IKEA își cumpără containere de transport, forțată de explozia prețurilor din ultimul an
Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
Confruntat cu întârzieri repetate în livrări, dar și în încercarea de a-și ține costurile jos, gigantul suedez a decis să își schimbe strategia privind transportul mărfurilor sale produse în China.

IKEA și-a achiziționat propriile containere de marfă și a închiriat, în sistem charter, nave de transport marfă pentru a nu mai depinde de alte companii de logistică. ”În ultimul an am fost forțați să luăm măsuri extreme, cum este cumpărarea de containere maritime și închirierea unui număr suplimentar de nave”, spune Tolga Öncü, responsabil de operațiuni al IKEA, într-un răspuns trimis Bloomberg.

Problema este că efectele crizei cauzate de pandemia de coronavirus continuă să afecteze activitatea logistică internațională și provoacă întârzieri grave în aprovizionarea cu bunuri.

Spre exemplu, în cele 22 de magazine IKEA din Marea Britanie și Irlanda problemele de aprovizionare afectează 10% din stocuri, ceea ce înseamnă aproximativ 1.000 de linii de produse. Aceleași probleme sunt întâlnite și în celelalte magazine IKEA din Europa, notează BBC.

China face prețurile

În plus, în ciuda unei creșteri semnificative a timpului de livrare, prețul pe care îl percep companiile de transport maritim a crescut de peste cinci ori.

Iar prețurile transportului pe mare nu par a mai scădea în viitorul apropiat.

”Acum, exportul de mărfuri al Chinei este cel care dictează toate prețurile”, spune Tiberiu Miclea, comandant de navă de transport marfă.

”Pe ruta Shanghai-Rotterdam, anul trecut, să trimiți un container de 40 de picioare costa 2.500-2.800 de dolari. Ieri, costa 14.287 de dolari. Pentru (Shanghai - n.r.) - Genova, 13.543 de dolari. Perspectiva este de creștere a prețurilor sau cel puțin de stagnare a acestora la nivelul actual” a subliniat Miclea.

Pe de altă parte, transportul de mărfuri în sens invers, din Europa în China, costă de 7-8 ori mai puțin. Un container Rotterdam-Shanghai costă aproximativ 1.500-2.000 de dolari.

Pentru o companie precum IKEA, eliminarea întârzierilor în livrarea mărfurilor este esențială pentru a-și derula eficient afacerea. În pandemie, cererea a crescut, un procent mare din populație îndreptându-și atenția înspre aranjarea apartamentelor și caselor.

Ca urmare, există o creștere puternică a cererii pe fondul unei reduceri semnificative a ofertei din cauza problemelor cu aprovizionarea internațională.

Verifică dacă furnizorul ți-a ''umflat'' factura la curent. Două metode la îndemâna oricui

În plus, prețul containerelor companiilor de transport maritim a crescut brusc, iar IKEA se așteaptă să soluționeze această problemă prin achiziționarea propriilor containere și a închirierii navelor de transport.

IKEA nu a furnizat și alte detalii, dar este cunoscut faptul că suedezii intenționează să transporte mai multe mărfuri cu trenul, pe ruta China-Europa.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Norvegia vrea să construiască un tunel pentru ... nave

Un proiect ieșit din comun și estimat la 300 milioane de...

Aurul a recăpătat curaj și câștigă teren

Prețul aurului a crescut luni, susținut de slăbirea...


pixel