Autoritățile au lansat o operațiune de urgență, iar agenția de paza de coastă a mobilizat un elicopter, o aeronavă, bărci de salvare și nave din apropiere dotate cu echipamente de stingere a incendiilor pentru a interveni.
Potrivit directorului executiv al portului Grimsby East, 32 de persoane au fost aduse la țărm, unde ambulanțele așteptau să le transporte la spital în orașul portuar Grimsby. Deocamdată, nu se cunoaște gravitatea rănilor suferite.
Surse din industria maritimă au confirmat că navele implicate sunt petrolierul chimic Stena Immaculate, sub pavilion american, și cargoul Solong, sub pavilion portughez, transmite sursa citată.
BBC l-a citat pe Erik Hanell, directorul executiv al Stena Bulk, confirmând că întregul echipaj al petrolierului a fost găsit în siguranță. Imaginile difuzate de televiziunea britanică au arătat cel puțin o navă în flăcări, cu nori de fum negru ridicându-se pe cerul înnorat.
Serviciul britanic de salvare maritimă Royal National Lifeboat Institution (RNLI), implicat în operațiunea de urgență, a declarat: „Au existat informații conform cărora mai multe persoane au abandonat navele după coliziune și că ambele nave erau cuprinse de incendii”.
Incidentul a avut loc într-o zonă maritimă intens circulată, cu trafic constant între porturile din nord-estul Marii Britanii și destinații din Olanda și Germania, potrivit surselor din industria transportului maritim.
Compania Stena a precizat că petrolierul său era operat de grupul american de logistică Crowley și că face parte dintr-un program al guvernului SUA destinat aprovizionării forțelor armate cu combustibil.
Datele de pe site-ul de analiză maritimă Marine Traffic indică faptul că Stena Immaculate, o navă de 183 de metri lungime, era ancorată în largul coastelor Immingham, nord-estul Angliei, când a fost lovită de Solong, un cargou de 140 de metri lungime, aflat în drum spre Rotterdam.
Două surse din industrie au confirmat că Stena Immaculate se afla la ancoră în momentul impactului.
Asiguratorul norvegian Skuld a confirmat doar că Solong era asigurată pentru protecție și despăgubire, un segment de asigurare care acoperă daunele de mediu și accidentările sau decesele echipajului.
Compania Ernst Russ, cu sediul în Hamburg și administrator al navei Solong, nu a răspuns imediat solicitărilor de comentarii.
Organizația Maritimă Internațională (IMO), agenția de transport maritim a Națiunilor Unite, a declarat că este la curent cu situația.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Peste 200 de locuitori ai...
Un accident provocat de o...
Administrația Națională de...
Polițiștii de frontieră ai...
Circulația pe Podul Prieteniei,...
Prețurile globale ale...
Val de căldură extremă în estul...
Donald Trump a semnat legea...
Pompierii anunţă că la mall-ul...
România se apropie periculos de...
Bursa închide pe minus vineri,...
Sistemul RO e-Transport a...
Andrei Badalov, în vârstă de 62...
IMM România nu este de acord cu...
Fondul Proprietatea a emis...
Românii pot investi din nou în...
Ministerul Finanțelor anunță...
Măsurile fiscale luate în regim...
Informaţii importante de la ANAF pentru contribuabili.
Nutella s-ar putea scumpi...
Indicele ROBOR la trei luni a scăzut, vineri, la 6,99%.