Nava a ieșit din portul Batuni în septembrie 2013, cu destinația finală Mozambic. Pe drum însă, căpitanului i s-a cerut să intre în portul Beirut, unde autoritățile portuare au descoperit ceva nereguli de exploatare. Marfa a fost confiscată. Ultimul semnal de Rhosus datează din 7 august 2014.
După ce echipajul a reușit să părăsească nava, ea a rămas abandonată. Autoritățile au mutat periculoasa încărcătură pe uscat, depozitând-o în port. Vasul a fost tractat și ancorat într-un alt loc, unde a rămas timp de trei ani. Fotografiile de satelit analizate de jurnaliștii de la NYT confirmă faptul că, în tot acest răstimp, vasul a fost gol.
Citește și PERICOL. Sute de tone de nitrat de amoniu, blocate în acest port
În februarie 2018, din cauza unei fisuri apărută în corpul navei, aceasta a început să ia apă, scufundându-se încet. În câteva zile, ea dispăruse, practic, din rada portului. Așa cum reiese din fotografiile studiate de expertul companiei Maxar, specializată în tehnologie spiațială, Steven Wood, pe 5 august Rhosus încă plutea la suprafața apei, la circa 500 de metri de locul unei nitratul de amoniu a explodat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Primăria Capitalei a pus în...
Leul a închis ședința de joi,...
Inactivitate fiscală declarată...
România traversează cea mai...
Atac cibernetic pe TikTok: un...
Industria cireșelor din Chile a trecut, în ultimele...
Un nou sondaj realizat de...
Programul de loialitate PPC...
Piața auto din România a bifat...
Asociațiile apicultorilor,...
Guvernul modifică Legea...
Val nou de fraude ANAF:...
Taxele locale vor exploda din...
Rezerva Federală a SUA Fed a redus din nou dobânda.
Curtea Constituţională a...
Datele publicate de Institutul...