț nu sunt se înregistrează numai la Chanel. Dior și Hermès ajustează, de asemenea, prețurile modelelor clasice, cele mai bine vândute, în mod regulat.

Ce determină creșterea acestor prețuri

În afară de costurile mai mari, ce ar putea împinge mai mult prețurile genților Chanel la o creștere? Există cererea iar oferta este limitată. Dar o parte din aceasta ar putea fi, de asemenea, despre dorința de a menține o poziție de exclusivitate în cadrul pieței de lux.  

Poziționarea mărcii joacă, de asemenea, un rol în aceste creșteri accelerate de preț, sunt de părere experții din domeniu care mai explică și că pentru ca o marcă de lux să își păstreze exclusivitatea, trebuie să aibă o poziționare ridicată a prețurilor. Chanel are loialitatea față de marcă și puterea de stabilire a prețurilor pentru a face acest lucru.

Unele branduri de lux au experimentat cu versiuni cu discount și versiuni mai mici ale mărcii lor. Și, în cea mai mare parte, nimic din toate acestea nu a funcționat bine. Majoritatea companiilor caută modalități de a stimula creșterea. Creșterea prețurilor este o modalitate foarte bună de a face acest lucru, oferă marje mai mari și le permite să investească în afacerea lor și să continue să investească în designeri de top și în materiale excelente.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

România a importat mai multe gaze naturale

În orice caz, așa reiese din datele statistice oficiale. 

În Japonia, AI prezice ce angajați vor demisiona

Companiile japoneze se străduiesc să-și protejeze...

FMI cere Germaniei să cheltuiască mai mult

În schimb, Franța și Italia au fost îndemnate să fie mai...

Bitcoin a efectuat a patra sa înjumătățire

Bitcoin și-a finalizat vineri "înjumătățirea", un...

Ştirile dimineţii. Veşti bune pentru români

Ştirile dimineţii, 20 aprilie 2024. 

Oficialii Nissan, pesimişti cu privire la profitul anual

Nissan a înrăutăţit estimările anuale de profit.

Tesla recheamă mii de modele Cybertruck în service

Cunoscutul producător de mașini electrice, deținut de...

Benzină și motorină. Guvernul ungar vrea să umble la prețuri

Subiectul figurează pe agenda de săptămâna viitoare a...


pixel