Guvernul promite: 3000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Durata execuției se preconizează a fi de circa 4-5 ani
Durata execuției se preconizează a fi de circa 4-5 ani
Peste 407 kilometri de autostrăzi şi drumuri expres, în valoare de 4,3 miliarde de euro, ar urma să fie finalizate în următorii ani în România, în timp ce, pentru conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României şi cu reţelele de transport pan-europene, vor fi demarate lucrări la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres, în perioada 2020 - 2030, se arată în Planul Naţional de Investiţii şi Relansare Economică (PNIRE), publicat miercuri de Guvernul României.

Rutier: Finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare - 407,3 Km de autostrăzi și drumuri expres. Cost estimat: 4,3 miliarde euro.

  • Sibiu – Pitești (Loturi 1, 4, 5), Craiova – Pitești, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borș),  Sebeș - Turda, AO:Inelul de Sud București, Varianta de ocolire Bacău, Podul peste Dunăre de la Brăila.

Conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României și cu rețelele de transport pan-europene, prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres. Perioada: 2020 – 2030. Cost estimat: 31 miliarde euro.

  • Sibiu – Pitești (Loturi 2, 3), Autostrada Transilvania: Nădășelu – Suplacu de Barcău, Autostrada Unirii: Tg. Mureș - Iași – Ungheni, A3: Ploiești – Comarnic – Brașov, A7: Ploiești– Suceava – Siret, AO: Inelul de Nord București; București – Alexandria – Craiova - Lugoj, Buzău/Focșani - Brăila – Galați, Măcin – Tulcea – Constanța; Transregio Gilău – Cluj N. – Apahida

Feroviar: Investiții în cca. 3.000 km de cale ferată, în perioada 2020 – 2030, cu un cost estimat de aproximativ 18 miliarde euro

  • Finalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulația trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h. 
  • Proiecte noi de modernizare a căii ferate în scopul asigurării obiectivelor de conectivitate: Ploiești-Suceava-Dărmănești, București-Craiova-Timișoara-Arad, Suceava-Cluj Napoca, Buzău-Fetești, Port Constanța-Palas, Predeal-Brașov, Centura feroviară a Municipiului București, Cluj Napoca-Episcopia Bihor
  • Tren metropolitan Nădășelu – Baciu – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonțida

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Cosmin Marinescu
Leonardo Badea Prim-viceguvernator BNR
Tren nou in Gara de Nord

Se scumpesc biletele de tren

 Biletele de tren se vor scumpi odată cu intrarea în vigoare a noului Mers...

Bursa de la București
O femeie face calcule / Foto: Freepik
Un muncitor manevrează un utilaj industrial / Foto: Freepik
Documente. Freepik.com
Freepik.com
Freepik.com
Alexandru Nazare
Vidraru. Foto: Freepik.com
License: e10380c6cb7c72ee2e1ddeee1ab3158932
Alt: Copil bea apa din sticla speciala

Cum alegi sticla de apă potrivită pentru copii?

Toți părinții vor ca cei mici să se hidrateze bine, fie...

Ce riscuri anunță Adrian Negrescu pentru piața carburanților

Adrian Negrescu avertizează că strategia ministrului...

Fără internet
Bitcoin / Foto: Freepik
Declarația unică - Foto ilustrativ
Livrator / Foto: Freepik
Shein / Foto: Dick Thomas Johnson / Flickr
Banca Națională a României
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Nokian Tires
Cupa mondială adusă de conducerea FIFA în Biroul Oval
Invalid în scaun rulant / Foto: Freepik
Finante. Freepik.com
Tanczos Barna
Razboiul comercial SUA-China / Foto: Freepik

pixel