Comisia Europeană pregătește noile taxe pentru mașinile electrice chinezești
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Se așteaptă ca săptămâna aceasta Comisia Europeană să facă publice taxele pe care intenționează să le impună vehiculelor electrice chinezești.

Aceast răspuns al CE vine în urma a ceea ce executivul european consideră a fi subvenții excesive din partea guvernului chinez pentru exporturile de mașini electrice către Occident. Astfel, sunt așteptate represalii din partea Beijingului, relatează Reuters.

La mai puțin de o lună după ce Washingtonul a mărit de patru ori taxele pentru vehiculele electrice chinezești la 100%, Bruxelles va stabili tarife mult mai mici pentru importurile de la producătorii chinezi precum BYD și Geely, precum și de la producătorii occidentali precum Tesla care exportă mașini din China în Europa.

Cu toate acestea, nu există practic niciun sprijin pentru tarife din partea industriei auto de pe continent.

Producătorii germani de automobile, în special, depind în mare măsură de vânzările din China și, prin urmare, se tem de represaliile Beijingului, iar firmele auto europene își importă, de asemenea, propriile vehicule fabricate în China.

Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat în repetate rânduri că Europa trebuie să acționeze pentru a împiedica China să inunde piața blocului comunitar cu vehicule electrice subvenționate.

„Dacă sunt provocate, repercusiunile ar putea duce la un război comercial care ar fi devastator pentru o regiune care este încă puternic dependentă de lanțurile de aprovizionare dominate de China pentru a-și atinge obiectivele climatice”, a declarat Will Roberts, șeful departamentului de cercetare în domeniul auto de la Rho Motion.

China a reproșat UE cu privire la această măsură, a îndemnat la cooperare și a exercitat presiuni asupra diferitelor țări UE, dar nu a explicat pe deplin care ar fi răspunsul său.

Beijingul a lansat deja o investigație antidumping privind importurile de coniac, în mare parte de origine franceză. De asemenea, în aprilie, a adoptat o lege pentru a-și consolida capacitatea de a riposta în cazul în care Statele Unite sau UE impun tarife la exporturile celei de-a doua economii mondiale.

Aceste taxe vor fi provizorii iar, în acest timp, ancheta va continua până la sfârșitul lunii octombrie, când se va lua o decizie taxelor care vor dura cinci ani. Taxele propuse se vor aplica dacă o bună parte dintre guvernele UE nu se vor opune.

Acest lucru lasă timp pentru a se ajunge la un potențial acord între Bruxelles și Beijing. Executivii chinezi speră că astfel de discuții vor atenua lovitura.

Analiștii se așteaptă la tarife cuprinse între 10% și 25%.

Fiecare 10 % suplimentar pe lângă taxa existentă de 10 % i-ar costa pe importatorii UE de vehicule electrice chinezești aproximativ 1 miliard de dolari, pe baza datelor comerciale din 2023, o altă lovitură pentru un sector care se luptă cu încetinirea cererii și scăderea prețurilor la nivel național.

Acest cost va crește în acest an, pe măsură ce producătorii chinezi de VE își vor extinde exporturile către Europa.

Importurile de vehicule electrice fabricate în China au fost dominate de constructorii auto occidentali Tesla, Dacia și BMW.

Directorii de top de la BMW, Mercedes și Volkswagen au avertizat împotriva impunerii de taxe de import pentru vehiculele din China, unde HSBC estimează că producătorii auto germani generează 20-23% din profiturile lor globale.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Marcel Ciolacu
Oameni pe strada

Haos pe căile ferate germane. Mii de călători, afectați

Serviciile feroviare din Germania au fost grav...

INS: Aproape 16% din gospodării nu au baie sau duș

Ponderea gospodăriilor dotate cu baie/duş a fost, anul...

Industria nu mai duduie ca altă dată / FOTO: Freepik
Principele Dimitrie Sturdza / Foto: Dorina MATIŞ / AGERPRES
Bani / Foto: Freepik

OnlyFans a plătit dividende record proprietarului platformei

Cea mai mare platformă porno online a acordat dividende...

Sediul central al Google
Casa de pensii / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Compensații pentru pensionari prevăzute într-o nouă OUG

După controversata recalculare a pensiilor, Guvernul a...

Aglomerație / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com
Selena Gomez
Bună dimineața!
Investitori la bursă / FOTO: Freepik

Bursa de la București, fără suflu la sfârșit de săptămână

Săptămâna a fost marcată de scăderi generalizate pe...

Chirie sau rate? Ce este mai avantajos la această oră

În contextul prețurilor crescânde la locuințe și a...

Nu este loc pentru butoaiele OPEC, spun analiștii
Unt / FOTO: Freepik

Prețul mondial al untului a atins un record absolut

La nivel mondial, prețul la unt a sărit la un record...

Localitate în Spania / FOTO: Freepik

Polonezii dau năvală în Spania să cumpere active imobiliare

În timp ce Polonia se înarmează, încheind contracte după...

Un cuplu stă pe balcon / Foto: Freepik

Prețurile locuințelor din România continuă să crească

Florin Dragu, şef serviciu Direcţia Stabilitate...

La benzinărie / FOTO: Unsplash
S-au făcut calculele
Amazon Alexa / FOTO: Wikipedia
Vladimir Putin si Sadir Japarov, președintele Kârgâstanului
Curs valutar / Foto: DCBusiness
ANAF / Montaj foto: DCBusiness
Telefoane

Cele mai vândute telefoane mobile din lume în 2024

Apple rămâne compania care a vândut cele mai multe...

Oficiul Național al Registrului Comerțului
Ruta pe care a zburat în jurul lumii aeronava TAROM

Oferte speciale de la Tarom pentru trei destinații europene

Tarom lansează o ofertă specială pentru trei destinații...

Stație de transformare / Foto: Arhivă

pixel