Model de business. Un fel de Uber în domeniul medical

Autor: Andreea Craciun
Data actualizării:
Data publicării:
Ar putea fi o soluție
Ar putea fi o soluție
Compania privată americană Heal a fost fondată cu aproximativ șase ani în urmă, în 2014 de doi medici - Nick Desai și Renee Dua. Totul a pornit de la dorința lor de a oferi asistență medicală primară la domiciliu cu ajutorul inteligenței artificiale.  Acum, Heal este un adevărat model de business demn de urmat. 

Ideea a plăcut, astfel că, încă din primul an, a atras importante mijloace financiare, printre marii investitori figurând fondurile Fidelity, Breyer Capital, IRA Capital, Trans-Pacific Technology Fund, alături de personalități din diferite domenii, precum cântărețul Lionel Richie, fostul șef al Qualcomm, Paul Jacobs, ambasadorul SUA în Franța și Monaco, Jamie McCourt sau fostul guvernator al statului Florida, Jeb Bush. 

Modelul de business al companiei este simplu. Practic, firma este un fel de Uber în domeniul medical: medicii sunt chemați la acasă prin intermediul unei aplicații pe smartphone. Utilizatorii introduc datele lor medicale și ale cardului de credit. La domiciliul pacientului se deplasează un medic de specialitate și o asistentă. De regulă, o vizită durează între 30 și 60 de minute, de la caz la caz. 

Dotată cu aparatură performantă, echipa medicală poate efectua o serie întreagă de analize, de la cele mai simple, la unele mai complicate, precum scanarea sistemului osos. Pe durata vizitei, medicul primește informații legate de condițiile de trai ale bolnavului, mai precis dacă are bani pentru medicamentele prescrise și o alimentație corectă. Compania dispune, de asemenea, de Heal Hub, care asigură o monitorizare în timp real a funcțiilor cheie, precum presiune arterială, nivelul de zahăr din sânge sau ritmul cardiac. 

Cum era de așteptat, pe durata carantinei, afacerile Heal au crescut considerabil. ”Din momentul apariției noului coronavirus, oamenii au evitat, mai precis, au fugit de cabinetele medicale” , spune Nick Desai, cofondatorul și directorul general al companiei. În schimb, au avut încredere în Heal, care, de la începutul anului a efectuat 30.000 de vizite la domiciliu în aproape toate statele americane și 15.000 de ședințe de telemedicină. 

Care sunt prețurile. Heal figurează în asigurările medicale a tuturor companiilor care oferă astfel de servicii și în programul Medicare. Fără asigurare, o ședință de videoterapie costă 79 de dolari, iar solicitarea unui medic la domiciliu - 159 de dolari. Pentru cei cu asigurare privată, coplata reprezintă de la 0 la 30 de dolari, în funcție de pachet. Pentru persoanele în vârstă prețul oscilează între 0 și 20 de dolari. 

Anul acesta, postul de televiziune CNBC a inclus Heal pe lista Diruptor 50, unde sunt înscrise companiile cu impact asupra mediului de afaceri din SUA. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Tanczos Barna, ministrul Finanțelor
Agenția Fitch Ratings / FOTO: https://www.facebook.com/fitchratings/photos
Sebastian Burduja
Euro / Foto: Freepik
Freepik.com
Accident aviatic în India
Tanczos Barna / FOTO: gov.ro
Birou
Freepik.com
Casă de schimb valutar
Mircea Fechet / FOTO: Gov.ro
RCA
Industrie / Sursa: Freepik.com
Leonardo Badea, prim-viceguvernator BNR
Radu Hanga / FOTO: Facebook BVB
Bani. Freepik.com
Bursa de valori
Cupru / Foto: Freepik
CEC Bank
Cariera Jilț Nord / Foto: gorjeanul.ro
ASF
Cadastru / Foto: Freepik
Muncitori pe șantier / Foto: Unsplash
Jamie Dimon, CEO JP Morgan & Chase

Șeful JPMorgan Chase: Economia SUA intră în declin

Creșterea economică a Statelor Unite începe să dea semne...

Termocentrală

pixel