Județele care cheltuie cel mai puțin de Paște în 2024
Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...
Cei doi miliardari, care încearcă să lanseze rachete capabile să atingă orbite foarte înalte, au concurat pentru a obţinut un contract important acordat de guvernul american unei companii care trebui să construiască un vehicul spaţial ce va avea misiunea de a transporta echipaje de astronauţi pe Lună cel mai devreme în anul 2024.
Elon Musk a obţinut contractul, iar Jeff Bezos nu a fost deloc bucuros.
Reprezentanţii companiei Blue Origin, deţinută de Bezos, au depus luni o contestaţie la Government Accountability Office, în care au acuzat National Aeronautics and Space Administration (NASA) că a modificat criteriile de eligibilitate pentru ofertanţi în ultimul moment.
Elon Musk, care conduce compania SpaceX, a reacţionat publicând pe Twitter următorul mesaj: "Nu poţi s-o ridici (pe orbită). Lol".
Magnatul sud-african nu a elaborat mesajul, dar a distribuit o captură de imagine cu un articol din 2019, publicat tot pe Twitter, care prezenta modulul de alunizare construit de Blue Origin.
Blue Origin a rămas mult în urma companiei SpaceX şi a United Launch Alliance (ULA) în ceea ce priveşte transportul orbital, pierzând contracte guvernamentale estimate la miliarde de dolari şi care vizau lansări spaţiale începând din 2022. ULA este un joint-venture între Boeing Co şi Lockheed Martin Corp.
Aceste companii private producătoare de rachete doresc în principal să trimită sateliţii unor clienţi pe orbita Terrei la un preţ accesibil şi reutilizând părţi ale rachetelor pentru a scădea costurile lansărilor spaţiale.
Blue Origin a suferit un nou eşec la începutul acestei luni, când NASA a acordat companiei SpaceX contractul ce prevede dezvoltarea modulului de aselenizare. Proiectul vizează trimiterea oamenilor pe Lună pentru prima dată după anul 1972.
Compania SpaceX a participat de una singură la acea licitaţie guvernamentală, în timp ce Blue Origin s-a asociat cu Lockheed Martin Corp, Northrop Grumman Corp şi Draper.
Contestaţia depusă de Blue Origin a fost redactată într-un document ce conţine 50 de pagini, precizează cotidianul The New York Times.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...
AFM va lansa un nou program...
O spune patronul unui mic astfel de magazin, un...
Până la un milion de ruși au...
Banca Națională a României a...
Prefectul judeţului Prahova, Emil Drăgănescu, a anunţat...
Aproximativ 200 de angajaţi ai...
Banca Națională a României a prezentat ultimele cifre.
La Berlin începe un nou...
Ucraina îşi va epuiza luna viitoarea cota de export de...
Cea mai importantă tranzacție din istoria companiei...
Ministerul Finanțelor și-a stabilit programul de...
Sunt patru astfel de avioane,...
Asta da, veste! Ce pregătesc cei de la Meta
Preşedintele Patronatului Român din Industria de...
Compania americană Lockheed Martin a anunțat că divizia...
Elon Musk a închis divizia care...
Până la debutul Jocurilor Olimpice de la Paris mai este...
În primele trei luni ale anului peste 25.000 de firme au...
Vitezele 6G au atins 100 Gbps...
Din motive politice sau...
Cum funcționează magazinele Lidl în zilele Sărbătorilor...
Senatul american a aprobat marți o lege prin care se...
Principalii giganți mondiali ai...
Cele mai semnificative plăți, în valoare de 112,7...
Opt ziare americane au depus o...
Instituțiile emitente au...