Industriașii din sectorul agricol se bazau pe un an bun în 2021, după ce au ieșit din letargia economică impusă de pandemie. Pentru anul în curs, ei afirmă că au carnetele de comenzi aproape complete. Este rezultatul creșterii accentuate a prețurilor la cereale, fapt ce a permis fermierilor să investească mai mult decât se aștepta în ultimele luni. O recuperare binevenită, dar care, din păcate, este încetinită acum de dificultăți majore de aprovizionare însoțite de majorări ale prețurilor.
Mai mult decât dublu
Pentru tractoare este nevoie de o varietate specifică de oțel, S355. O tonă de acest oțel valora, înainte de 2020, 550 de euro/tonă, pentru ca acum să oscilizeze în jurul pragului de 1.250 de euro pe tonă, conform Uniunii producătorilor de echipamente agricole Axema.
Citește și Ce greșeală a făcut ministrul Claudiu Năsui în abordarea Legii 5G ?
O evoluție care, în opinia analiștilor, ar putea dura câteva luni, în special ritmului nesperat de bun al reluării activităților economice din Statele Unite mai repede. În plus, China a eliminat și taxele de import pentru oțel și resturi. Mai multă cerere globală și mai puțină producție europeană după închiderea mai multor furnale, rezultatul acestei ecuații este dureros. La care mai trebuie adăugată penuria generată de cotele de import de oțel stabilite de Europa din 2019.
Întârzieri la livrări
Asta în condițiile în care un sfert din prețul mașinilor agricole depinde de costul oțelului. În aceste condiții, producătorii vor trebui să crescă prețurile. În Franța, al doilea producător european de tractoare, peste 80% dintre membrii Uniunii producătorilor de echipamente agricole anunță întârzieri de livrare. O veste proată, având în vedere că suntem în plin sezon agricol. La sfârșitul lunii aprilie, producătorul german Fendt a trebuit să oprească producția de tractoare și cabine pentru mai mult de o săptămână din cauza lipsei pieselor turnate de la unul dintre furnizorii săi.
Întreaga industrie mecanică europeană este afectată, unii vorbesc chiar despre o situație catastrofală. O altă problemă o constituie noile practici în rândul producătorilor, dintre care mulți au optat pentru politica „stoc zero” și o plătesc astăzi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...