Criză pe piața muncii: Posturi vacante, plătite cu salarii de 3.000 de euro

Autor: Antonio Grigore
Data actualizării:
Data publicării:
Deși salariile oferite șoferilor de camioane sunt destul de ridicate, Italia se confruntă cu o lipsă acută de personal în acest domeniu. 

Transportatorul italian Napolitrans nu reușește să găsească suficienți șoferi de camioane, în ciuda faptului că oferă salarii de 3.000 de euro, scrie Huffingtonpost.

 „Caut 60 de șoferi de camioane care să lucreze 9 ore pe zi 5 zile pe săptămână cu un salariu de 3.000 de euro pe lună. Și nu găsesc. Compania mea are o cifră de afaceri de 80 de milioane, dar am putea realiza mai multe: cifra noastră de afaceri este limitată de lipsa de personal ”, a declarat Gerardo Napoli, directorul companiei. Compania sa, care lucrează în domeniul logisticii de mai bine de 20 de ani, se confruntă cu o lipsă gravă de personal.

Potrivit Il Sole 24ore, citând informații furnizate de asociația locală de transport rutier, Italia are nevoie de aproximativ 17.000 de șoferi de camioane.

Situația din Italia nu este singulară, la nivel european, deficitul de șoferi profesioniști fiind de aproximativ 17%. Germania, singură are nevoie de un număr de șoferi cuprins între 45.000 și 60.000.

„Din ce în ce mai puțini tineri italieni vor să urce la volanul unui camion. [...] Din cauza lipsei de șoferi „capacitatea companiilor de a furniza bunuri va scădea în lunile următoare", - a declarat într-un comunicat Asociația italiană a transportatorilor rutieri - ANITA.

Totuși, potrivit lui Gerardo Napoli, lipsa șoferilor se datorează obstacolelor pe care aceștia le întâmpină la începutul carierei.

„Pentru a deveni șofer de camion, aveți nevoie de permis de conducere pentru camioane. Și pentru a-l obține ai nevoie de aproximativ 6.000 de euro și șase luni de școală. Nu toată lumea are perseverență și bani. [...] Cu toate acestea, nu putem suporta costul obținerii unui permis de conducere. 6.000 de euro, înmulțiți cu 60 de lucrători, ar fi o investiție prea costisitoare ”, spune directorul.

Potrivit antreprenorului, această problemă ar putea fi rezolvată cu sprijinul financiar al statului.

Citește și: Carafele filtrante curăță cu adevărat apa? Rezultatul surprinzător al unui studiu

În Lombardia, în nordul Italiei, această problemă este deja în atenția autorităților. Regiunea a lansat un program de 5 milioane EUR pentru instruirea și angajarea lucrătorilor calificați.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Donald Trump vorbește la telefon
Ursula van der Leyen
Panou electric / Foto: Freepik
Premierul Marcel Ciolacu / FOTO: Gov.ro
Elon Musk / Foto: Gage Skidmore / Flickr
Completare documente / FOTO: Freepik
Bani

Curs BNR. Dolarul crește, aurul se ieftinește

Banca Națională a României a publicat cursul leului,...

Simona Bucura-Oprescu / Foto: Ministerul Muncii
Poștașul vine cu plicul / FOTO: Poșta Română
SUA vs. China / FOTO: Freepik
Panouri fotovoltaice / Foto: Freepik
Farmacie / Foto: Freepik
Diamante

Investitorii nu mai sunt prieteni cu diamantele

Așa ceva nu s-a mai văzut în ultimele două decenii.

Kenneth Langone, cofondatorul Home Depo
Bursa de la Tokio / Foto: Héctor Romero / Flickr
Targ de joburi
Magazin Apple / Foto: Unsplash
Grafic / FOTO: Freepik
Tineri cercetători / FOTO: Freepik
O femeie își alimentează mașina la o benzinărie / Foto: Freepik
Investitori / FOTO: Freepik
Vas transportor de gaze naturale lichefiate

pixel