Guvernul promite: 3000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Durata execuției se preconizează a fi de circa 4-5 ani
Durata execuției se preconizează a fi de circa 4-5 ani
Peste 407 kilometri de autostrăzi şi drumuri expres, în valoare de 4,3 miliarde de euro, ar urma să fie finalizate în următorii ani în România, în timp ce, pentru conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României şi cu reţelele de transport pan-europene, vor fi demarate lucrări la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres, în perioada 2020 - 2030, se arată în Planul Naţional de Investiţii şi Relansare Economică (PNIRE), publicat miercuri de Guvernul României.

Rutier: Finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare - 407,3 Km de autostrăzi și drumuri expres. Cost estimat: 4,3 miliarde euro.

  • Sibiu – Pitești (Loturi 1, 4, 5), Craiova – Pitești, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borș),  Sebeș - Turda, AO:Inelul de Sud București, Varianta de ocolire Bacău, Podul peste Dunăre de la Brăila.

Conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României și cu rețelele de transport pan-europene, prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres. Perioada: 2020 – 2030. Cost estimat: 31 miliarde euro.

  • Sibiu – Pitești (Loturi 2, 3), Autostrada Transilvania: Nădășelu – Suplacu de Barcău, Autostrada Unirii: Tg. Mureș - Iași – Ungheni, A3: Ploiești – Comarnic – Brașov, A7: Ploiești– Suceava – Siret, AO: Inelul de Nord București; București – Alexandria – Craiova - Lugoj, Buzău/Focșani - Brăila – Galați, Măcin – Tulcea – Constanța; Transregio Gilău – Cluj N. – Apahida

Feroviar: Investiții în cca. 3.000 km de cale ferată, în perioada 2020 – 2030, cu un cost estimat de aproximativ 18 miliarde euro

  • Finalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulația trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h. 
  • Proiecte noi de modernizare a căii ferate în scopul asigurării obiectivelor de conectivitate: Ploiești-Suceava-Dărmănești, București-Craiova-Timișoara-Arad, Suceava-Cluj Napoca, Buzău-Fetești, Port Constanța-Palas, Predeal-Brașov, Centura feroviară a Municipiului București, Cluj Napoca-Episcopia Bihor
  • Tren metropolitan Nădășelu – Baciu – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonțida

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Finante. Freepik.com
Tanczos Barna
Razboiul comercial SUA-China / Foto: Freepik
Bursă / Foto: Freepik
Plată online / Foto: Freepik
CEC Bank
Rafinărie / Foto: Freepik
Banca Națională a României
Michael Burry se retrage de pe Wall Street
Vameși
Banca Central Europeană
Traderi / Foto: Freepik
Showroom Foto: Freepik
Donald Trump / Foto: Casa Albă
Mină de litiu / Foto: Freepik
Lingouri de aur
Warren Buffett supranumit și Oracolul din Omaha
Altcoin / Foto: Freepik
Cale ferată
Casa de schimb valutar: Foto: Oana Pavelescu
Grafic / FOTO: Freepik
Bursa de Valori București
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Bani. Freepik.com

Nou plafon pentru plățile în numerar. Proiect depus la Senat

Schimbare majoră: restricțiile pentru plățile cash ar...


pixel