COVID-19. Cât de pregătite sunt companiile aeriene pentru transportul vaccinului

Autor: Costin Spoială
Data publicării:
Liniile aeriene se confruntă cu cea mai mare provocare din toate timpurile / Foto: Jeroen Stroes Aviation Photography / Flickr
Liniile aeriene se confruntă cu cea mai mare provocare din toate timpurile / Foto: Jeroen Stroes Aviation Photography / Flickr
Lupta industriei medicale de a produce primele vaccinuri împotriva noului coronavirus din lume în doar câteva luni crește urgența ca motoarele din comerțul aerian global să fie gata pentru ca încărcătura istorică să învingă boala.

Doar 28% dintre companiile implicate în logistica lanțului de aprovizionare se simt bine pregătite să se ocupe de transportul vaccinurilor Covid-19 și 19% și-au caracterizat disponibilitatea ca fiind foarte nepregătite, potrivit unui sondaj publicat miercuri, și citat de Bloomberg.

Sondajul, realizat la mijlocul lunii septembrie de către Asociația Internațională a Transportului Aerian și Pharma.Aero, face parte dintr-un efort de coordonare a administrării pe scară largă a imunizărilor.

Transportarea aeriană a vaccinurilor

Doar 28% dintre companiile implicate în logistica lanțului de aprovizionare se simt bine pregătite pentru a trata vaccinurile Covid-19.

Puțin peste jumătate din 181 de respondenți au deja vehiculele, containerele și conexiunile necesare pentru a transporta sute de milioane de flacoane care trebuie să stea la temperaturi foarte mici tot timpul. Aproape un sfert au declarat că încă încearcă să achiziționeze astfel de echipamente, a arătat studiul.

Pregătirea celor responsabili cu transportul medicamentului de la fabrici la clinicile de sănătate din întreaga lume este esențială, deoarece dozele trebuie să rămână ultra-reci în timp ce economia lanțurile de aprovizionare sunt deja la capacitate maximă. 

Un joc complet diferit

Industria farmaceutică transportă vaccinuri de mulți ani fără prea multă bătaie de cap, astfel încât expertiza există. Dar amploarea și complexitatea acestui efort vor necesita mult mai multă coordonare între industria privată, oficialii vamali, guverne și organizațiile neguvernamentale.

COVID-19. Rușii vor produce 15 milioane de doze de vaccin, lunar

„Înainte de Covid-19, era 100% scalabil: știam câte cazuri de gripă existau în lume, știam câte cazuri de meningită existau”, a spus Frank Van Gelder, secretar general al Pharma.Aero. "Dar dintr-o dată avem o pandemie, care cuprinde întreaga populație a lumii și regulile s-au schimbat complet."

Un astfel de transport aerian mare ar fi dificil în perioadele normale. Sarcina în plus pare deosebit de descurajantă față de cererea susținută și solidă de mărfuri online și produse de primă necesitate, cum ar fi produse alimentare care umplu deja avioane de marfă și nave comerciale. Costul transportului aerian a crescut cu aproximativ 50% față de anul trecut, iar tarifele de transport maritim pentru containere s-au triplat de la începutul anului.

Între timp, companiile de transport au început să identifice unde va fi produsă cea mai mare parte a vaccinurilor - în locuri precum Illinois, Carolina de Nord și nord-estul SUA, Marea Britanie, Irlanda și Germania în Europa și în centrele farmaceutice din Asia, India și China.

În timp ce companii precum FedEx Corp. și United Parcel Service Inc. investesc în spații frigorifice, există încă îngrijorări cu privire la abordarea pe ultima bucată de distribuție, în special în regiunile îndepărtate și adesea săraci, greu accesibile cu refrigerarea extremă, de la -20 la -80 grade Celsius care vor fi necesare.

De-a lungul unor părți din drumul vaccinurilor, va exista electricitate disponibilă pentru refrigerare și răcitoarele cu baterii. În alte părți, însă, supraviețuirea dozelor va depinde de gheața uscată ambalată în cutii, ridicând o serie de riscuri, inclusiv dezghețarea prematură.

Complexitatea misiunii ar putea exercita tensiuni asupra industriei logistice atât de mare încât ar putea necesita utilizarea forței militare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Investitori la bursă / FOTO: Freepik
Este nevoie de redresare
Lacătul pe ușă
COP29 BAKU / FOTO: https://cop29.az/en/media-hub/media-gallery/35/album?slide=8
Garage DDD / FOTO: Captură ecran
Toyota
Donald Trump / Foto: Flickr, Casa Albă

Echipa Donald Trump II: Loialitate în slujba unei ambiții

Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...

În laboratoare / FOTO: https://www.leti-cea.fr/cea-tech/leti/Pages/presse/Phototheque.aspx
Mașină electrică / FOTO: Freepik
Unicredit

UniCredit exclude relocarea sediului central în Germania

Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...

Unilever / FOTO: Freepik

Unilever vrea să renunțe la o serie de produse alimentare

Este o manevră care face parte din planurile de...

foto: pexels.com
O colaborare de succes
Bună dimineața! Să aveți o zi minunată!
Mașină electrică / sursa: Freepik.com
Jeff Bezos și Elon Musk
La volan, fără griji! FOTO: Freepik
Bitcoin / Foto: Freepik
Bentley

Bentley spune „nu încă”: ce ascunde strategia Beyond100+

Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
Bună dimineața! / Foto: rawpixel.com
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...


pixel