Feriboturi revoluționare, construite de români. Cine a câștigat contractul

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Santier naval
Santier naval
Două feriboturi hibrid RoRo pentru Seaspan Ferries urmează să fie construite la Şantierul Naval Damen Mangalia, potrivit unui comunicat al Ministerului Economiei, în care se precizează că fiecare dintre cele două nave inovatoare are o lungime de 149 de metri, şi a fost proiectată astfel încât să permită încărcarea şi transportul pe culoare cu o lungime totală de 1.034 metri.

"Dovedim, o dată în plus, că parteneriatul dintre Damen şi România este un succes. Vorbim despre încă un contract cu beneficii multiple pentru cel mai mare şantier din Europa şi, implicit, pentru economia României. Contractul confirmă încă o dată capacităţile extraordinare de care dispunem în România, precum şi calitatea resursei umane înalt calificate de pe şantier. Prin specialiştii din Şantierul Naval de la Mangalia avem capacitatea să construim în România o gamă largă de nave, complexe, de mare capacitate şi foarte avansate din punct de vedere tehnologic. România redevine astfel un lider în Europa în construcţia navală", a declarat Niculae Bădălău, ministrul Economiei.

Conform sursei citate, feriboturile vor fi dotate cu baterii de 2 megawaţi, dar vor permite inclusiv stocarea a peste 200 de metri cubi de Gaz Natural Lichefiat. Cele două nave vor intra în serviciul Seaspan Ferries ca parte a programului de înlocuire a flotei companiei. Navele vor fi clasificate de Bureau Veritas şi vor intra în exploatare în 2021, construcţia acestora începând la Şantierul Naval Damen Mangalia încă de anul acesta.

Citește și Record la Șantierul Naval Damen Mangalia

"Damen a muncit foarte mult pentru a câştiga acest proiect, iar Seaspan Ferries este încântat să se asocieze cu ei în noul lor şantier din Mangalia, România. Şantierul are o bună reputaţie pentru calitate şi are forţa de muncă şi infrastructura necesară pentru a construi aceste nave complexe pentru Seaspan Ferries", a afirmat, la rândul său Harly Penner, Director Fleet Engineering & Vessel Development de la Seaspan Ferries.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

La bursă / FOTO: Freepik

Roșu pe linie la Bursa de Valori București: BET pierde 1,55%

Valoarea totală a tranzacțiilor s-a ridicat la 122,32...

Tanczos Barna / FOTO: gov.ro
La bancă
Platformă / FOTO: Freepik
Euro / FOTO: Freepik
Pe o stradă din Moscova / FOTO: Freepik
SUA versus UE
Jerome Powell, șeful Rezervei federale a SUA
Freepik.com
Warren Buffett
Donki / FOTO: Captură de ecran

Japonia: Don Quijote, paradisul haotic al cumpărăturilor

Regele reducerilor mizează pe „vânătoarea de comori” a...

Preț petrol / FOTO: Freepik

Trump și „prețul ideal” al barilului de petrol

Care este prețul corect al petrolului pentru Donald Trump.

Foto: Freepik.com

Xiaomi va lansa propriul său cip mobil XringO1

Un pas strategic în dezvoltarea internă de tehnologii.

Freepik.com
Ghișeu

Curs BNR. Ce face leul în mijlocul instabilității economice

Leul stagnează față de euro, dar pierde teren în fața...

Sebastian Burduja
Calcule și verificări / FOTO: Freepik
De ce este bine să plăteşti cu cardul şi nu cash. Explicaţia de la ANAF
Topitorie / Foto: Freepik
Magazin Zara din Moscova / Foto: Google Maps
Freepik.com
Pașaport / Foto: Freepik

Cum vrea UE să-i momească pe cercetătorii americani

Europa vrea să atragă cercetători americani nemulțumiți...

Paladiu
Shein / Foto: Dick Thomas Johnson / Flickr
Industrie / Sursa: Freepik.com
Poluare / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Declaratia unica. Foto: Freepik.com
Freepik.com

pixel