O nouă zi de creșteri la Bursa de la București: BET trece de 17.370 de puncte
Lichiditate solidă și aprecieri...
Jesko este succesorul lui Agera RD care are sub capotă un motor de 1.360 cai putere și care anul trecut a dărâmat recordul pentru cea mai rapidă mașină.
Numele supercarului este cel al tatălui fondatorul și CEO-ul companiei, Christian von Koenigsegg, pe care îl cheamă Jesko von Koenigsegg. Acum în vârstă de 80 de ani, acesta a participat la lansarea mașinii de la Geneva împreună cu soția sa, Brita.
Jesko are un motor de 5 litri twin-turvo V8 care dezvoltă o putere de 1.200 de cp cu benzină standard și e 1.600 cp cu benzină E85 biofuel.
Mașina are 9 viteze iar transmisia permite schimbarea vitezei direct în cea optimă indiferent în ce viteză se află. De pildă dacă mașina este în viteza a 8-a dar optimă ar fi a 5-a pentru o accelerare maximă, schimbare se poate face direct fără a trece prin cele intermediare.
Spoiler-ul din spate are un profil dublu necesar pentru vitezele mai mari de 483 de km/h. Splitter-ul din față este mai adânc decât cel de la Agera și are flaps-uri active mai mari pentru a crește sau a scădea forța de apăsare, în funcție de necesități.
Ușile care se deschid printr-un sistem neconvențional a fost botezat de producător ”dihedral synchro-helix”. Capota mașinii este din carbon ușor și se desface complet.
Șasiul din fibră de carbon este cu 40 mm mai lung și cu 22 de mm mai lat decât a predecesorului său, aastfel că mașina este mai spaționasă atât la picioare cât și mai înaltă.
Mașina este dotată cu porturi USB, sistem de încărcare prin inducție a telefoanelor,controlul climei, power seats și senzori de parcare.
Panoul de bord are un ecran de 5 inch montat pe vilan iar cel centralare un ecran de 9 inch.
Acest amestec de avantaje conferă confort pe durata călătoriei ridicând niveluol mașinii la celal unui Bugatti Chiron, care combină interiorul elegant a unei mașini de lux precum Bentely cu performanțele unei mașini de curse.
De fapt această mașină face parte din planul Koenigsegg Automotive de a depăși Ferrari. Producătorul italian a anunțat că în următorii trei ani își va dubla profitul prin vânzare de mașini precum MOnza, de 1,2 milioane de dolari, LaFerrari Aperta de 2,1 milioane și a SUV-ului Purosangue.
Toate semnele arată către o tendință de a produce hypercar-uri la toâi fabricanții de automobile. McLaren are Speedtail-ul de 2 milioane de dolari, care a fost vândut în 106 exemplare al acestui hibrid cu trei locuri cu doi ani înainte de a începe producția.
Suedezii de la Koenisegg vor ajunge la o producșie de sute de vehicule anual până în 2022, prețul acestora depăsind 1 milion de dolari pe bucată.
Jesko va începe să fie produs în 2021, prețul acestei mașini urmând să fie anunțat curând.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Lichiditate solidă și aprecieri...
Donald Trump ar dori să vadă...
Eveniment de proporții la...
Hidroelectrica a semnat un...
Reformă de amploare la...
„Este prețul libertății” – așa...
Trump atacă dur China pentru că...
Carnajul bursier continuă pentru actorii din acest...
Poziție fermă a SUA împotriva...
Guvernul pregătește compensații...
Leul s-a apreciat ușor joi în...
Fondul suveran al Norvegiei, afectat de declinul pieței...
După ce a jucat încă de la...
În ședința de Guvern de astăzi,...
Guvernul urmează, în ședința de...
Guvernul amână sancțiunile pentru e-Transport până la...
Firme care întrețin spații...
Cătălin Leonte, Director...
ROBOR în ușoară creștere,...
Guvernul continuă Programul de...
Cristian Popa (BNR) spune că:...
După ce a controlat inflația,...
CEC Bank acordă și în 2025...
Trump pierde omul-cheie din...
După aproape 100 de zile de...
Banii vin la timp în luna mai,...
Comisarul european Piotr...
Grupaj de știri.