Jeff Bezos a decis să doneze cea mai mare parte din avere
Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Jeff Bezos
Jeff Bezos
Jeff Bezos, fondatorul gigantului IT Amazon.com Inc. și a patra cea mai bogată persoană din lume, a declarat că plănuiește să doneze cea mai mare parte a averii sale, care se ridică la 124 de miliarde de dolari, potrivit calculelor Bloomberg, în timpul vieții sale. 

Într-un interviu acordat CNN, Bezos a spus că va dedica cea mai mare parte a averii sale luptei împotriva schimbărilor climatice și sprijinirii persoanelor care pot unifica omenirea în fața diviziunilor sociale și politice profunde, notează CNN.

Bezos, în vârstă de 58 de ani, a alocat miliarde de dolari în scopuri caritabile, dar interviul marchează prima dată când spune efectiv că va face acest lucru în timpul vieții sale. Criticii i-au reproșat lui Bezos că nu a semnat Giving Pledge, o promisiune făcută de mulți dintre cei mai bogați oameni din lume de a dona majoritatea averii lor unor cauze caritabile. 

Fosta sa soție, MacKenzie Scott, a trimis peste 12 miliarde de dolari către organizații nonprofit de când cei doi s-au despărțit în 2019. Bezos a pierdut miliarde din averea sa, în timp ce acțiunile Amazon s-au prăbușit pe fondul unei crize mai ample în domeniul tehnologiei în acest an.

Citește și:

Secretul murdar din spatele preluării Roomba de către Amazon

Amazon a achiziționat recent compania care produce aspiratoarele Roomba însă interesul gigantului din tehnologie este cu totul altul decât producerea de electrocasnice.

Amazon.com Inc. nu a cumpărat doar un producător de aspiratoare robot. A achiziționat de fapt o companie de cartografiere. Mai exact, o companie care poate realiza hărți ale locuințelor utilizatorilor de Roomba.

Compania a anunțat vineri o tranzacție de 1,7 miliarde de dolari pentru iRobot Corp, producătorul aspiratorului Roomba. Și da, Amazon va face bani din vânzarea acestor gadgeturi. Dar adevărata valoare rezidă în capacitatea acestor roboți de a cartografia locuințele. Ca întotdeauna în cazul Amazon, totul se rezumă la date.

O casă inteligentă nu este de fapt teribil de inteligentă. Știe că becurile Philips Hue și televizorul conectat se află în sufragerie doar pentru că i s-a spus acest lucru. Cu siguranță nu știe unde anume se află dispozitivele în acea cameră. Cu cât știe mai multe despre un anumit spațiu, cu atât poate coregrafia mai bine modul în care acestea interacționează cu dumneavoastră.

Casa inteligentă este în mod clar o prioritate pentru Amazon. Difuzoarele sale inteligente Echo încă le depășesc în vânzări pe cele ale rivalilor Apple și Google, cu un număr estimat de 9,9 milioane de unități vândute în primele trei luni ale lui 2022, potrivit firmei de analiză Strategy Analytics. 

Amazon a făcut deja un prim pas către cartografierea locuințelor cu Astro, un robot de uz casnic ce a fost prezentat anul trecut cu oarecare pompă. Însă acest proiect acum pare să fie abandonat și va fi înlocuit cu Rumba.

Cele mai recente produse ale companiei iRobot cu sediul în Bedford, Massachusetts, producătoarea aspiratoarelor Roomba, includ o tehnologie pe care o numește Smart Maps, însă clienții pot opta să nu împărtășească datele culese. Amazon a precizat într-o declarație că protejarea datelor clienților este "incredibil de importantă".

Culegerea unor astfel de date, precum hărțile locuințelor este destul de terifiantă, acestea reprezintând, de asemenea, o bogăție de date pentru comercianți. Dimensiunea casei este un indicator destul de bun pentru averea celui care locuiește. O podea acoperită de jucării înseamnă că probabil există copii. O gospodărie fără prea multă mobilă este o gospodărie căreia producătorii pot încerca să îi vândă mai multă mobilă. Toate acestea sunt informații utile pentru o companie precum Amazon.

Mai mult, achiziția pare a fi un chilipir pentru retailer, care avea 61 de miliarde de dolari în numerar la sfârșitul lunii iunie. Tranzacția de 1,7 miliarde de dolari reprezintă o primă de 22% față de prețul acțiunilor iRobot înainte de anunțarea tranzacției. Cu mai puțin de un an în urmă, iRobot era evaluată la 2,5 miliarde de dolari. Și nu va fi nevoie de mult pentru a acoperi costul de capital al obiectivului. Profitul preconizat ar putea fi de numai aproximativ 78 de milioane de dolari anul viitor, dar are și costuri de vânzări, marketing și administrative de 389 de milioane de dolari, o cifră pe care Amazon o poate reduce cu siguranță prin pomparea produselor prin canalele sale de vânzări existente. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Un român norocos poate deveni, duminică, milionar în euro

Loteria Română anunţă un report cumulat la Noroc de...

CNPP: Viaţă de "special": 24.151 lei pe lună

Casa Naţională de Pensii Publice a transmis...

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel