Ford preferă să închidă o fabrică în loc să o vândă

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Constructorul auto american Ford preferă să închidă uzina de la Blanquefort (sud-vestul Franţei) în loc să negocieze o preluare de către grupul belgian Punch, a declarat luni ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, care s-a declarat în "total dezacord" cu această opţiune, informează AFP şi Reuters. 

"Am avut vineri o discuţie telefonică cu preşedintele Ford care m-a anunţat că între o preluare a uzinei de la Blanquefort de către Punch şi închiderea ei, varianta preferată de Ford este închiderea uzinei. Sunt în total dezacord cu această variantă", a spus Bruno Le Maire cu ocazia unei întâlniri cu aleşii locali şi reprezentanţii sindicatelor de la această uzină unde lucrează aproximativ 850 de salariaţi. 

"Dacă ei cred că pot pune cheia sub preş fără ca statul francez sau colectivităţile locale să reacţioneze se înşală. Ne vom bate pentru a îi împiedica să facă acest lucru. Nimic nu justifică această închidere", a adăugat Le Maire, precizând că statul francez este gata să investească cinci milioane de euro în uzina de la Blanquefort, în suburbiile oraşului Bordeaux. "Aş dori să ne mobilizăm cu toţii pentru a menţine activitatea industrială la uzina de la Blanquefort, în loc să fie închisă, şi vom milita pentru o preluare de către Punch care este o firmă solidă, cu o bună reputaţie şi care şi-a dovedit capacitatea de a prelua o activitate industrială", a insistat ministrul francez al Economiei. 

La finele lunii februarie, Ford a anunţat că va înceta orice investiţii în uzina de la Blanquefort, care produce cutii de viteze, şi că va căuta un cumpărător pentru această uzină care funcţionează din 1972. La rândul său, Bruno Le Maire anunţa în urmă cu o lună că au fost făcute progrese în negocierile pentru preluarea acestei uzine de către firma Punch, care este specializată în producţia de componente auto şi care a preluat deja fost uzină General Motors de la Strasbourg (estul Franţei), care producea la rândul său cutii de viteze. 

Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România. În anul 2017, Ford România a renunţat la producţia monovolumului B-Max la fabrica din Craiova şi a demarat producţia SUV-ului EcoSport. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Argint / FOTO: Unsplash
China, UE / sursa foto: Freepik.com
Ilie Bolojan - FOTO: Agerpres
Mărfuri/FOTO: Freepik
Apa. Sursa: Freepik.com
Razboiul comercial SUA-China / Foto: Freepik
Premiul Nobel
ANAF. Foto AI: freepik.com
Baraj hidroelectric / Foto: Freepik
Vouchere de vacanță
Euro digital. Sursa: Freepik.com
Inteligență artificială / FOTO: Freepik
Se va acorda sprijin tehnic României
FOTO: Freepik@EyeEm
firme - FOTO: Freepik@Flowo
BNR / Foto: DCBusiness
Navigație fluvială / FOTO: Freepik
Factură energie electrică

Ce se întâmplă cu facturile la energia electrică

Ce se întâmplă cu facturile la energia electrică. Cine...

FOTO: Captură Facebook@Bogdan Ivan/Prima TV
Este o veste bună pentru cele doua banci
FOTO: Freepik@EyeEm

Miliardarul Porsche sapă tunel privat în Salzburg

Wolfgang Porsche sapă un tunel privat spre centrul...

Inteligența artificială va prelua o serie de meserii de la oameni / Foto: Freepik

România devine hub al inteligenței artificiale în Europa

România se conectează la rețeaua europeană de...

Alexandru Nazare / Foto: gov.ro
București / Foto: Oana Pavelescu
Donald Trump la Națiunile Unite

Trump declanșează concedieri masive în guvern

Președintele Donald Trump a anunțat concedieri masive în...

bogdan ivan - FOTO: Agerpres
Schimb valutar. Freepik.com
Agenție BRD
Alexandru Nazare, ministrul de Finanțe

pixel