Prăbușirea podului din Baltimore: Impactul asupra comerțului cu energie
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Portul Baltimore / FOTO: Wikipedia
Portul Baltimore / FOTO: Wikipedia
U.S. Energy Information Administration a examinat implicațiile prăbușirii podului Francis Scott Ke pentru comerțul cu energie, după ce tot traficul maritim a fost oprit temporar în portul Baltimore în urma incidentului.

Portul este al doilea cel mai mare centru de export de cărbune din Statele Unite, reprezentând 28% din totalul exporturilor de cărbune în 2023. Cel mai mare hub este Norfolk, Virginia, cunoscut și sub numele de Hampton Roads.

Chiar înainte de închiderea portului, EIA proiecta o creștere mult mai lentă a exporturilor totale de cărbune din SUA în 2024, la 1%. Acest lucru vine după ce exporturile din Baltimore au atins 28 de milioane de tone în 2023, în principal din cauza cererii în creștere de cărbune american în Asia, a menționat agenția.

Cărbunele activ, folosit pentru generarea de energie electrică și încălzire industrială, este principalul tip de cărbune exportat din portul Baltimore, de unde au plecat, peste 19 milioane de tone.

Altă componentă importată a exporturilor de resurse energetice din portul Baltimore îl constituie cărbunele metalurgic, folosit ca materie primă în producția de oțel. Anul trecut, aici s-au încărcat aproape 10 milioane de tone de cărbune metalurgic destinate altor piețe mondiale. 

Hampton Roads și alte porturi din apropiere dispun de capacități suplimetnare de export, dar problema o constituie, atât calitatea cărbunelui, cât și prețurile practicate de aceste porți, alături de posibilitățile de primire. În plus, alt factor îl constituie rapiditatea cu care companiile se pot muta de la un port la altul, precizează EIA.

În ultimii cinci ani, cel mai mare beneficiar al cărbunelui activ cu plecare din Baltimore a fost India, urmată de câteva țări europene. Potrivit EIA, exporturile de cărbune metalurgic din Baltimore în ultimii cinci ani au mers în mai multe țări asiatice, în special în Japonia.

O cantitate limitată de produse petroliere rafinate este, de asemenea, importată în portul Baltimore, inclusiv biomotorină, în principal din America Centrală și Europa de Vest.

Citește și Prăbușirea podului din Baltimore, un coșmar pentru transportul maritim mondial

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Tendinţe pe piaţa criptomonedelor. Analiză

Aprilie a fost o lună dificilă pentru piața...

Boom-ul inteligenței artificiale nu se dezminte. Analiză

La bursă, acțiunile din sectorul inteligenței...

Cinébébé, o companie UNICĂ în Europa și extrem de prețioasă

Realizarea de filme cu nou-născuți este strict...

Ceasul de 10.000 de euro care a făcut furori la Cannes

La deschiderea Festivalului de Film de la Cannes,...

Care sunt cele mai mari companii listate la bursa olandeză

Printre multele altele, Țările de Jos sunt cunoscute...

Schimbări pe WhatsApp: Ce se va întâmpla în luna iunie

Care sunt surprizele lunii iunie. Un detaliu: multă...

Incendiile care au aprins prețul petrolului

Cursul petrolului a încheiat în creștere ultima sesiune...

Vânzarea terenurilor extravilane. Se schimbă regulile

A fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru...


pixel