Prăbușirea podului din Baltimore: Impactul asupra comerțului cu energie

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Portul Baltimore / FOTO: Wikipedia
Portul Baltimore / FOTO: Wikipedia
U.S. Energy Information Administration a examinat implicațiile prăbușirii podului Francis Scott Ke pentru comerțul cu energie, după ce tot traficul maritim a fost oprit temporar în portul Baltimore în urma incidentului.

Portul este al doilea cel mai mare centru de export de cărbune din Statele Unite, reprezentând 28% din totalul exporturilor de cărbune în 2023. Cel mai mare hub este Norfolk, Virginia, cunoscut și sub numele de Hampton Roads.

Chiar înainte de închiderea portului, EIA proiecta o creștere mult mai lentă a exporturilor totale de cărbune din SUA în 2024, la 1%. Acest lucru vine după ce exporturile din Baltimore au atins 28 de milioane de tone în 2023, în principal din cauza cererii în creștere de cărbune american în Asia, a menționat agenția.

Cărbunele activ, folosit pentru generarea de energie electrică și încălzire industrială, este principalul tip de cărbune exportat din portul Baltimore, de unde au plecat, peste 19 milioane de tone.

Altă componentă importată a exporturilor de resurse energetice din portul Baltimore îl constituie cărbunele metalurgic, folosit ca materie primă în producția de oțel. Anul trecut, aici s-au încărcat aproape 10 milioane de tone de cărbune metalurgic destinate altor piețe mondiale. 

Hampton Roads și alte porturi din apropiere dispun de capacități suplimetnare de export, dar problema o constituie, atât calitatea cărbunelui, cât și prețurile practicate de aceste porți, alături de posibilitățile de primire. În plus, alt factor îl constituie rapiditatea cu care companiile se pot muta de la un port la altul, precizează EIA.

În ultimii cinci ani, cel mai mare beneficiar al cărbunelui activ cu plecare din Baltimore a fost India, urmată de câteva țări europene. Potrivit EIA, exporturile de cărbune metalurgic din Baltimore în ultimii cinci ani au mers în mai multe țări asiatice, în special în Japonia.

O cantitate limitată de produse petroliere rafinate este, de asemenea, importată în portul Baltimore, inclusiv biomotorină, în principal din America Centrală și Europa de Vest.

Citește și Prăbușirea podului din Baltimore, un coșmar pentru transportul maritim mondial

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ilie Bolojan în Parlament / Foto: George Călin / Inquam Photos

Moţiunea de cenzură, respinsă de Parlament

Prima moţiune de cenzură cu care s-a confruntat Guvernul...

ANRE
Curs valutar BNR
Nicușor Dan

Nicușor Dan: Fără creșterea TVA, o afirmație corectă!

Creșterea Taxei pe Valoare Adăugată (TVA) are...

La benzinărie / FOTO: Freepik
ROBOR scade, o veste bună
Guvenul vrea mai mulți bani

Se taie scutirile! Guvernul bagă la plată copiii și bolnavii

Guvernul pregătește eliminarea unor scutiri și deduceri...

Criză de apă în Marea Britanie / Foto: Freepik
Banca Națională a României
BVB
Cresc accizele
E.ON Drive Infrastructure
Caniculă / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Judecătorii Curții Constituționale / Foto: Arhivă
Bitcoin

Prețul Bitcoin la maxim istoric: 121.200 USD în Singapore

Bitcoin a depășit luni, pentru prima dată, pragul de...

Elma Saiz, ministrul Incluziunii, Securităţii Sociale şi Migraţiei
Canicula și instabilitatea atmosferică ne dau de furcă
Beijing
Ursula van der Leyen și Donald Trump / Foto: Casa Albă

UE vrea soluții negociate în relația comercială cu SUA

Bruxelles-ul prelungește suspendarea contramăsurilor...

Bursa de la București
Parlamentul European din Bruxelles
Foto: Pexels.com
Elon Musk / Foto: Casa Albă / Flickr
Steagul Bulgariei
Bani. Freepik.com
Parlamentul de la Budapesta

pixel