Navele care transportă cereale pe Marea Neagră ar putea rămâne fără asigurări

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Vapor in port, noaptea
Vapor in port, noaptea
Companiile de asigurări analizează dacă să îngheţe acoperirea pe care o oferă oricărei nave dispusă să navigheze spre Ucraina, după ce Rusia a anunţat luni că îşi suspendă participarea la acordul intermediat de ONU ce permite exportul cerealelor ucrainene printr-un coridor sigur din Marea Neagră, au declarat surse citate de Reuters.

Acordul, încheiat în iulie 2022, cu medierea ONU şi a Turciei, a fost prelungit de mai multe ori şi urma să expire luni seară. Acordul este 'de facto terminat', a afirmat luni Kremlinul.

"Din cauza colapsului acordului privind coridorul din Marea Neagră, majoritatea proprietarilor de nave se vor abţine să ancoreze în porturile ucrainene", a declarat directorul de operaţiuni de la grupul danez de shipping NORDEN, Christian Vinther Christensen.

Asigurarea a fost o componentă vitală pentru derularea transporturilor de cereale via Marea Neagră, iar sursele din industria de asigurări au spus că decizia Rusiei de a-şi suspenda participarea la acordul convenit de ONU este evaluată în sensul dacă se mai poate sau nu oferi în continuare acoperire.

"Unele companii vor încerca să profite printr-o majorare semnificativă a tarifelor. Altele vor înceta să mai ofere acoperire. Întrebarea cheie este dacă Rusia va mina zona, ceea ce ar duce la încetarea oferirii oricărei forme de acoperire", a spus o sursă din industria asigurărilor.

Piaţa asigurărilor Lloyd's of London a plasat deja Marea Neagră pe lista regiunilor cu cel mai mare grad de risc.

"Acoperirea anuală rămâne în vigoare, dar călătoriile către zonele de pe listă vor fi evaluate individual, de la caz la caz", a spus Neil Roberts, responsabil pentru asigurările maritime şi aviaţie la Lloyd's Market Association.

Primele suplimentare de risc, din cauza războiului, care sunt percepute în momentul intrării în Marea Neagră, trebuie reînnoite odată la şapte zile. Aceste prime costă deja mii de dolari şi sunt aşteptate să crească, iar proprietarii de nave ar putea să fie reticenţi la a mai permite navelor să intre într-o zonă de război, fără un acord care să implice Rusia.

"Cel mai probabil vor fi cerute tarife pentru situaţii periculoase, pe lângă provizioane pentru costuri cu asigurările suplimentare", a apreciat o altă sursă din industria asigurărilor. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Contor energie electrică
Bani, lei / Foto: Agerpres
Poluare / FOTO: Freepik
Broker de bursă / Foto: Freepik
Factură energie
foto: pexels.com
Contabilitate / Foto: Freepik
La benzinărie / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Bitcoin / Foto: Freepik

Bitcoin se prăbușește sub 87.000 de dolari. Ce s-a întâmplat

Marți, dolarul a rămas stabil, în timp ce investitorii...

Android / FOTO: Freepik
Google / Foto: Unsplash
Stații de încărcare / FOTO: Freepik
Ședință de Guvern / Foto: gov.ro
La bursă / FOTO: Freepik
Vladimir Putin și Donald Trump / Foto: kremlin.ru
Dolari / FOTO: Unsplash
Angajați / Foto: Freepik
Criptomonede
Credit ipotecar / Foto: Freepik
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
foto: pexels.com
Donald Trump
Foto: pexels.com
Nvidia / FOTO: Freepik
Lansarea dronei germane Rheinmetall KZO în timpul exercițiului Iron Wolf II în Lituania / Foto: NATO / Flickr
Alegeri în Germania / FOTO: Freepik
Vladimir Putin / Foto: kremlin.ru

pixel