COVID-19. Cât de pregătite sunt companiile aeriene pentru transportul vaccinului

Autor: Costin Spoială
Data publicării:
Liniile aeriene se confruntă cu cea mai mare provocare din toate timpurile / Foto: Jeroen Stroes Aviation Photography / Flickr
Liniile aeriene se confruntă cu cea mai mare provocare din toate timpurile / Foto: Jeroen Stroes Aviation Photography / Flickr
Lupta industriei medicale de a produce primele vaccinuri împotriva noului coronavirus din lume în doar câteva luni crește urgența ca motoarele din comerțul aerian global să fie gata pentru ca încărcătura istorică să învingă boala.

Doar 28% dintre companiile implicate în logistica lanțului de aprovizionare se simt bine pregătite să se ocupe de transportul vaccinurilor Covid-19 și 19% și-au caracterizat disponibilitatea ca fiind foarte nepregătite, potrivit unui sondaj publicat miercuri, și citat de Bloomberg.

Sondajul, realizat la mijlocul lunii septembrie de către Asociația Internațională a Transportului Aerian și Pharma.Aero, face parte dintr-un efort de coordonare a administrării pe scară largă a imunizărilor.

Transportarea aeriană a vaccinurilor

Doar 28% dintre companiile implicate în logistica lanțului de aprovizionare se simt bine pregătite pentru a trata vaccinurile Covid-19.

Puțin peste jumătate din 181 de respondenți au deja vehiculele, containerele și conexiunile necesare pentru a transporta sute de milioane de flacoane care trebuie să stea la temperaturi foarte mici tot timpul. Aproape un sfert au declarat că încă încearcă să achiziționeze astfel de echipamente, a arătat studiul.

Pregătirea celor responsabili cu transportul medicamentului de la fabrici la clinicile de sănătate din întreaga lume este esențială, deoarece dozele trebuie să rămână ultra-reci în timp ce economia lanțurile de aprovizionare sunt deja la capacitate maximă. 

Un joc complet diferit

Industria farmaceutică transportă vaccinuri de mulți ani fără prea multă bătaie de cap, astfel încât expertiza există. Dar amploarea și complexitatea acestui efort vor necesita mult mai multă coordonare între industria privată, oficialii vamali, guverne și organizațiile neguvernamentale.

COVID-19. Rușii vor produce 15 milioane de doze de vaccin, lunar

„Înainte de Covid-19, era 100% scalabil: știam câte cazuri de gripă existau în lume, știam câte cazuri de meningită existau”, a spus Frank Van Gelder, secretar general al Pharma.Aero. "Dar dintr-o dată avem o pandemie, care cuprinde întreaga populație a lumii și regulile s-au schimbat complet."

Un astfel de transport aerian mare ar fi dificil în perioadele normale. Sarcina în plus pare deosebit de descurajantă față de cererea susținută și solidă de mărfuri online și produse de primă necesitate, cum ar fi produse alimentare care umplu deja avioane de marfă și nave comerciale. Costul transportului aerian a crescut cu aproximativ 50% față de anul trecut, iar tarifele de transport maritim pentru containere s-au triplat de la începutul anului.

Între timp, companiile de transport au început să identifice unde va fi produsă cea mai mare parte a vaccinurilor - în locuri precum Illinois, Carolina de Nord și nord-estul SUA, Marea Britanie, Irlanda și Germania în Europa și în centrele farmaceutice din Asia, India și China.

În timp ce companii precum FedEx Corp. și United Parcel Service Inc. investesc în spații frigorifice, există încă îngrijorări cu privire la abordarea pe ultima bucată de distribuție, în special în regiunile îndepărtate și adesea săraci, greu accesibile cu refrigerarea extremă, de la -20 la -80 grade Celsius care vor fi necesare.

De-a lungul unor părți din drumul vaccinurilor, va exista electricitate disponibilă pentru refrigerare și răcitoarele cu baterii. În alte părți, însă, supraviețuirea dozelor va depinde de gheața uscată ambalată în cutii, ridicând o serie de riscuri, inclusiv dezghețarea prematură.

Complexitatea misiunii ar putea exercita tensiuni asupra industriei logistice atât de mare încât ar putea necesita utilizarea forței militare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de valori
Fum alb care anunță că un nou papă a fost ales de conclav

Habemus papam! A ieșit fum alb din hornul Capelei Sixtine

Vestea bună a zilei vine de la Vatican unde pe hornul...

Tribunal
Banca Naționala a României
Ministerul Finanțelor
Marcel Boloș / Foto: gov.ro
Arme / Foto: Freepik
Nicolae Giugea este noul șef al Casei Naționalede Pensii
Carrefour Baneasa, închis de ANPC / Foto: Crișan Andreescu
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Donald Trump
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Se impune o revizuire profundă / FOTO:Freepik
Euro-dolar / FOTO: Freepik
Dan Șucu, președintele Concordia
Ucraina. Foto: Freepik.com
Banca Norvegiei / FOTO: Wikipedia

Banca centrală a Norvegiei menține rata dobânzii la 4,5%

Norvegia, în contrast cu restul Occidentului.

Stație de transformare
Submarin

Compania Hyundai va dezvolta un nou submarin

Transferurile de tehnologie din anii ’80 au deschis...

Freepik.com
Robor
Foto: Freepik.com
Bursa / Foto: Freepik
Bani / FOTO: Freepik
Butoaie cu petrol / Foto: Freepik
Aston Martin / FOTO: Wikipedia

Aston Martin, risc de ieșire de pe traseu la următorul viraj

Obiective ambițioase, realitate dezamăgitoare.

Aeroportul JFK / FOTO: wikipedia

SUA modifică sistemul de control al traficului aerian

Un sistem considerat învechit și subdimensionat.


pixel