Daimler, Volvo şi Traton vor o reţea de încărcare a bateriilor pentru autobuze şi camioane

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Daimler, Volvo şi Traton vor o reţea de încărcare a bateriilor pentru autobuze şi camioane
Daimler, Volvo şi Traton vor o reţea de încărcare a bateriilor pentru autobuze şi camioane
Trei producători importanţi de camioane din Europa - Daimler Trucks, AB Volvo şi Traton - au anunţat că întenţionează să înfiinţeze o societate mixtă pentru a dezvolta o reţea de încărcare a bateriilor pentru autobuzele şi camioanele care circulă pe distanţe lungi, transmite Reuters.

Extinderea infrastructurii de reîncărcare este principalul obstacol pentru adoptarea în masă a vehiculelor electrice, clienţii fiind îngrijoraţi că nu vor avea suficiente staţii de încărcare pentru efectuarea călătoriilor.

"Ingredientul cheie al viitoarelor vehicule electrice va fi infrastructura. Ea va fi marea dificultate", a declarat, pentru Reuters, Martin Daum, şeful Daimler Trucks.

Cele trei grupuri, care produc camioane electrice şi în mod normal sunt concurenţi, vor investi împreună 500 milioane de euro în societatea mixtă la care vor deţine participaţii egale şi care îşi va începe operaţiunile în 2022.

"Suntem deschişi în toate direcţiile, să aducem şi alţi parteneri în societatea mixtă. Mă aştept la un interes crescut după înfiinţarea societăţii mixte", a afirmat directorul general al Traton, Matthias Gruendler.

Bill Gates, nou plan de eradicare a unei boli grave. Virus extrem de PERICULOS

Obiectivul este de a instala şi opera cel puţin 1.700 de puncte de încărcare în următorii cinci ani. Sediul societăţii mixte va fi la Amsterdam.

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) susţine că sunt necesare până la 50.000 de puncte de încărcare performante până în 2030. Gruendler estimează că va fi nevoie de aproximativ 10 miliarde de euro pentru ca infrastructura în Europa să fie pe deplin electrificată până în 2050.

"Pentru a accelera şi mai mult, avem nevoie de noi parteneri, reţele suplimentare şi fonduri publice. Vom continua să fim concurenţi, dar avem nevoie de de o nouă platformă pentru a concura", a afirmat şeful AB Volvo, Martin Lundstedt.

Luna trecută, Daimler a intensificat parteneriatul cu producătorul chinez de baterii Contemporary Amperex Technology (CATL), ca parte a planurilor de a accelera electrificarea.

Producătorii auto europeni fac eforturi pentru a-şi reduce dependenţa de bateriile din Asia, pe fondul lansării de modele exclusiv electrice pentru a îndeplini ţintele de emisii mai stricte din Uniunea Europeană.

Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.

În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

La bursă / FOTO: Freepik

Roșu pe linie la Bursa de Valori București: BET pierde 1,55%

Valoarea totală a tranzacțiilor s-a ridicat la 122,32...

Tanczos Barna / FOTO: gov.ro
La bancă
Platformă / FOTO: Freepik
Euro / FOTO: Freepik
Pe o stradă din Moscova / FOTO: Freepik
SUA versus UE
Jerome Powell, șeful Rezervei federale a SUA
Freepik.com
Warren Buffett
Donki / FOTO: Captură de ecran

Japonia: Don Quijote, paradisul haotic al cumpărăturilor

Regele reducerilor mizează pe „vânătoarea de comori” a...

Preț petrol / FOTO: Freepik

Trump și „prețul ideal” al barilului de petrol

Care este prețul corect al petrolului pentru Donald Trump.

Foto: Freepik.com

Xiaomi va lansa propriul său cip mobil XringO1

Un pas strategic în dezvoltarea internă de tehnologii.

Freepik.com
Ghișeu

Curs BNR. Ce face leul în mijlocul instabilității economice

Leul stagnează față de euro, dar pierde teren în fața...

Sebastian Burduja
Calcule și verificări / FOTO: Freepik
De ce este bine să plăteşti cu cardul şi nu cash. Explicaţia de la ANAF
Topitorie / Foto: Freepik
Magazin Zara din Moscova / Foto: Google Maps
Freepik.com
Pașaport / Foto: Freepik

Cum vrea UE să-i momească pe cercetătorii americani

Europa vrea să atragă cercetători americani nemulțumiți...

Paladiu
Shein / Foto: Dick Thomas Johnson / Flickr
Industrie / Sursa: Freepik.com
Poluare / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Declaratia unica. Foto: Freepik.com
Freepik.com

pixel