Factura la energie. Virgil Popescu: Așteptați recalcularea prețurilor
Autor: Delia Gheață
Data actualizării:
Data publicării:
Daniela Daraban ACUE: Furnizorul este, la rândul său, și el VICTIMĂ
Daniela Daraban ACUE: Furnizorul este, la rândul său, și el VICTIMĂ
Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a declarat marţi că guvernanţii au în plan modificarea legislaţiei în domeniu, astfel încât toţi furnizorii de energie electrică să fie obligaţi să emită facturile în acord cu prevederile Legii plafonării şi compensării.

"Noi avem datele preliminare după ce ei au trimis facturile şi probabil că acest lucru s-a făcut în urma sesizării mele către ANPC şi în urma controlului care este încă în desfăşurare. Sunt şi eu foarte curios să vedem exact. Din datele pe care le am până acum, un singur mare furnizor a fost pregătit în aşa fel încât până-n data de 15 decembrie a emis facturile aşa cum trebuie şi aşa cum scrie în lege. (...) Vom face şi o modificare pe această lege, în aşa fel încât, furnizorii care nu au nu emis facturile să fie obligaţi să le refacă şi să fie obligaţi să nu perceapă penalităţi pentru oamenii care nu le-au plătit în termen. Pentru că vina de a nu face facturile aşa cum am spus este clar, exclusivă, a furnizorilor. Aştept raportul ANPC să fie prezentat public şi vom vedea", a declarat Popescu.

Întrebat de jurnaliști cum pot consumatorii să știe dacă factura este mărite, ministrul a arătat că, în actura care vine acasă există o rubrică de compensare, o rubrică de plafonare. Dacă acele rubrici nu sunt sau sunt facturi care nu le au incluse înseamnă că ori este greșită factura ori preţul este suficient de jos sub acele preţuri minime caz în care nu ai ce compensa. Nu sunt atât de multe cazuri în luna ianuarie. În noiembrie şi în decembrie au fost multe cazuri sub plafon" a mai spus Virgil Popescu. 

Citește și Economia lumii, în pericol! Experții spun că sunt prea multe provocări care o amenință

Citește și Factura la energie. Consumatorii trebuie să știe ce se va întâmpla din 1 aprilie

Potrivit precizărilor sale, acei consumatori care au primit facturi calculate greșit nu ar trebui să plătească până când nu li se reface factura. „Evident, dacă vine următoarea factură și aceea neprefăcuta, eu cred că până la urmă se poate merge la retragerea licenței acelui furnizor care nu respectă legea, pentru că nu poți să te joci cu nervii oamenilor, nu poți să te joci cu oamenii”, amenință ministrul.

Întrebat dacă un consumator ar trebui să își asume să rămână fără energie electrică sau fără gaz în cazul facturii necalculate legal, Virgil Popescu a spus că nu va rămâne nimeni fără energie electrică, nici fără gaz, „pentru că există furnizorul de ultimă instanță”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cumpărături în weekend. Important este ce spune românul

Ce scandal, câteva discuții, dezbateri, câtă zarvă și...

Țările de Jos au deschis prima linie de testare Hyperloop

O nouă eră a călătoriilor începe în Europa odată cu...

Smart Band 8 Pro, un ceas conectat foarte lăudat

Smart Band 8 Pro este unul dintre cele mai competitive...

China, campioană a energiilor regenerabile

Anul 2023 a stabilit un nou record în privința...

Valoarea Bitcoin revine la pragul de peste 70.000 dolari

Această veste vine după ce, la începutul acestei luni,...

Modificări privind plata suplimentelor pentru energie

Un nou proiect de lege înregistrat recent la Senat aduce...

S-a aprobat prelungirea plafonării tarifelor RCA

Guvernul a aprobat actul normativ prin care se...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel