De ce va urma un ”boom” al prețurilor la autoturisme

Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Industria auto urmează să fie zdruncinată
Industria auto urmează să fie zdruncinată
Mașinile sunt pe punctul de a deveni mult mai scumpe iar producătorii și șoferii ar trebui să se pregătească pentru ceea ce va urma.

Prețurile pentru toate materialele și dispozitivele ce intră într-un vehicul sunt în creștere. Materiile prime - de la oțelul folosit pentru caroserii, piesele din motor și cadre până la materialul plastic care este transformat în bare de protecție și garnituri de uși - reprezintă o mare parte din costurile de fabricație și toate au prețuri în creștere. Dacă la acestea sunt adăugate costurile legate de forța de muncă, logistică, presiunea de a investi în noi tehnologii și inflația, producătorii de automobile văd un peisaj foarte diferit acum pe piață față de cel de care s-au bucurat în ultimele luni, scrie Bloomberg.

O parte din ceea ce a ajutat industria auto este producția sa redusă. În ciuda tuturor plângerilor legate de lipsa diferitelor piese, inclusiv a microprocesoarelor, producătorii auto și-au menținut acționarii fericiți. Au fost inteligenți și agili în mod neobișnuit în ceea ce privește valorificarea dezechilibrelor economice mai largi. În ciuda opririi uzinelor, producătorii din întreaga lume au înregistrat rezultate excelente în primul trimestru. Au făcut mai puține vehicule, probabil mai bune, și au împins marjele în sus.

Constructorul FORD, într-o situație IMPOSIBILĂ. Măsură SEVERĂ

Dar când producătorii de automobile încep să vorbească în mod constant despre o producție mai mică, ar trebui să fie un semn îngrijorător. În ultimul set de rezultate, giganții auto, inclusiv cei mai mari din lume, Toyota Motor Corp și Ford Motor Co., au declarat că vor produce mult mai puține vehicule în acest an din cauza lipsei de cipuri, o lipsă care se înrăutățește. 

Pentru producătorii de automobile, această dinamică - creșterea cheltuielilor și scăderea volumelor - poate deveni problematică foarte repede. Acest lucru este cauzat de faptul că industria auto are costuri fixe ridicate. Firmele trebuie să obțină o anumită sumă pentru a se echilibra. Dacă producția începe să scadă rapid, atunci presiunea costurilor crește și mai repede și afectează câștigurile în mod disproporționat.

Companiile au puține opțiuni pentru a compensa cheltuielile de producție. Cu prețuri deja ridicate, consumatorii nu vor fi la fel largi cu portofelele lor. Până în prezent, aceștia au fost dispuși să accepte o majorare de 12% sau aproximativ 5.000 de dolari peste prețul inițial, potrivit Kelley Blue Book și Cox Automotive. Aproape 40% dintre cei care urmau să cumpere mașini și-au amânat acum achizițiile.

Dacă vânzările încep să încetinească odată cu creșterea prețurilor, producătorii de automobile riscă să nu poată atinge marjele pe care le-au ratat în ultimele luni. Cu toate acestea, dacă nu cresc prețurile și volumul producției continuă să scadă, ajung în același loc. Consumatorii ar putea fi obligați să aleagă între o călătorie costisitoare sau deloc. Chiar și prețurile mașinilor uzate cresc. Și acestea sunt puține.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Impozite și taxe / Foto: Freepik
Bancnote lei / sursa foto: Freepik.com / Vlad Ispas
Adrian Negrescu
Dosare
Sebastian Burduja
Factura. Freepik.com
Criză economică / Foto: Freepik

ASF se pregătește de noi scenarii de criză

ASF actualizează normele privind simularea situațiilor...

Ghișeu
Râul Corund se scurge în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Haine puse pe umerașe
Cărbune
Un agent al temutei ICE escortează o persoană pentru a fi expulzată / Foto: ICE
WhatApp / Foto: Freepik
Incendiu Grecia / Foto: iefimerida.gr / Facebook
Sediul ANRE
La benzinărie / FOTO: Freepik
Turkstream / Foto: botas.gov.tr
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Sebastian Burduja
Foto: Freepik.com
Foto: Mihai Ciobanu

Firme tip "conductă", în vizorul ANAF

Fraudă de 1,8 milioane de lei cu o firmă de tip...

Nicușor Dan, președintele României

Discuţii Nicuşor Dan - sindicate, la Palatul Cotroceni

Preşedintele Nicuşor Dan discută, în această dimineaţă,...

Conferință la BCE / FOTO: BCE
Documente ANAF. Freepik.com
Renault / FOTO: Unsplash
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...


pixel