Prăbușirea podului din Baltimore: Impactul asupra comerțului cu energie

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Portul Baltimore / FOTO: Wikipedia
Portul Baltimore / FOTO: Wikipedia
U.S. Energy Information Administration a examinat implicațiile prăbușirii podului Francis Scott Ke pentru comerțul cu energie, după ce tot traficul maritim a fost oprit temporar în portul Baltimore în urma incidentului.

Portul este al doilea cel mai mare centru de export de cărbune din Statele Unite, reprezentând 28% din totalul exporturilor de cărbune în 2023. Cel mai mare hub este Norfolk, Virginia, cunoscut și sub numele de Hampton Roads.

Chiar înainte de închiderea portului, EIA proiecta o creștere mult mai lentă a exporturilor totale de cărbune din SUA în 2024, la 1%. Acest lucru vine după ce exporturile din Baltimore au atins 28 de milioane de tone în 2023, în principal din cauza cererii în creștere de cărbune american în Asia, a menționat agenția.

Cărbunele activ, folosit pentru generarea de energie electrică și încălzire industrială, este principalul tip de cărbune exportat din portul Baltimore, de unde au plecat, peste 19 milioane de tone.

Altă componentă importată a exporturilor de resurse energetice din portul Baltimore îl constituie cărbunele metalurgic, folosit ca materie primă în producția de oțel. Anul trecut, aici s-au încărcat aproape 10 milioane de tone de cărbune metalurgic destinate altor piețe mondiale. 

Hampton Roads și alte porturi din apropiere dispun de capacități suplimetnare de export, dar problema o constituie, atât calitatea cărbunelui, cât și prețurile practicate de aceste porți, alături de posibilitățile de primire. În plus, alt factor îl constituie rapiditatea cu care companiile se pot muta de la un port la altul, precizează EIA.

În ultimii cinci ani, cel mai mare beneficiar al cărbunelui activ cu plecare din Baltimore a fost India, urmată de câteva țări europene. Potrivit EIA, exporturile de cărbune metalurgic din Baltimore în ultimii cinci ani au mers în mai multe țări asiatice, în special în Japonia.

O cantitate limitată de produse petroliere rafinate este, de asemenea, importată în portul Baltimore, inclusiv biomotorină, în principal din America Centrală și Europa de Vest.

Citește și Prăbușirea podului din Baltimore, un coșmar pentru transportul maritim mondial

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Trenuri
ANAF
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Ilie Bolojan

Bolojan: Deficitul bugetar mare nu mai poate fi susținut

Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...

Donald Trump

MAGA, divizată din cauza războiului Israeliano-Iranian

După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...

Freepik.com
Freepik.com
Bani. Freepik.com
Uzină Ford / Foto: Flickr
Ucraina se aşteaptă ca viitorul pachet de sancţiuni europene contra Moscovei să vizeze şi compania de stat Rosatom

Rosatom construiește prima centrală nucleară din Kazahstan

Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...

Uzinele Dacia
Donald Trump și Elon Musk
Tel Aviv sub asediul Iranului
Freepik.com
O combină recoltează grâu / Foto: Freepik
Metrou București
Petrol / FOTO: Freepik
Ghișeu
Gazprom
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Contrabanda cu tutun
Cimitir de mașini
Freepik.com
ANAF / Foto: DCBusiness
Banca Naționala a României
Google

pixel