În timp ce industria auto frânează, Ferrari accelerează

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Mașină / FOTO: Freepik
Mașină / FOTO: Freepik
Ferrari nu cunoaște criza: profituri record într-un sector auto în suferință.

Într-un context economic dificil care afectează majoritatea constructorilor auto, Ferrari continuă să sfideze tendințele negative. În timp ce Porsche, Aston Martin, Stellantis, BMW, Mercedes și Volkswagen resimt pe deplin conjunctura nefavorabilă, Ferrari reușește să înregistreze performanțe spectaculoase: livrările de vehicule noi au crescut cu 0,9%, cifra de afaceri a urcat cu 13%, iar profitul operațional a avansat cu 22,7% față de aceeași perioadă a anului trecut. Această evoluție se datorează în mare parte majorărilor de preț acceptate fără ezitare de clienți.

Un model de stabilitate și performanță

Analizele de specialitate elogiază constant strategia și performanțele Ferrari. Constructorul italian își menține previziunile optimiste pentru anul 2025, are indicatori de solvabilitate la niveluri excelente și este perfect capabil să refinanțeze un miliard de euro din datoria sa — adică o treime din total — care ajunge la scadență anul acesta. De la listarea pe bursă în urmă cu zece ani, Ferrari a înregistrat doar cinci trimestre de scădere a cifrei de afaceri, dintre care trei în timpul pandemiei COVID-19 din 2020.

În această perioadă de zece ani, cifra de afaceri a Ferrari s-a dublat, iar profitul operațional s-a cvadruplat. Trimestrul întâi al anului 2025 marchează un record absolut: pentru prima dată, marja operațională depășește pragul de 30%, o performanță care o plasează înaintea unor giganți precum LVMH.

O dependență regională care poate ridica semne de întrebare

Totuși, există și motive de prudență. Aproape jumătate din vânzările Ferrari provin din regiunea Europa–Orientul Mijlociu–Africa, cu o pondere importantă a pieței din Golful Persic. Astfel, prosperitatea companiei din Maranello este strâns legată de evoluția economică a emirațelor și monarhiilor din zonă, ceea ce poate reprezenta un risc în cazul unei instabilități regionale.

Ferrari, aflat sub controlul holdingului Exor al familiei Agnelli, are în prezent o evaluare bursieră de aproape 50 de ori profitul său anual — o valoare situată între media sa pe zece ani (40x) și vârfurile istorice (60x).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Guvernul prorogă RO e-Factura pentru două domenii economice

Guvernul a adoptat, prin Ordonanță de Urgență, abrogarea...

Protest spontan al unor angajați ai ANAF din Cluj-Napoca
Dragoș Pîslaru
Gabriel Biriș
„Lo Storto” de la Zaha Hadid, afectat de temperaturi extreme în Italia
Energie / FOTO: Freepik
TVA mai mare, taxe în creștere, consum în picaj!
Președintele Nicușor Dan conduce ședința CSAT
Licitație ANAF pentru lucruri confiscate

OUG adoptată: fără restructurare ANAF pe județe

Guvernul a adoptat luni, 30 iunie 2025, o ordonanță de...

Semiconductori
Agricultură
Miniștrii cabinetului Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Oameni pe stradă
freepik.com
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
ANAF
Freepik.com
Birou
Foto: Pexels.com
Panouri solare / Foto: Unsplash
Foto: Pexels.com
Bursă / FOTO: Freepik
Euro-dolar / FOTO: Freepik
Factura. Freepik.com

pixel