Ford preferă să închidă o fabrică în loc să o vândă

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Constructorul auto american Ford preferă să închidă uzina de la Blanquefort (sud-vestul Franţei) în loc să negocieze o preluare de către grupul belgian Punch, a declarat luni ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, care s-a declarat în "total dezacord" cu această opţiune, informează AFP şi Reuters. 

"Am avut vineri o discuţie telefonică cu preşedintele Ford care m-a anunţat că între o preluare a uzinei de la Blanquefort de către Punch şi închiderea ei, varianta preferată de Ford este închiderea uzinei. Sunt în total dezacord cu această variantă", a spus Bruno Le Maire cu ocazia unei întâlniri cu aleşii locali şi reprezentanţii sindicatelor de la această uzină unde lucrează aproximativ 850 de salariaţi. 

"Dacă ei cred că pot pune cheia sub preş fără ca statul francez sau colectivităţile locale să reacţioneze se înşală. Ne vom bate pentru a îi împiedica să facă acest lucru. Nimic nu justifică această închidere", a adăugat Le Maire, precizând că statul francez este gata să investească cinci milioane de euro în uzina de la Blanquefort, în suburbiile oraşului Bordeaux. "Aş dori să ne mobilizăm cu toţii pentru a menţine activitatea industrială la uzina de la Blanquefort, în loc să fie închisă, şi vom milita pentru o preluare de către Punch care este o firmă solidă, cu o bună reputaţie şi care şi-a dovedit capacitatea de a prelua o activitate industrială", a insistat ministrul francez al Economiei. 

La finele lunii februarie, Ford a anunţat că va înceta orice investiţii în uzina de la Blanquefort, care produce cutii de viteze, şi că va căuta un cumpărător pentru această uzină care funcţionează din 1972. La rândul său, Bruno Le Maire anunţa în urmă cu o lună că au fost făcute progrese în negocierile pentru preluarea acestei uzine de către firma Punch, care este specializată în producţia de componente auto şi care a preluat deja fost uzină General Motors de la Strasbourg (estul Franţei), care producea la rândul său cutii de viteze. 

Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România. În anul 2017, Ford România a renunţat la producţia monovolumului B-Max la fabrica din Craiova şi a demarat producţia SUV-ului EcoSport. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Contor pentru energie electrică
TVA
Banca Națională a României
SEAP

SEAP, platforma de achiziții publice, din nou funcțională!

Autoritatea pentru Digitalizarea României anunță...

Ședință într-o firmă / Foto: Freepik
Cseke Attila
Sam Altman / FOTO: Wikipedia
Donal Trump
Teren de fotbal
Volodimir Zelenski
Evaluări / FOTO: Freepik

Banca Mondială, trasă de mânecă de marile agenții de rating

Retragerea SUA din instituțiile financiare multilaterale...

Investiții / FOTO: Freepik

Oportunitățile de investiții, greu de identificat în Europa

În timp ce Europa va investi 300 de miliarde de euro...

Foto: pexels.com

Record istoric: Cât mai costă o duzină de ouă în SUA?

Prețurile ouălor din Statele Unite au atins un nivel...

lingou de aur

Rezervele de aur ale Rusiei se topesc văzând cu ochii

La 1 ianuarie 2025, din evidențele băncilor rusești...

Taxiuri zburătoare / FOTO: Freepik
Într-un magazin de bijuterii din aur / Foto: Freepik
Rubla rusească
Benzinărie
Câmp petrolier / FOTO: Freepik

Sancțiuni fără efect? Rusia continuă să pompeze petrol

Este concluzia Agenției Internaționale pentru Energie.

Miza este mare / Ilustrație: DCBusiness

pixel