Ford preferă să închidă o fabrică în loc să o vândă

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Constructorul auto american Ford preferă să închidă uzina de la Blanquefort (sud-vestul Franţei) în loc să negocieze o preluare de către grupul belgian Punch, a declarat luni ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, care s-a declarat în "total dezacord" cu această opţiune, informează AFP şi Reuters. 

"Am avut vineri o discuţie telefonică cu preşedintele Ford care m-a anunţat că între o preluare a uzinei de la Blanquefort de către Punch şi închiderea ei, varianta preferată de Ford este închiderea uzinei. Sunt în total dezacord cu această variantă", a spus Bruno Le Maire cu ocazia unei întâlniri cu aleşii locali şi reprezentanţii sindicatelor de la această uzină unde lucrează aproximativ 850 de salariaţi. 

"Dacă ei cred că pot pune cheia sub preş fără ca statul francez sau colectivităţile locale să reacţioneze se înşală. Ne vom bate pentru a îi împiedica să facă acest lucru. Nimic nu justifică această închidere", a adăugat Le Maire, precizând că statul francez este gata să investească cinci milioane de euro în uzina de la Blanquefort, în suburbiile oraşului Bordeaux. "Aş dori să ne mobilizăm cu toţii pentru a menţine activitatea industrială la uzina de la Blanquefort, în loc să fie închisă, şi vom milita pentru o preluare de către Punch care este o firmă solidă, cu o bună reputaţie şi care şi-a dovedit capacitatea de a prelua o activitate industrială", a insistat ministrul francez al Economiei. 

La finele lunii februarie, Ford a anunţat că va înceta orice investiţii în uzina de la Blanquefort, care produce cutii de viteze, şi că va căuta un cumpărător pentru această uzină care funcţionează din 1972. La rândul său, Bruno Le Maire anunţa în urmă cu o lună că au fost făcute progrese în negocierile pentru preluarea acestei uzine de către firma Punch, care este specializată în producţia de componente auto şi care a preluat deja fost uzină General Motors de la Strasbourg (estul Franţei), care producea la rândul său cutii de viteze. 

Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România. În anul 2017, Ford România a renunţat la producţia monovolumului B-Max la fabrica din Craiova şi a demarat producţia SUV-ului EcoSport. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de la Tokyo / Foto: Dick Thomas Johnson / Flickr

Cine mai are încredere în dolar?

Indicele dolarului scade sub pragul de 100, în timp ce aliați tradiționali...

Foto: Freepik.com
Eolian
Canalul de Suez / FOTO: Wikipedia

Egiptenii așteaptă ca navele să revină pe Canalul de Suez

Traficul pe această cale maritimă egipteană a cunoscut o...

Cercetători/ FOTO: Freepik
Donald Trump / Foto: Agerpres / Mark Peterson POOL / EPA
Banca Centrală Europeană
Antrenament / FOTO: Captură ecran
Bună dimineața! / FOTO: Freepik
Lucrător
Conducte de gaze / Foto: Freepik
Mar-a-Lago / FOTO :Wikipedia
Animale de companie / FOTO: Freepik
Raiffeisen Bank / FOTO: https://www.rbinternational.com/en/raiffeisen.html
Freepik.com
Foto: Freepik.com
Kristalina Georgieva / Foto: FMI
Donald Trump
Semnarea unui document / Foto: Pexels.com
Vama Giurgiu
Transgaz
Boeing
Foto: Freepik.com
Panouri fotovoltaice
Google
Bursa de Valori București
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Știrile dimineții / Foto: Freepik
Cresc SALARIILE și PENSIILE speciale ale magistraților
UE are nevoie de forță de muncă

pixel