Google pregătește un nou motor de căutare? Samsung ia în considerare Bing
Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Google
Google
Gigantul tehnologic se grăbește să își protejeze afacerea de bază cu o avalanșă de proiecte, inclusiv actualizări ale motorului său de căutare și planuri pentru unul complet nou.

Angajații Google au fost șocați când au aflat în martie că gigantul sud-coreean al electronicelor de consum Samsung se gândește să înlocuiască Google cu Bing de la Microsoft ca motor de căutare implicit pe dispozitivele sale.

Ani de zile, Bing a fost un motor de căutare care s-a clasat pe locul doi. Dar a devenit mult mai interesant pentru cunoscătorii din industrie atunci când a adăugat recent o nouă tehnologie de inteligență artificială.

Reacția Google la decizia Samsung a fost de "panică", potrivit mesajelor interne analizate de The New York Times. Un venit anual estimat la 3 miliarde de dolari era în joc în cazul contractului cu Samsung. Alte 20 de miliarde de dolari sunt legate de un contract similar cu Apple, care va fi reînnoit în acest an.

Concurenții I.A. precum noul Bing devin rapid cea mai serioasă amenințare la adresa afacerii de căutare a Google din ultimii 25 de ani, iar ca răspuns, Google se grăbește să construiască un motor de căutare complet nou, alimentat de această tehnologie. De asemenea, îl modernizează pe cel existent cu caracteristici A.I., potrivit unor documente interne analizate de The Times.

Noile caracteristici, sub numele de proiect Magi, sunt create de designeri, ingineri și directori care lucrează în așa-numitele camere de sprint pentru a ajusta și testa cele mai recente versiuni. Noul motor de căutare ar urma să ofere utilizatorilor o experiență mult mai personalizată decât serviciul actual al companiei, încercând să anticipeze nevoile utilizatorilor.

Lara Levin, o purtătoare de cuvânt a Google, a declarat într-un comunicat că "nu orice punte de brainstorming sau idee de produs duce la o lansare, dar, așa cum am mai spus, suntem entuziasmați să aducem noi caracteristici alimentate de inteligența artificială pentru căutare și vom împărtăși mai multe detalii în curând".

Miliarde de oameni folosesc motorul de căutare Google în fiecare zi pentru orice, de la găsirea de restaurante și direcții până la înțelegerea unui diagnostic medical, iar acea simplă pagină albă cu logo-ul companiei și o bară goală în mijloc este una dintre cele mai utilizate pagini web din lume. Modificările aduse acesteia ar avea un impact semnificativ asupra vieții oamenilor obișnuiți și, până de curând, era greu de imaginat că ar putea fi contestată.

Google este îngrijorată de concurenții cu ajutorul inteligenței artificiale încă de când OpenAI, un start-up din San Francisco care colaborează cu Microsoft, a făcut o demonstrație cu un chatbot numit ChatGPT în noiembrie. Aproximativ două săptămâni mai târziu, Google a creat un grup de lucru în cadrul diviziei sale de căutare pentru a începe să construiască produse de inteligență artificială, au declarat două persoane care au cunoștință despre aceste eforturi, care nu au fost autorizate să le discute public.

Modernizarea motorului său de căutare a devenit o obsesie la Google, iar schimbările planificate ar putea introduce noua tehnologie A.I. în telefoanele și casele din întreaga lume.

Amenințarea Samsung a reprezentat prima fisură potențială în afacerea aparent inexpugnabilă a Google în domeniul motoarelor de căutare, care a avut o valoare de 162 de miliarde de dolari anul trecut. Deși nu a fost clar dacă activitatea Microsoft cu Inteligența Artificială a fost principalul motiv pentru care Samsung se gândea la o schimbare după ultimii 12 ani, aceasta a fost presupunerea din interiorul Google. 

Dar ideea că Samsung, care produce sute de milioane de smartphone-uri cu software-ul Android al Google în fiecare an, ar lua în considerare schimbarea motorului de căutare i-a șocat pe angajații Google.

După ce unii lucrători au fost anunțați că firma caută voluntari în această lună pentru a ajuta la alcătuirea unui material pentru o prezentare către Samsung, reacția a fost de surpriză.

Un purtător de cuvânt al Google a declarat că firma își îmbunătățește continuu motorul de căutare pentru a le oferi utilizatorilor și partenerilor mai multe motive să aleagă Google și că producătorii de telefoane Android sunt liberi să adopte tehnologii de la diferite companii pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor.

Samsung și Microsoft au refuzat să comenteze.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Care sunt autovehiculele pentru care nu se datorează impozit

În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...

Motorina continuă să fie mult mai ieftină decât benzina

Până acum câțiva ani, motorina era mai ieftină decât...

De ce americanii vor să interzică TikTok

TikTok și proprietarul rețelei de socializare,...

Porturile belgiene, invadate de mașini electrice chinezești

Consecință a volumului impresionant de producție al...

Bijuterii: Richemont achiziționează grupul italian Vhernier

Gigantul elvețian Richemont, proprietar printre altele...

Rusia intenționează să reia exporturile de benzină

Rusia intenționează să ridice interdicția privind...


pixel