Eurostat: Ungaria, Letonia şi România - cea mai mare creştere a preţurilor producţiei industriale din UE
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
Eurostat: Ungaria, Letonia şi România, cel mai semnificativ avans al preţurilor producţiei industriale din UE, în noiembrie.

Preţurile produselor care ies pe porţile fabricilor au crescut cu 27,4% în Uniunea Europeană (UE) şi cu 27,1% în zona euro, în noiembrie, comparativ cu perioada similară din 2021, arată datele publicate joi de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).

Conform acestor date, preţurile producţiei industriale au crescut în toate statele membre UE în ritm anual, cu excepţia Irlandei (unde s-a înregistrat un declin de 13%), iar cele mai mari creşteri au fost înregistrate în Ungaria (63,5%), Letonia (51,2%) şi România (44,8%).

Eurostat precizează că în noiembrie preţurile producţiei industriale în UE au fost influenţate în special de un avans de 56% al preţurilor la energie şi de o creştere a preţurilor la bunurile de folosinţă imediată (17,1%), a preţurilor bunurilor intermediare (15,5%) şi a preţurilor bunurilor de folosinţă îndelungată (9,7%).

În noiembrie, comparativ cu luna precedentă, preţurile producţiei industriale au consemnat o scădere de 0,9% în zona euro şi în Uniunea Europeană, după un declin de 3% în zona euro şi de 2,6% Uniunea Europeană.

Cele mai semnificative creşteri ale preţurilor produselor care ies pe porţile fabricilor au fost înregistrate în Italia (3,3%), Suedia (2,7%) şi Irlanda (2,4%), iar cel mai semnificativ declin în Bulgaria (minus 12,6%), Slovacia (minus 11,6%) şi Grecia (minus 6%). România a raportat un avans de 1% în noiembrie, după o creştere de 2,6% în octombrie.

Preţurile producţiei industriale în UE au fost influenţate în primul rând de preţurile la energie şi de preţurile bunurilor intermediare, care au scăzut cu 1,9% şi, respectiv, cu 0,4%, în timp ce preţurile bunurilor de folosinţă îndelungată şi cele la bunurile de folosinţă imediată au urcat cu 0,2% şi, respectiv, cu 0,6%.

Modificarea preţurilor la porţile fabricilor este transmisă de obicei pe seama consumatorilor finali şi de aceea poate fi un indicator al evoluţiei inflaţiei pe care Banca Centrală Europeană o vizează prin politica sa monetară.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

Cât cheltuie românii pentru masa de Paşte (Studiu)

În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel