Grupul Renault intenționează să renunțe la încă 2.000 de locuri de muncă

Autor: Ciprian Dumitrache
Data publicării:
Renault
Renault
Renault intenţionează să elimine alte 2.000 de locuri de muncă chiar dacă va produce nouă modele noi la uzinele din Franţa, majoritatea dintre acestea urmând să fie vehicule electrice.

Într-un comunicat de presă difuzat joi, Renault a anunţat că poartă discuţii cu sindicatele din Franţa pentru eliminarea a 1.600 de locuri de muncă în sectorul de inginerie şi a 400 de poziţii auxiliare de suport în perioada 2022-2024, scrie Agerpres.

În aceeaşi perioadă însă, grupul spune că va recruta 2.500 de angajaţi, inclusiv specialişti în analiza datelor şi producţia de baterii.

Având în vedere că statul francez este cel mai mare acţionar la Renault, directorul general Luca de Meo trebuie să fie foarte atent cu eforturile sale de relansare a companiei.

Anul trecut, Renault anunţa că va elimina 14.600 de locuri de muncă la nivel mondial, dintre care 4.600 în Franţa, şi reducerea capacităţii de producţie cu aproximativ o cincime.

Chiar dacă Renault intenţionează să crească numărul de angajaţi din Franţa care vor fi disponibilizaţi, în paralel constructorul auto are de gând să producă nouă modele noi la uzinele franceze în jurul anului 2025, majoritatea dintre acestea urmând să fie vehicule electrice ce vor fi asamblate la un hub de producţie din nordul Franţei. Printre cele nouă modele se numără noul Megane, Renault 5 şi Kangoo, precum şi un SUV şi un alt model pentru care nu a oferit alte informaţii.

Însă aceste planuri de producţie depind de ajungerea la un acord cu sindicatele. Ca o recunoaştere a presiunilor la care este supus pentru a păstra locurile de muncă acasă, Renault a subliniat că Franţa este "un important centru strategic şi industrial".

Amenzi usturătoare pentru românii care nu își montează repartitoare

Chiar dacă Renault a revenit pe profit în prima jumătate a acestui an, după pierderile istorice înregistrat anul trecut, deficitul mondial de aprovizionare cu semiconductori i-au perturbat producţia în ultimele luni şi au impus închiderea unor uzine. Renault este în urma rivalilor Volkswagen AG şi Stellantis NV când vine vorba de revenirea din pandemie pentru că are o dependenţă mai mare de piaţa europeană, care şi-a revenit mai lent din pandemie comparativ cu cea din China sau SUA.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Freepik.com
Freepik.com
Freepik.com
Foto: Freepik.com
Freepik.com
Cosmin Marinescu
Foto: Freepik.com
Panouri solare / Foto: Unsplash
Foto: Freepik.com
Freepik.com
Lingouri de aur / sursa foto: Freepik.com
Foto ilustrativ: Freepik.com
În magazin / FOTO: Freepik
Casă de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu

Surpriză pe piața valutară: dolarul cade, aurul urcă!

BNR a publicat vineri, 11 aprilie 2025, cursul valutar...

Declarația unică - Foto ilustrativ
Donald Trump
Foto: Freepik.com

SUA şi Rusia discută, la Moscova, soarta Ucrainei

Mesagerul lui Trump la Kremlin: Steve Witkoff negociază...

Foto ilustrativ / Foto: Freepik
Oameni pe stradă / Foto: Oana Pavelescu
București / Foto: Freepik
Pensionari
Reciclare
Investitorii fug de dolar și obligațiuni americane / Foto: Freepik
Ursula von der Leyen
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Banca Națională a României
Foto: Freepik.com
Donald Trump

pixel