Adrian Negrescu: Pilonul II de pensii, un fel de ajutor de înmormântare
- Pilonul II, „bani de buzunar”...
Conform studiului, investitorii instituţionali comunică cel mai des cu companiile listate prin intermediul evenimentelor dedicate (76%), dar şi prin e-mail sau telefon (56%).
Disponibilitatea managementului companiilor listate este în proporţie de 72% la nivelul aşteptărilor investitorilor instituţionali sau peste aşteptări. În acelaşi timp, 60% dintre respondenţi au declarat că transparenţa şi calitatea raportărilor companiilor listate la BVB corespunde aşteptărilor lor. În ceea ce priveşte experienţa investitorilor instituţionali în comunicarea cu companiile care se află în proces de IPO, 28% a fost pozitivă şi 28% neutră. Investitorii sunt, în principal, de acord că societăţile care vor să se listeze la bursă sunt prezente activ în roadshow-uri şi au prezentări bine pregătite.
La sondaj au răspuns investitori din România, Marea Britanie, SUA, Ungaria, Olanda, Cehia, Estonia, Polonia, Noua Zeelandă şi Finlanda, cu active totale în administrare de 5,7 miliarde de euro şi o expunere de 689 milioane de euro în România. Majoritatea respondenţilor investesc la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) de peste 3 ani şi, în proporţie de 85%, ar recomanda investiţiile în acţiuni listate pe piaţa de capital locală altor investitori.
Puncte forte, puncte slabe
Investitorii care au participat la studiul realizat de ARIR au menţionat şi punctele forte şi punctele slabe ale pieţei. Astfel, la puncte forte aceştia au menţionat: randamentele dividendelor (80%), multiplii mici şi potenţial de creştere; volatilitatea redusă - stabilitate; datele macroeconomice bune; îmbunătăţirea guvernanţei corporative; prezenţa companiilor de stat din energie; bază solidă de investitori 'buy and hold'. La puncte slabe aceştia au menţionat: lichiditatea şi adâncimea pieţei (50%); diversitate sectorială redusă - prea multe companii defensive; activitatea redusă a investitorilor de retail - rata redusă de economisire; oferta redusă de produse de tranzacţionare; comunicarea-vizibilitatea.
Primul studiu de percepţie în rândul investitorilor instituţionali a fost realizat la iniţiativa membrilor fondatori ai Asociaţiei pentru Relaţii cu Investitorii la Bursa din România (ARIR) în perioada 5-23 noiembrie 2018. Răspunsurile au fost colectate online, pe un eşantion de 30 investitori instituţionali cu active totale în administrare de 5,7 miliarde de euro şi o expunere de 689 milioane de euro în România.
ARIR a fost fondată de companii listate, cu potenţial de listare, administratori de fonduri şi profesionişti în relaţia cu investitorii (IR). Membrii fondatori ai ARIR sunt: Bursa de Valori Bucureşti, ALRO, Franklin Templeton Management - Suc. Bucureşti, Electromagnetica, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica, Daniela Şerban, Cosmin Răduţă şi Tony Romani.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
- Pilonul II, „bani de buzunar”...
Guvernul României urmează să...
Autoritatea de Supraveghere...
Sistemul medical, sectorul...
Activele digitale se confruntă...
Alphabet Inc., compania-mamă a...
Creșterea spectaculoasă a...
Ministerul Finanțelor a lansat...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB)...
România a depășit obiectivul...
Guvernul a pus în dezbatere...
O propunere legislativă care...
Jumătate dintre români își...
Vulnerabilitate ignorată de ani...
Valoarea sumei pe care o...
Pe măsură ce tot mai multe orașe din sudul Europei se...
ANCPI schimbă termenele pentru...
Metroul și transportul de...
Guvernul discută joi modificări...
Magistrații vor ieși mai târziu...
România trebuie să adopte o...