Reducerea emisiilor de CO2:La COP26, Renault-Nissan, VW, Toyota şi Stellantis nu și-au asumat nici un angajament

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Ceea ce înseamnă dificultăți cu punerea în aplicare a normelor
Ceea ce înseamnă dificultăți cu punerea în aplicare a normelor
Mai multe ţări, companii şi oraşe s-au angajat miercuri să elimine până în 2040 vehiculele alimentate cu combustibili fosili, ca parte a eforturilor de a reduce emisiile de CO2 şi de a combate încălzirea globală, în cadrul Conferinţei Naţiunilor Unite privind schimbările climatice (#COP26) de la Glasgow (Scoţia), transmit Xinhua, BBC şi Reuters.

Dar o serie de mari producători auto, inclusiv Renault-Nissan, Volkswagen, Toyota, Stellantis, BMW, Hyundai şi Honda, precum şi pieţe auto cum ar fi China, Statele Unite, Germania şi Franţa nu au semnat documentul, ceea ce indică dificultăţile în trecerea la emisii zero.

În schimb, Ford, Mercedes-Benz (divizie a Daimler AG), General Motors, Volvo Cars, Daimler AG's Mercedes-Benz, Jaguar Land Rover, BYD Co Ltd (China) au semnat documentul prin care se angajează să elimine automobilele şi camionetele echipate cu motoare pe combustie internă pe pieţele importante până în 2035 şi pe plan global până în 2040.

Investitorii şi băncile au dat asigurări că vor sprijini tranziţia, iar unii proprietari de flote s-au angajat să folosească automobile şi camionete cu emisii scăzute.

Printre ţările care au semnat acordul se află Canada, Danemarca, India, Irlanda, Mexic, Olanda, Noua Zeelandă, Suedia, Polonia şi Marea Britanie, care deja anunţase interzicerea vânzărilor de vehicule noi pe benzină şi motorină din 2030.

Citește și Mașinile cu volanul pe dreapta, interzise în România. Ce amenzi sunt prevăzute

Conform analiştilor, transportul în UE şi SUA este responsabil pentru aproximativ o treime din emisiile de CO2, unul din gazele de seră care contribuie la încălzirea globală. Din acest total, în UE aproximativ 70% vine din transportul rutier.

UE s-a angajat să-şi reducă emisiilor cel puţin cu 55% până în 2030 faţă de nivelul din 1990, iar blocul comunitar a propus interzicerea maşinilor noi pe benzină şi motorină din 2035 şi va construi staţii de încărcare pentru vehiculele electrice. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ilie Bolojan
Taxa majorată cu 50%
Nicușor Dan
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Schimb valutar
Inquam Photos / George Calin

Protestele din 2024–2025: România între stradă și urne

Între decembrie 2024 și mai 2025, România a traversat...

Transelectrica / FOTO: Facebook
Hacker / Foto: Freepik
Oameni pe stradă / Foto: Freepik
Dealerii valutari nu afișează prețul real al monedelor pe panourile lor din cauza fluctuațiilor mari ale cursului dolarului / Foto / Reuters / Fatemeh Bahrami / Anadolu
Vienna Insurance Group
Fabrică de lapte / Foto: Freepik
CCR a decis / Foto: Freepik
ANAF / Foto: DCBusiness
Contor electric

Se dau bani pentru energie! Tot ce trebuie să știți

Românii aflați în situație de sărăcie energetică pot...

Jean Ivan, noul director interimar al Romsilva

Romsilva are un nou director intermediar

Jean Vişan, noul director general interimar al Romsilva....

Casa de schimb / Foto: Arhivă
Neodimium pur
Datorii la stat / Foto: Freepik
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Fabrica de reciclare / Foto: Freepik
BVB
Om de afaceri vorbeste la telefon / Foto: Freepik
Eoliene / Foto: Freepik
Microbuz / Foto: oglindadeazi.ro
foto: pexels.com

pixel