CM 2022. Qatarul lovește în planurile de marketing ale Budweiser
Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Compania Anheuser-Busch InBev a primit o lovitură în toată strategia sa de marketing
Compania Anheuser-Busch InBev a primit o lovitură în toată strategia sa de marketing
Campionatul Mondial de fotbal care are loc în Qatar este inconjurat de un val de controverse iar azi, cu numai două zile înainte de începerea evenimentului sportiv, acest stat din Golful Persic ia o decizie radicală în privința consumului de alcool.

Revocarea de către Qatar a unui acord care permitea Anheuser Busch InBev să vândă berea Budweiser pe stadioanele Cupei Mondiale de Fotbal dă peste cap planurile de marketing ale mărcii în ultimul moment.

Mișcarea evidențiază neînțelegerile dintre cel mai mare producător de bere din lume, țara musulmană conservatoare și FIFA, organismul internațional care guvernează fotbalul, cu privire la un parteneriat despre care Global Data a spus că avea o valoare de 72 de milioane de dolari. 

De asemenea, aceasta pune AB InBev la colț, deoarece este puțin probabil ca producătorul de bere să dorească să înceapă o mare dispută publică cu FIFA și cu națiunea gazdă chiar în momentul în care începe turneul cvadrienal - cel mai mare eveniment sportiv din lume și o afacere globală de marketing, notează Bloomberg.

Budweiser "are o relație pe termen lung cu FIFA și, de dragul acestei relații, probabil că nu va face mare caz de acest lucru", a declarat Simon Chadwick, profesor de economie geopolitică la SKEMA Business School.

Deși AB InBev ar putea pierde din potențialele afaceri pe stadioane, astfel de vânzări nu reprezintă obiectivul principal al acestor tipuri de înțelegeri. În perioada premergătoare Cupei Mondiale, Budweiser a lansat o campanie de marketing bazată pe sponsorizarea sa, cu activități planificate în peste 70 de piețe și în 1,2 milioane de pub-uri, baruri și restaurante. 

"Budweiser este implicată în sponsorizarea evenimentului din motive de vizibilitate globală, mai degrabă decât din cauza volumului de vânzări în interiorul stadioanelor", a declarat Chadwick.

AB InBev a precizat într-o declarație că, din cauza unor "circumstanțe care nu depind de controlul nostru", unele dintre "activările planificate pe stadioane" ale marketingului său nu vor merge mai departe, dar că așteaptă cu nerăbdare restul campaniei sale pentru Cupa Mondială.

De asemenea, este puțin probabil ca firma să ia măsuri legale. "Este rar ca sponsorii să dea în judecată deținătorii de drepturi, mai ales atunci când există o relație continuă pe termen lung", a declarat Alex Kelham, avocat la firma londoneză Lewis Silkin. "Este mult mai probabil ca această problemă să fie rezolvată la nivel intern".

Răsturnarea de situație a Qatarului a fost, de asemenea, oarecum în tendință pentru Big Beer. AB InBev și alți giganți din industria berii caută să completeze creșterea mai lentă a vânzării de bere cu produse mai sănătoase și mai puțin alcoolice, cum ar fi seltzers și bere cu conținut redus de alcool. Vânzările de Budweiser Zero, versiunea fără alcool a berii americane, vor fi vândute pe stadion. Băutura era deja în centrul campaniei de marketing a gigantului berii. 

În lipsa unor fabrici de bere în regiune, compania a fost nevoită să își trimită produsele în Qatar cu vapoarele, apoi să găsească spații de depozitare refrigerate pentru a le proteja de vremea ultracaldă a țării.

De asemenea, Budweiser va avea probabil o viziune pe termen lung, având în vedere turneul din 2026, care va fi găzduit în comun de Canada, Mexic și SUA. 

Conrad Wiacek, șeful departamentului de analiză sportivă de la GlobalData, a declarat că, deși negocierile dure înseamnă că valoarea contractului se va dubla, ajungând la 144 de milioane de dolari pentru următoarea Cupă Mondială, este puțin probabil ca Budweiser să fie descurajată. 

"Budweiser va fi precaută să nu-și ardă punțile de comunicare cu FIFA, deoarece turneul din 2026 din SUA va fi foarte apreciat", a spus el. "Mergând în altă parte ar deschide oportunități pentru alte mărci în urma sa".

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Florin Georgescu (BNR): Avem un capitalism semi-socialist

Asociaţii şi acţionarii companiilor au bani să le...

ANPC verifică magazinele online Temu și Shein

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor...

Directorul JPMorgan, vești bune despre economia americană

Anul trecut, banca pe care o conduce Jamie Damon, a...

Deturnare de ... aluminiu la Bursa Metalelor de la Londra

Nu a durat mult până când cineva a găsit o modalitate de...

Cum poate achiziționa China cipurile Nvidia interzise

Altfel spus, nimic nu este imposibil.

Curs valutar BNR. Una caldă, alta rece pentru leu

Curs valutar BNR, 23 aprilie 2023.

Șoferii pot achita Rovinieta pentru 10 zile prin SMS

O veste bună vine pentru șoferii care au nevoie de...

Adunarea generală a L’Oréal, „un start-up vechi de un secol”

Numărul unu mondial al produselor de frumusețe a...

Cum cad românii victime ale fraudelor online. Raport Revolut

Revolut prezintă primul său raport global despre...

Google face o nouă investiție majoră într-un centru de date

Google a ales Olanda pentru noul său centru de date în...

Tranzacţie pe piaţa românească de software

Adnumus intermediază cu succes achiziția de către Eleco...


pixel