Săptămână complicată la Bursa de la București, cu suișuri și coborâșuri
Performanțele variate ale...
La o săptămână după debutul invaziei, rachetele au început să cadă în apropiere de locul unde lucrează Yuri, un angajat agricol pe bază de contract. Acum Yuri conduce tractorul în timp ce poartă vestă antiglonţ şi cască puse la dispoziţie de angajatorul său. Fermierii din câmpurile învecinate fac şi ei acelaşi lucru.
Chiar dacă bombardamentele în această regiune s-au intensificat în ultimele săptămâni, atât Yuri, cât şi colegul său Oleksii, sunt hotărâţi să are câmpul în această primăvară.
"Ieşim, trecem de punctele de control, mergem la lucru, ne bem ceaiul sau cafeaua, ne punem vestele şi plecăm. Facem plinul şi mergem pe câmp. Dacă sunt bombardamente ne strângem lucrurile şi ne întoarcem la birou", spune Yuri, 41 de ani.
Oleksii, 43 de ani, subliniază că atacurile ruseşti cu rachete sunt "înfricoşătoare" dar suportabile având în vedere că au loc mai ales noaptea. După un atac, merg să verifice starea câmpului şi dacă este necesar cheamă experţii pentru a înlătura rachetele şi resturile.
UE exprimă temeri privind o posibilă CATASTROFĂ NUCLEARĂ
Ucraina este al cincilea exportator mondial de grâu şi unul dintre primii trei la porumb, orz şi seminţe de floarea soarelui. Lipsa de cereale ucrainene pe piaţa mondială, din cauza războiului, a dus la creşterea preţurilor la alimente în întreaga lume.
Săptămâna trecută, Ministerul ucrainean al Agriculturii a anunţat că fermierii au însămânţat 2,5 milioane de hectare cu culturi de primăvară în acest an, 20% din suprafaţa estimată, adăugând că suprafaţa însămânţată în primăvară ar putea scădea cu 20% din cauza invaziei ruseşti.
Separat, directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa, Florin Goidea, a anunţat că Ucraina a trimis până acum în portul românesc Constanţa aproximativ 80.000 de tone de cereale, fiind aşteptate să sosească cantităţi şi mai mari. Porturile ucrainene sunt blocate de la invazia Rusiei, în urmă cu două luni, iar ţara, un producător agricol major, a fost forţată să exporte în România pe calea ferată pe la graniţa sa de vest sau prin micile sale porturi de la Dunăre.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanțele variate ale...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
Dana Tănase, directorul...
"Make the impossible possible"...
Informare oficial din partea...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...