Cum vor românii să combată problemele financiare create de scumpiri

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Românii strâng cureaua
Românii strâng cureaua
Şase din zece români (58%) consideră că reducerea consumului este cea mai la îndemână soluţie pentru a combate dificultăţile financiare generate de inflaţie, arată rezultatele unui studiu de piaţă, publicat marţi.

În luna aprilie a acestui an, rata inflaţiei a atins un nivel record de 13,8%, depăşind prognoza de inflaţie proiectată de Banca Naţională a României (BNR) pentru anul 2022, respectiv de 12,5%.

Conform datelor centralizate de Reveal Marketing Research, atitudinea ostilă faţă de instituţiile statului capătă noi valenţe, Guvernul fiind perceput de 67% dintre români ca responsabil pentru nivelul inflaţiei din România. Atitudinea ostilă faţă de Executivul de la Bucureşti este vizibilă într-o măsură semnificativ mai mare în cazul persoanelor de peste 45 de ani (77%).

De asemenea, 42% dintre românii din mediul urban declară că sunt informaţi sau foarte informaţi cu privire la fenomenul inflaţiei, iar categoriile de persoane care se consideră mai puţin informate despre acest subiect sunt femeile (35%), persoanele sub 35 de ani (34%) şi cele cu venituri mici (35%). În acelaşi timp, aproape trei sferturi (72%) dintre respondenţi consideră că nivelul inflaţiei din România este mai mare decât cel din alte ţări, într-o mai mare măsură persoanele peste 45 de ani (88%) şi cele cu venituri ridicate (80%).

Românii intervievaţi susţin că cele mai afectate de scumpiri categorii de produse sunt alimentele (77%), combustibilul (77%) şi utilităţile (electricitate, gaz etc.) - în proporţie de 70%. Acestea se află la o distanţă semnificativă de valoare faţă de următoarea categorie de produse măsurate, respectiv materialele de construcţii, care a înregistrat un scor de 17%.

Ajutor de 700 lei pentru toți pensionarii cu pensii sub 2.000 lei. Anunţul Guvernului

În acest context, 58% din totalul celor chestionaţi susţin că reducerea consumului ar putea rezolva problema inflaţiei, în măsuri semnificativ mai mari bărbaţii (63%), persoanele peste 55 de ani (71%), dar şi cele cu venituri ridicate (65%).

Potrivit sursei citate, o altă soluţie pentru combaterea efectelor inflaţiei este cererea unei măriri de salariu, 42% dintre românii din mediul urban preferând şi această opţiune.

Totodată, tinerii între 18 şi 24 de ani sunt cei mai puţin dispuşi să îşi schimbe stilul de viaţă şi să îşi modifice obiceiurile de consum (53%). Aceştia preferă, în mai mare măsură, cererea unei măriri de salariu (58%). Mai mult, un sfert dintre români iau în considerare şi emigrarea pentru a face faţă provocărilor economice aduse de inflaţie, alternativă menţionată în mai mare măsură de persoanele cu venituri mici.

Altă cauză a nivelului ridicat al inflaţiei sunt reprezentate şi de situaţiile de conflict sau război (60%), semnalate într-o măsură mai mare de persoanele cu venituri ridicate (70%). Următoarele două poziţii sunt ocupate de pandemie (42%) şi de marile corporaţii (31%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online, în perioada 20 - 26 aprilie 2022, pe un eşantion de 1.005 persoane, din mediul urban, cu vârste de peste 18 ani, utilizatori de Internet. Eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Investitori la bursă / FOTO: Freepik
Este nevoie de redresare
Lacătul pe ușă
COP29 BAKU / FOTO: https://cop29.az/en/media-hub/media-gallery/35/album?slide=8
Garage DDD / FOTO: Captură ecran
Toyota
Donald Trump / Foto: Flickr, Casa Albă

Echipa Donald Trump II: Loialitate în slujba unei ambiții

Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...

În laboratoare / FOTO: https://www.leti-cea.fr/cea-tech/leti/Pages/presse/Phototheque.aspx
Mașină electrică / FOTO: Freepik
Unicredit

UniCredit exclude relocarea sediului central în Germania

Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...

Unilever / FOTO: Freepik

Unilever vrea să renunțe la o serie de produse alimentare

Este o manevră care face parte din planurile de...

foto: pexels.com
O colaborare de succes
Bună dimineața! Să aveți o zi minunată!
Mașină electrică / sursa: Freepik.com
Jeff Bezos și Elon Musk
La volan, fără griji! FOTO: Freepik
Bitcoin / Foto: Freepik
Bentley

Bentley spune „nu încă”: ce ascunde strategia Beyond100+

Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
Bună dimineața! / Foto: rawpixel.com
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...


pixel