Navele care transportă cereale pe Marea Neagră ar putea rămâne fără asigurări

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Vapor in port, noaptea
Vapor in port, noaptea
Companiile de asigurări analizează dacă să îngheţe acoperirea pe care o oferă oricărei nave dispusă să navigheze spre Ucraina, după ce Rusia a anunţat luni că îşi suspendă participarea la acordul intermediat de ONU ce permite exportul cerealelor ucrainene printr-un coridor sigur din Marea Neagră, au declarat surse citate de Reuters.

Acordul, încheiat în iulie 2022, cu medierea ONU şi a Turciei, a fost prelungit de mai multe ori şi urma să expire luni seară. Acordul este 'de facto terminat', a afirmat luni Kremlinul.

"Din cauza colapsului acordului privind coridorul din Marea Neagră, majoritatea proprietarilor de nave se vor abţine să ancoreze în porturile ucrainene", a declarat directorul de operaţiuni de la grupul danez de shipping NORDEN, Christian Vinther Christensen.

Asigurarea a fost o componentă vitală pentru derularea transporturilor de cereale via Marea Neagră, iar sursele din industria de asigurări au spus că decizia Rusiei de a-şi suspenda participarea la acordul convenit de ONU este evaluată în sensul dacă se mai poate sau nu oferi în continuare acoperire.

"Unele companii vor încerca să profite printr-o majorare semnificativă a tarifelor. Altele vor înceta să mai ofere acoperire. Întrebarea cheie este dacă Rusia va mina zona, ceea ce ar duce la încetarea oferirii oricărei forme de acoperire", a spus o sursă din industria asigurărilor.

Piaţa asigurărilor Lloyd's of London a plasat deja Marea Neagră pe lista regiunilor cu cel mai mare grad de risc.

"Acoperirea anuală rămâne în vigoare, dar călătoriile către zonele de pe listă vor fi evaluate individual, de la caz la caz", a spus Neil Roberts, responsabil pentru asigurările maritime şi aviaţie la Lloyd's Market Association.

Primele suplimentare de risc, din cauza războiului, care sunt percepute în momentul intrării în Marea Neagră, trebuie reînnoite odată la şapte zile. Aceste prime costă deja mii de dolari şi sunt aşteptate să crească, iar proprietarii de nave ar putea să fie reticenţi la a mai permite navelor să intre într-o zonă de război, fără un acord care să implice Rusia.

"Cel mai probabil vor fi cerute tarife pentru situaţii periculoase, pe lângă provizioane pentru costuri cu asigurările suplimentare", a apreciat o altă sursă din industria asigurărilor. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de Valori de la București / FOTO: Facebook
Foto: Freepik.com
Freepik.com
Foto: Reuters
Vladimir Putin / Foto: Kremlin
SUA vs China
Muncitor

Germania 2025: Sectoarele cu potențial ridicat de investiții

Germania, prima economie a Europei, rămâne un pilon de...

Ursula von der Leyen
Bani. Foto: Freepik.com
Știrile dimineții
Document
Foto: Freepik.com
Beijing

Preţurile din China au scăzut pentru a treia lună consecutiv

Preţurile de consum în scădere pentru a treia lună...

Criptomonede / FOTO: Freepik
Bursa / sursa foto: Pexels.com / Anna Nekrashevich
Inteligența artificială / Foto: Freepik
Radar / Foto: Freepik
CNE Cernavoda
S&P Global
Google
Bună dimineața! / FOTO: Freepik
Tanczos Barna / Foto: gov.ro

Tanczos Barna cere formarea rapidă a unui guvern responsabil

Ministrul Finanțelor lansează o serie de avertismente.

Robotul Vulcan / FOTO: Captură ecran
Mașină / FOTO: Freepik

În timp ce industria auto frânează, Ferrari accelerează

Ferrari nu cunoaște criza: profituri record într-un...

Estimări și calcule / FOTO: Freepik
Bitcoin

Prețul Bitcoin se apropie de 104.000 de dolari

Bitcoin a crescut semnificativ vineri, depășind în goană...

Foto: Oana Pavelescu
Foto: Freepik.com

pixel