Noul Citroen C4X, alt răspuns al grupului Stellantis la Renault Arkana
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Luat de la unii, de la alții, a ieșit altceva
Luat de la unii, de la alții, a ieșit altceva
Citroën prezintă noul C4X, care preia ingrediente de la ultimul C5X și de la Peugeot 408 pentru a răspunde la succesul variantelor SUV precum Renault Arkana.

Te-ai săturat de SUV-uri? Veți îndrăgi (sau nu) variantele care inundă acum piața. Cel mai bun exemplu este SUV-ul coupe, care încă poartă sigla pe care unii ar vrea să o interzică de pe șosele pentru că este prea grea și poluantă. Rețeta este simplă: o parte din spate plonjată care face mai dinamică această caroserie devenită banală, cu succesul înregistrat de Peugeot 3008 și 2008, Renault Captur, Dacia Duster și alte vehicule cu laturi înalte.

C4X, între C4 și C5X

Renault Arkana rămâne cel mai bun exemplu al acestor "noi" tipuri de caroserii. Primul SUV coupe "mainstream" - acest format s-a născut în rândul mărcilor premium - a avut un succes uriaș încă de la lansarea sa de anul trecut. Un succes pe care Volkswagen, de exemplu, încearcă să îl reproducă cu Taigo termic și ID.5 100% electric.

Stellantis pregătește, la rândul său, contraofensiva, dar cu crossover-uri, care amestecă mai multe formate, SUV-coupe, dar și sedan-break, fiind ceva mai jos ca poziție de condus decât un Arkana sau un Taigo. După Citroën C5X și Peugeot 408, Stellantis propune, în mod logic, un C4X, un fel de verigă lipsă între noul C4, mai apropiat de un SUV coupé și de C5X.

Din profil, Citroën C4X are o formă mai degrabă de SUV coupé decât verii săi C5X sau Peugeot 408. Mai pe scurt, este ca un C4, dar cu partea din spate mai pronunțată, cu o supraînălțare mai mare și un format cu trei cutii destul de rar în Europa. Un punct slab în comparație cu un Arkana sau un Taigo este portbagajul, care nu este foarte practic în comparație cu un hatchback.

Indiferent de acest detaliu, acest C4X ar putea avea și el o soartă asemănătoare cu cea a modelului Arkana. Cu o lungime de 4,60 metri, acesta completează oferta mărcii franceze, între un C4 de 4,36 metri și un C5X de 4,80 metri.

Forma originală a caroseriei sale îl face, de asemenea, un concurent pentru berlinele compacte vedetă de pe piață, precum Toyota Corolla și Peugeot 308. Și cu o lansare în aproape 80 de țări din întreaga lume, formatul cu trei cutii ar putea fi atractiv și în afara Europei. Citroën mizează puternic pe piețele din India și America de Sud prin lansarea unui C3 dedicat acestor noi piețe.

O versiune 100% electrică, ë-C4X

La interior, mașina este foarte asemănătoare cu cel mai recent C4, de la care primește ecranul de 10 inch și suportul pentru tabletă, cu un aspect mai premium al noilor scaune din alcantara. În spate, spațiul este mai confortabil, cu un spătar ușor mai înclinat. Citroën vede în acest model viitoarea vedetă a taxiurilor și VTC-urilor, la fel ca Mobilize Limo, berlina 100% electrică pe care Renault o oferă pe bază de abonament acestor profesioniști ai drumurilor.

În ceea ce privește motorizările, C4X va fi oferit în Franța în versiuni pe benzină (100 și 130 CP) și în versiuni 100% electrice (136 CP, autonomie WLTP de 359 km), ca și C4, de la care preia baza tehnică, platforma CMP.

În timp ce pe unele piețe va fi oferită o versiune diesel, pe altele va exista doar o versiune ë-C4X (denumirea versiunii 100% electrice), de exemplu în Europa de Nord, ceea ce este destul de logic, sau în Portugalia, ceea ce este mai surprinzător.

Citește și Dacia anunţă noua identitate vizuală şi o nouă culoare pentru autoturisme

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

România a importat mai multe gaze naturale

În orice caz, așa reiese din datele statistice oficiale. 

În Japonia, AI prezice ce angajați vor demisiona

Companiile japoneze se străduiesc să-și protejeze...

FMI cere Germaniei să cheltuiască mai mult

În schimb, Franța și Italia au fost îndemnate să fie mai...

Bitcoin a efectuat a patra sa înjumătățire

Bitcoin și-a finalizat vineri "înjumătățirea", un...

China lansează o nouă forță de apărare cibernetică

China a anunțat crearea în cadrul armatei a unei noi...

Ştirile dimineţii. Veşti bune pentru români

Ştirile dimineţii, 20 aprilie 2024. 

Oficialii Nissan, pesimişti cu privire la profitul anual

Nissan a înrăutăţit estimările anuale de profit.

Tesla recheamă mii de modele Cybertruck în service

Cunoscutul producător de mașini electrice, deținut de...

Benzină și motorină. Guvernul ungar vrea să umble la prețuri

Subiectul figurează pe agenda de săptămâna viitoare a...


pixel